Tässä pohdin, että jos aman tehokkain moottori on ollut joku noin 100hp (siis vertailukelpoinen moottori) niin amaanhan ei saa laillisesti kovin isotehoista konetta laittaa ede muutoskatsastamalla, koska 20% sääntöön vaaditaan maks joku 120 - 130hp vertailumoottorin tarkasta tehosta riippuen..
Eli jos swappaan ton mun 240 koneen, joka on B21ET niin katsastuksessa ei varmaan kannata kertoa sen olevan B21ET, koska siinähän on vakiona 155hp vaan sanon sen olevan Turbotettu B21 moottori niin tehot katsotaan silloin penkkilapuista? Olenko ymmärtänyt oikein?
Sama kuin esim suoraan B234F moottoria ei voi varmaan tehojen puolesta laittaa amaan, kun on noin 160hp.. Mutta taas B230F tai B230K 16V kannella varustettuna turbolla onkin jo penkityslappuaineista..
Kun eikö se jotenkin niin mennyt, että jos kone on tehtaalta lähtenyt 160hp niin sen alle sitä ei saa edes penkittämällä katsastettua.. ?