RallyBaron  Samppasport

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 88046 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #196 : 31.05.2018, 21:56:56 »
Olisin tilannut nuo mutta finjectorin sivut tökkii. 4kpl ostoskoriin -> ostoskori auki -> ostoskori tyhjä.

Sitten kun katsoin noita muita suuttimia niin monissa on maininta " with excellent atomization" mutta noissa ei.

Onko noissa parempia ja huonompia malleja?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #197 : 01.06.2018, 10:49:38 »
Olisin tilannut nuo mutta finjectorin sivut tökkii. 4kpl ostoskoriin -> ostoskori auki -> ostoskori tyhjä.

Sitten kun katsoin noita muita suuttimia niin monissa on maininta " with excellent atomization" mutta noissa ei.

Onko noissa parempia ja huonompia malleja?
Mites jos ihan soittas ja kysys ja tilailis?  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #198 : 01.06.2018, 16:04:00 »
No se. Eihän tuo vaihtoehto käynyt mielessäkään :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #199 : 03.06.2018, 11:02:25 »
Ei joutanut soittamaan aukioloaikojen puitteissa joten pistin tilaten mutta en noita vaan nämä:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev14_12_ohm_600cc_c20_jetronic_ev1_o_o_61_mm-p-722604-186/

Minnekköhän minä ostrichin piilotin muuton yhteydessä...
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #200 : 03.06.2018, 20:45:45 »
Viinanhimo oli liian kova joten eikun kokeilemaan.

Ensin ecuun ostrich paikalleen.





Sitten läppäriä tutkimaan. 937 bin ja xdf.


Viinaa tankkiin. Seokset hyppäsi älylaihalle pienen ajolenkin jälkeen. Lambdasäätö pois pelistä, vakio nro 4 alueelle painamalla kaasua vaihde päällä jarrua vasten ja vakio nro 3:lla tyhjäkäyntiä laihemmalle. Sitten vapaalla kädellä ajoalueelle karttaan muutama pykälä rikkaammalle.


Ja lopputulos noin 10minuutin säätämisen jälkeen. En todellakaan sano että olisi säädöissä mutta ilman lambdasäätöä tyhjäkäynti 0.99, pintakaasu 1.01-1.03 ja reipas kiihdytys 0.90. loppui akku just kun lambdasäätöä olin laittamassa takaisin. No ajellaan aamulla töihin ilman :D


Naurattaa että heitin aivan hatusta säätöjä ja nyt voi jo ajaa. :D
En lähde kokeilemaan miten vakiosuuttimissa soppa riittää joten ihan nättiä ajoa.

Tästä on hyvä aloittaa kesän harrastukset.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2018, 21:00:41 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #201 : 05.06.2018, 15:44:19 »
Pari päivää ajanut töihin ja ihan nätisti toimii. Toisella yrityksellä käyntiin ja kestää heti painaa kaasua. Mistään ei huomaa että olisi polttoaine vaihtunut.  :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #202 : 09.06.2018, 10:11:09 »
Kylmäkäynnistystä säädin mutu tuntumalla ekspotentiaalisesti rikkaammalle ja lähti iloisesti ekalla käyntiin. Aiemmin vain hörähtänyt ja toisella lähtenyt
Tää säätäminen on kivaa tälläiselle logiikasta ja matematiikasta tykkäävälle nörtille, kuin joku älypeli :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #203 : 10.06.2018, 17:40:07 »
Ajoin pariin päivään 260km maakuntaa ympäri ja tuntui siltä että menee ihan pintakaasulla

11,4l/100km bensalla samoja lukemia :idiot2:

Täydestä tankista täyteen tankkiin samalla asemalla
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #204 : 10.06.2018, 17:57:46 »
Minua ihmetyttää aina nuo ihmisten vakiokuntoisten kulutukset. Oma meni täysin tehdaskuosissa maantietä kahdeksaan litraan ja kaupungissakin alle yhdentoista. Ei kai se automaatti nyt noin julmetusti voi nostaa varsinkaan maantieajossa?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #205 : 10.06.2018, 18:06:23 »
Minua ihmetyttää aina nuo ihmisten vakiokuntoisten kulutukset. Oma meni täysin tehdaskuosissa maantietä kahdeksaan litraan ja kaupungissakin alle yhdentoista. Ei kai se automaatti nyt noin julmetusti voi nostaa varsinkaan maantieajossa?
Voi. :2funny:

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #206 : 10.06.2018, 18:15:44 »
Kyllä se voi kun vaan vatkaa öljyä ja muuttaa hyvän väännön lämmöksi. Turbiinilukkokin kytkeytyy vasta 103km/h mittarinopeutta
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #207 : 10.06.2018, 19:52:38 »
mulla vakio b230ft automaatti vie matka-ajossa moottoritiellä sen 11 litraa kun nopeus noin 120kmh ja vanhaatietä ajaessa nopeus 70-90kmh noin 9 litraa sadalla,vaununkanssa kun mennään niin noin litran enempi eli ei juuri merkitystä, en ole koskaan oikein panostanut tohon kulutuksen laskemiseen koska mielestäni turhaa,jos tommosella lohmulla ajaa haluaa niin se vie sen minkä vie,18vuotta sitä tankannut niin ei bensanhinnanvaihtelut hetkauta,aina se maksaa minkä maksaa,sitten ku alkaa ahdistaa niin vaihdetaan kulkupeli johonkin ihan muuhun.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #208 : 10.06.2018, 20:17:46 »
Alle 10:n tankkausta ei ole tullut kuin rovaniemelle matka-ajossa. 11-14 välillä pyörinyt.

Mutta nyt kun etanolilla ajaa niin säästöä tuli tällä tankkauksella yli 4€/100km näillä hinnoilla. Pistetään kymppejä taskuun joka kuukausi. Lisäksi etuina säätämisen mielekkyys ja parantunut vääntö -> kulkee kevyemmin.

Sitten kun vielä poistetaan turhat rikastukset kartasta niin kulkupuolen pitäisi parantua huomattavasti. Kaasu pohjassa on aina kiihtynyt nuhaisemmin kuin vähän nostamalla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #209 : 10.06.2018, 20:20:05 »
Kulutuksissa vaikuttaa ihan eniten kuski. Tämän takia ei kannata raamatunomaisesti aina ajatella sitä, mitä muilla tai itsellä vie.

Mukavan laakeammaksi muuttui kyllä tämän auton ajettavuus humaltumisen myötä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron