Pakoputken solmu saapui eilen, niin pitihän sitä vähän kokeilla miten mahtuu ja mahtuuhan se.
Diagonaalikin mahtuu vielä, eli voi hitsailla lopullisesti kiinni. Öljykorkin vaihdoin B20:stä ja laitoin keruusäiliöksi 240:n pissapojansäiliön. Säiliöstä sitten letku ahtimen imupuolelle, niin ei tule käryä. Öljy ja vesi pitäisi jäädä säiliöön ja letkutkin varmaan pysyy sulina koneen päällä.
V70 pakosarja käännettynä uusilla kiinnitysrei`illäHukkaportti on mallia "Turbosmart". Ihan hienon näköinen, mutta vaati vähän muokkaamista. Purin katsoakseni mitä se on syönyt ja hioin muutaman muotin sauman sileämmäksi. Samalla syvensin vähän venttiilin uraa johon kalvonmäntä tulee kiinni ja liimasin sen lukkoruuvit kiinni. Kasatessa painoin kannen kiinni pöytää vasten, että on helpompi pyörittää kalvorasian mutteri kiinni. Kun hellitin käteni ottaakseni kynsiavaimen kiristystä varten mokoma hyppäsi pitkin pöytiä. Oli vähän suuret toleranssit kierteen suhteen, rungon kierre ulkoharjalta oli vain 1mm suurempi kuin mutterin sisähalkaisija. Halkaisija kuiten jotain Ø60mm... Hetki meni miettiessä miten tämänkin korjaa, mutta jostain sain taas erikoisen idean. Sorvasin sopivan kartion, jonka sisään painoin sitten kyseisen mutterin prässillä ja sehän kutistui. Tosin hieman liikaa, eli voi olla ettei aukea kuin katkaisemalla, mutta ainakin pysyy kiinni.
Jos ihmettelet ulkoista hukkaporttia ja kelloa ahtimessa, niin allekirjoituksen kesäautossa on samanlainen järjestely. Siinä oli alkuun ongelmia ahtopaineiden kanssa, kun ahtimen oma portti ei virrannut tarpeeksi. Ahtopaineet kasvoivat kierrosten mukana ja käytännön max. kierrosluku oli 6000rpm, jolloin painetta oli jo 1,7bar imusarjassa. Jos ei muuta niin ääntä tuosta saa ainakin aikaiseksi, jos ei vie toista putkea vaimentimen läpi.