Proturbo  Autodiagnoosi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441684 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #405 : 03.09.2015, 22:52:42 »
Nuita kopioholsuja kyllä lähtis ees aattelemaan kun aito maksaa reiska 700e.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #406 : 03.09.2015, 23:54:24 »
Aika paljon noilla hy:llä ja hx:llä on kokoeroa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muttamutta, mielenkiintoisen oloinen ahdistin.
Ja mikä tuossa HY:ssä on se miinus puoli että HX osat ei käy siihe. Niin sanoi kaksikin liikettä. Mutta se Turbojen skaala kutistuu iha  olemattomiin melkein jos vaatimuksena on sisäinen toimiva hukkaportti. Ja hinta samalla. Erilailla olis mistä valita jos käyttäs ulkosta hukkista.  Mutta tosi hyvä turbo katuautoon. Ja ei ahtopaineiden kans ole mitään ongelmia.. Tai no kerran oli ku hukkaportin kellon tanko lähti irti läpän akselista ku C clipsi oli pudonnu :D
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #407 : 04.09.2015, 08:44:52 »
Joskus oli jossain prokkiksessa, en muista oliko kotosuomi vai muu maailma, nii ko. ongelma ratkastu vinguttamalla nielujen väliseinämää poikkeen  :).

Mä ainakin oon avannu nielun wr560 kiina-ahtimesta. Ei joutunut suuremmin vinguttamaan kun nielun jako oli valettu erikseen. Naputtelemalla lohkes väliseinä
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #408 : 04.09.2015, 19:57:38 »
Pro Turbon myyjä sano että ovat päässeet skylinen moottorissa yli 500hv tolla turbolla

No tuota en ihan nielemättä usko...  :o
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #409 : 05.09.2015, 03:04:47 »
No tuota en ihan nielemättä usko...  :o
Juu totta puhut.. Mutta toisaalta "iso" 6kone moniventtiilikannella nii tietty mikään täys mahdottomuuskaan.
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #410 : 14.11.2015, 02:38:08 »
Loistavia vastauksia. Teen nyt tuon ilmansuodattimen ja bensansuodattimen ja avaan sieltä pohjasta sen toisen reiän ja sitten se lisäjousi ja lastu. Minulle riittää jos saisi 0,6 ahdot.

Jos meinaat pitää 0,6 baarin ahdot, vaihda putsarit ja ÄLÄ tee mitään muuta, sillä vakio romut toimivat FT:n paineilla huomattavan hyvin!   :hello:

Coolerin vaihtoa vakiosta parempaan (mallisopivaan) suosittelen, sillä siitä saa apuja vakioonkin (FT) orkkiksen sysipaskan tilalle.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 20:38:44 kirjoittanut VT86 »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #411 : 14.11.2015, 05:10:22 »
Samaan päätelmään ajauduin että ehkäpä en tee mitään paitsi kuulerin jos niikseen tulee ja kenties voisi paremman katin vaihtaa sitten kun se antaa merkkejä antautumisesta. Tosin onko coolerin vaihdollakaan merkittävää hyötyä kun ajan lähinnä +5c tai kylmemmillä keleillä autoa ikinä. Kuitenkin tuon arvo on juurikin siinä että se on lulla ja urheiluautoa tuosta ei saa mitenkään edes rakentamalla, ja jokainen modi paljastaa 25 muuta kohdetta alustasta jarruista yms jotka ovat jo nyt esihistoriallisella tasolla ja virityksen jälkeen olisivat vielä enemmän epäsuhdassa.... ja rahaa syövä urheiluauto minulla on kesäksi joten...

mutta putsarit vaihdettu, siihenkään en tee sitä ilmastointi letku  viritystä koska se keräisi suolaista loskaa ja muuta mitä autoon lentää...
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 05:12:58 kirjoittanut remotion »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #412 : 14.11.2015, 14:52:00 »
Kun ajaa sillä vakio coolerilla niin voisi muokata sen takaluukun teksti INTE COOLER    8)

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #413 : 06.01.2016, 15:52:01 »
Tehotavoite n. 300hv seuraavalla kokoonpanolla:

B230FB perusmoottori
531 kansi
Vx3 nokka
DIY imusatsi + pakosarja
Cooleri
Ms..
Joko hx35 tai hx40 holsetti..

