Pärjääkö tommosella "kapean nasta-alueen renkaalla? Näin kesällä on kyllä koko renkaan pinta käytössä, niin mietityttää vähän miten mutkat sujuvat jos nastoja ei ole kuin keskellä.
Kyllä sillä pärjää. Itse ainakin pärjäsin ongelmitta W106:lla vähän toistakymmentätuhatta talvikilsaa. Ei liukkaalla kelillä muutenkaan kanttailla kesäkelin tyyliin, niin en kokenut nastojen puuttumista reunoilla ongelmaksi. Joskus etenkin kevättalven pahimmissa uraisiksi jäätyneissä paikoissa voi olla, että "sivunastat" olisi vähentäneet muljahtelua. Muuten normi pyörätieajossa ei mitään renkaista johtuvaa ohjelmaa. Mulla kuului kympin työmatkaan pari ihan kunnon mäkeä (mm. rappusten viereinen pitkä "invaluiska") ja aina pääsi etenemään. Ei mitään ongelmaa, kun asennoituu talveen ja tosiaan hommaa ne nastarenkaat.
Eli hyviä kokemuksia noista "nokialaisista", Biltematkin kokeilin aikanaan ja jäi yhteen talveen(kului nopeasti, sepeli tunkeutui jatkuvasti läpi), mutta nyky-Biltemoista en tiedä. Ainakin hinta on preemiumia, laatu voi olla ennallaankin... Itse en enää koske.
Schwalbesta ei ole omia kokemuksia, mutta sepelinkesto ei ollut ainakaan aiemmin Suomi tyresien luokkaa, eikä kestävyys ehkä muutenkaan. Talvipito meni myös "suomalaiselle", mutta Schwalben pitäisi olla parempi ajaa hyvällä kelillä ja jotkut väittää, että mutkittelee vähemmän syvemmässä lumessa. Nuo "kesäkelin" ominaisuudet on ainakin täällä etelässä ihan merkittävä seikka, kun erot talvipidossa on kuitenkin aika pieniä. Itse voisin Schwalbeakin harkita.
Nykyisillä talvikilsoilla Suomityresit tosin kestää varmaan maailman tappiin...