Samppasport  Futurez

Tulpanjohdot muka kuluvat?

  • 18 Vastauksia
  • 11971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Tulpanjohdot muka kuluvat?
« Vastaus #15 : 11.11.2012, 02:19:31 »
tulpan-ja puolanjohtojen pitäisi kestää n.40 000 km vaihtamatta. Käyttämällä ns. halpaosia ongelmia varmasti tulee.

Kestäväthän ne, jos kaikki menee kuten tarkoitettu!

Tuossa edellisen linkin tarinassa homma menee omaan piikkiin, koska tulpanhattu oli jäänyt painamatta perille asti.

Eli pienikin moka kostautuu, kunhan jossakin parametrissä mennään rajoille. = Suomeksi vakiopadasta poikkeava pannu (viritetty)!

Halpaosat ja "halpaosat" ovat oma juttunsa, sillä monesti tarvikeliikkeestä saa ostaa samaa tavaraa kuin merkkiliikkeestä, vain eri paketissa!   :o

Räikein esimerkki on se, että merkkiliikkeessä pyydettiin 384,- markkaa osasta, josta maksoin tarvikeliikkeestä alennuksineen 64,- markkaa. Osa oli samalla numerolla, samasta tehtaasta ja täsmälleen sama!  Veti varaosa-päällikön naaman valkoiseksi, kun näytin kuitin....   :2funny:

Pitää vain tietää mitä ostaa ja mistä...   :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa automi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!
Vs: Tulpanjohdot muka kuluvat?
« Vastaus #16 : 30.04.2013, 00:08:10 »
Teren!

Tässäkin aiheessa on kyllä tullut hyvin ja tärkeitä asioita ilmi. Myös hyviä vinkkejä rakenteluun.  Välillä keskustelut menevät mahdottomuuksiin mutta oleelliset asiat tulevat ilmi. Toivottavasti jollekin rakentelijalle hyötyä näistä.
Ford Granada Coupe XL -75 V8 SBC 5,7, Chevrolet 1500 Fleetside silverado EFI 4x4 5,7, Volvo 740 STW B230FT, Volvo 850 STW AWD R5254T, Volvo F7 Nosturi, 12t vaihtolavalaite, nosturi Kuorkki!, Volvo V70 R AWD R5234T4

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulpanjohdot muka kuluvat?
« Vastaus #17 : 30.04.2013, 08:05:44 »
Eikös nyt perus jampalle riitä et mittaa ohmit jos epäilee johdoissa olevan vikaa. En muista nyt tarkkaan mitä noi käyttöauton piuhat sano kun niitä mittailtiin mut vanhoissa johdoissa oli tasan yks kelvollinen joten koko satsi vaihtoon suosilla.
V70 TDI

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Tulpanjohdot muka kuluvat?
« Vastaus #18 : 01.05.2013, 03:52:43 »
Niinpä. Jopa VOLVON laadukkaissa tulpanjohtimissa tulee se ikä vastaan viimeistään tuossa 30 vuoden tietämissä. ;) Sitten tietenkin testaamme mikä johdin ei kunnolla toimi. Tämän voi jokainen tehdä ottamalla kiini johtimesta. Jos syke on siedettävä jodin on kunnossa ;) Jos taas vanhalla kärkisysteemilläkin saa liikaa säväreitä niin vika on paikallistettu ja moottori käy taas kaikilla. Tosin jos uusimme vain sen yhden johdon niin oskilloskooppi on hetken kunnollisen näytön antava. Ainoa oikea korjaus on uusia kaikki kerralla, silloin voimme olla varmoja että vika ei ole johtimissa eikä hatuissa. Näitä liitosvikoja voidaan korjata metallijohdin tapauksissa, mikä sivumennen pitäisi tehdä kaikille liitoksille minkä tehdas on syvässä viisaudessaan säästänyt turhalta käsityöltä. :D Että olivatpa ne johtimet millaisia tahansa niin ikuisia ne eivät ole. Ja kilpailukäytössä nämä vaihtuvat vähintäin vuosittain, ajettiin autolla sitten vaikka vain yksi kisa. 8)

Niin on niiitä hiilijohtimiakin tullut erinäinen määrä uudelleenliitettyä, joskus jopa ovat toimineet. Silti ei sellaiseen nyhräämiseen kannata tuhlata oikeastaan edes omaa aikaa. ;)


Kestäväthän ne, jos kaikki menee kuten tarkoitettu!

Tuossa edellisen linkin tarinassa homma menee omaan piikkiin, koska tulpanhattu oli jäänyt painamatta perille asti.

Eli pienikin moka kostautuu, kunhan jossakin parametrissä mennään rajoille. = Suomeksi vakiopadasta poikkeava pannu (viritetty)!

Halpaosat ja "halpaosat" ovat oma juttunsa, sillä monesti tarvikeliikkeestä saa ostaa samaa tavaraa kuin merkkiliikkeestä, vain eri paketissa!   :o

Räikein esimerkki on se, että merkkiliikkeessä pyydettiin 384,- markkaa osasta, josta maksoin tarvikeliikkeestä alennuksineen 64,- markkaa. Osa oli samalla numerolla, samasta tehtaasta ja täsmälleen sama!  Veti varaosa-päällikön naaman valkoiseksi, kun näytin kuitin....   :2funny:

Pitää vain tietää mitä ostaa ja mistä...   :hello:
Niinpä Ja jos sinulta kielletään pääsy seuraamaan mitä autollesi tehdään, niin voit unohtaa sen korjaamon. Kaikiin pääsee kyllä kunhan ei häiritse asentajaa työssään. Useimmat juttelee kuten minäkin, mutta rajansa se on siinäkin , kukn aletaan puhumaan jo perheasioista, että tytär teki sitä ja tätätä ja voisitko ottaa pojan oppiin että tulisi halvemmaksi. :-[
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013, 10:16:37 kirjoittanut Lankku »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

KL-varaosat  Race.fi