Tuohon turboon että minkäkokoinen pakopesä? Tulevaisuudessa saattaa tulla enemmän potkua kun saa voimansiirron kestävämmäksi.. Kuullut että Volvon koneessa saisi olla iso pakopesä? Tukehtuuko pienellä pesällä? Nuo vielä aika miedot tehot mitä haen tolla kokoonpanolla että onko kuinka merkityksellistä?

E: onko jollai kokemusta miten vaparin valusarja hengittää? Eräs kokenut ammattilainen kansihemmo joka kilpamoottoreiden kanssa päivittäin tekemisissä niin suositteli tämmöstä ratkaisua..

« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 16:14:53 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #414 : 06.01.2016, 20:43:07 »
tuostahan sais puolimetriä lyhyemmän kun tekis pakosarjan joka taittuu toiseen suuntaan ja siitä heti turbo perään.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #415 : 06.01.2016, 21:50:48 »
Tehotavoite n. 300hv seuraavalla kokoonpanolla:

Joko hx35 tai hx40 holsetti..
HX35 14 pakopesällä riittää ainakin ~400hv tuntumaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #416 : 07.01.2016, 09:41:02 »
HX35 14 pakopesällä riittää ainakin ~400hv tuntumaan.

Jees.. Tuntuu vaan kaikki HX35:set olevan 8 tai 12 pakopesällä.. Yrittäny 14-16 pakopesällä olevaa metsästää mutta tuloksetta.

tuostahan sais puolimetriä lyhyemmän kun tekis pakosarjan joka taittuu toiseen suuntaan ja siitä heti turbo perään.

Sais joo.. Tuo vaan ettei tarvis ite pakosarjaa uusiks tehä vaan tuo väliputki.. Ollu kyllä omassa mielessä tehä koko sarja vesijohtoputkesta..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #417 : 07.01.2016, 13:27:35 »
Jees.. Tuntuu vaan kaikki HX35:set olevan 8 tai 12 pakopesällä.. Yrittäny 14-16 pakopesällä olevaa metsästää mutta tuloksetta.

Sais joo.. Tuo vaan ettei tarvis ite pakosarjaa uusiks tehä vaan tuo väliputki.. Ollu kyllä omassa mielessä tehä koko sarja vesijohtoputkesta..
On kyllä ainakin varma pullonkaula tuollainen pakosarjan kötöstys.  :nohnoh

Suoraan se Hx40superi sinne niin siinä on jo yleisempi tuo 14pesä. Ja heräävyys on kyllä ihan fiksulla tasolla myös hx40superilla.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #418 : 07.01.2016, 17:18:53 »
On kyllä ainakin varma pullonkaula tuollainen pakosarjan kötöstys.  :nohnoh

Oletko kokeillut vai onko tämä pelkkää spekulaatiota? Itse en ole tuollaisella koskaan ajanut mutta käytössä olen nähnyt useassa hyvin kulkevassa vehkeessä.

Olen ainakin itse siinä ymmärryksessä että vinokoneen vaparin vakiosarja on ihan ok. Katuautojen ahdinmoteissa on yleensä vielä ihan naurettavan alhainen perusmoottorin viritysaste, joten tuskin tulee ongelmaksi minkään HX35-40 kokoluokan pikkuahtimien kanssa.

Isompi ongelma tossa lienee fyysinen kestävyys kun ahdin tulee aika pitkän varren päähän roikkumaan. Tulee hitsaussaumoihin ja pulttilaippaan aika kovat momentit ja lämpöliikkeet.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #419 : 07.01.2016, 17:41:33 »
mulla ollut useammassa dieselkoneessa ahdin kiinni valusarjassa tuohon tapaan. ensiksi meinasin tehdä itse pakosarjan mutta  muuan moottorimeedio sanoi että useimmissa tapauksessa ruokottoman näköinen valusarja kepittää itse tehdyn virisarjan ;)

tästä esimerkkinä kaverin hilux johon hän oli tehnyt uljaan tuubikäyräluomuksen, racehenkinen ulkonäkö antoi pään sisään paljon tehiä kunnes saumat alkoivat purkautua ja piti palata vakioon valusarjaan... kaiffarin työkaveri kysyi kyydissä ollessaan että mitä olet tehnyt sitten viimeisimmän kyydityksen kun liikkuu niin virkeästi? kaveri sanoi että vaihdoin virityspakosarjan valusarjaan :-[

jos tällaisella rear mounted turbolla volvo ja moni muukin toimii niin varmasti vielä paremmin vaparin valusarjaan tehdyllä sovitusosalla.

https://www.youtube.com/watch?v=d4BkcidyQ5A

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy