Carcom Oy  Ateho

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3275540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13695 : 05.06.2019, 23:15:45 »
Jumissa oleva termostaatti aiheuttaa myös samoja oireita kuin viallinen kannentiiviste.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13696 : 05.06.2019, 23:17:02 »
Viikkokausia voi pitää pintaa minimissä enkä yhtään lisää mutta kunnlisään ne valuu pihaan.

En pitäs mitenkään kaukaa haettuna sitäkään, että nesteen määrä vaikuttaa myös vuodon määrään. Mitä täydempi säiliö, sitä vähemmän ilmaa painumassa kasaan ja sitä herkemmin pyrkii pihalle.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13697 : 05.06.2019, 23:35:21 »
Jumissa oleva termostaatti aiheuttaa myös samoja oireita kuin viallinen kannentiiviste.

Kyllä se toimii. Ajonn jälkeen kuumana ylävesiletkun puristelu tekee ihan eri liikkeen vedelle mitä kylmänä puristelu, tällöin vesi liikkuu paisarissa ylös alas.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13698 : 06.06.2019, 00:55:56 »
Sehän on ihan faktaa että niin käy

 ja kun sais vielä faktaa siihen kun paisari ei pidä paineita pääsee neste vielä vapaammin kohoamaan. Vaikka ilma painuu kasaan kun neste ei väistä yhtään.
Neste laajenee kuumentuessaan. Paineen kasvattaminen vähentää laajentumista hieman.

Eli kyllä, viallinen korkki/haljennut säiliö, niin hyvinkin voi kohottaa pintaa kuumana. Ei siellä silti välttämättä kuplia ole.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13699 : 06.06.2019, 05:46:08 »
Olisiko kellään tietoa V70 mk3 suuntausarvoista? Lähinnä etupään auraus kiinnostaa


+ Auraus
- haritus

0,06-0.18 astetta aurausta pitäisi olla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13700 : 06.06.2019, 14:18:10 »
Moi, onko Tampereen seudulla pajaa joka korjailee näitä V70N mittarien vikoja? Arvelin kun juhannuksen jälkeen olen sielä seudulla niin oisin paikanpäällä käynyt huollattamassa.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13701 : 06.06.2019, 16:10:35 »

+ Auraus
- haritus

0,06-0.18 astetta aurausta pitäisi olla.
Thanks. Summassa korjasin, niukka haritus muuttui alarajan auraukseksi. Yllättävän paljon rauhoittui urissa. Ei muuten tarvi paljoa raidetankoa säätää, 45°pyöräytys per puoli muuttaa jo tuon toleranssin verran.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13702 : 06.06.2019, 17:13:57 »
Neste laajenee kuumentuessaan. Paineen kasvattaminen vähentää laajentumista hieman.

Eli kyllä, viallinen korkki/haljennut säiliö, niin hyvinkin voi kohottaa pintaa kuumana. Ei siellä silti välttämättä kuplia ole.

Tämä on kurlutellut ajon jälkeen ilmakuplia jo vuodesta 16 kun tän ostin. Kokoajan on paisari ollut korkin alta märkä ja nyt muualtakin halki. Syylärin päätyn anturin tulppa on myös vuotanut aina vähän ja lämmityslaitteen hana sen tosin korvasin putkella jo talvella kun mureni pihaan.  ;D vesipumppukin tihkuu kannen tiivisteestä... olishan noita pikkuvikoja korjattavaksi muttei vaikuta vetäviin pyöriin mitenkään niin ei huolta. Kaikista noista tihkuamisista varmasti vetää ilmaa jossain kohtaa järjestelmään.

Jäähtyis ny ni pääsis vaihtaan paisaria. Sunnuntaina viimeistään on vaihdettava.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13703 : 06.06.2019, 20:21:14 »
Vaihdoin laturin autoon kun vanhasta alko loppua puhti. Auto toimii muuten nyt hyvin mutta kun ajaa ilmastointi päällä tai flekti ylipäätään niin auto sammuu ku painaa kytkimen pohjaan. Vanhalla laturilla ei tätä tehny mutta humppasi ihan törkeästi tyhjäkäynti.  Mittasin lataus jännitteen kun löi kaiken mahollisen päälle niin oli jotain 10.5 ja vanha näytti 9.0 mutta kun antoi kaasua jaksoi se ladata 13.5 ihan normaalisti.

1. Miksi latausjännite niin heikko ?

2. Miksi auto sammuu kytkin pohjassa kun ajaa puhallin päällä ?

En tiiä oliko nyt pieni kysymys mutta jos joku sattuu äkkiseltään tietää ei tarvi tehdä omaa aihetta.  :D
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13704 : 06.06.2019, 20:46:52 »
Moi, onko Tampereen seudulla pajaa joka korjailee näitä V70N mittarien vikoja? Arvelin kun juhannuksen jälkeen olen sielä seudulla niin oisin paikanpäällä käynyt huollattamassa.
Tuolla voisi onnistua
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13706 : 07.06.2019, 08:31:41 »
Tämä on kurlutellut ajon jälkeen ilmakuplia jo vuodesta 16 kun tän ostin. Kokoajan on paisari ollut korkin alta märkä ja nyt muualtakin halki. Syylärin päätyn anturin tulppa on myös vuotanut aina vähän ja lämmityslaitteen hana sen tosin korvasin putkella jo talvella kun mureni pihaan.  ;D vesipumppukin tihkuu kannen tiivisteestä... olishan noita pikkuvikoja korjattavaksi muttei vaikuta vetäviin pyöriin mitenkään niin ei huolta. Kaikista noista tihkuamisista varmasti vetää ilmaa jossain kohtaa järjestelmään.

Jäähtyis ny ni pääsis vaihtaan paisaria. Sunnuntaina viimeistään on vaihdettava.
Sylinterikannessa voi näillä keleillä nousta lämpötilat yli +100°C, vaikka kaikki olisi kunnossa ja toimivaa. Järjestelmän paine ja veteen lisätty jäähdytysneste mahdollistavat tuon lämpötilan kiehumatta. Muistaakseni yksinään jäähdytysneste nostaa kiehumispisteen jonnekkin +104°C tienoille. Yksinään järjestelmän paine (1.5Bar korkki) nostaa veden kiehumispisteen noin 127°C lukemaan.

Nyt jos sinulla on paisari halki, ei järjestelmä pidä painetta, jolloin neste alkaa helpommin kiehumaan (ja laajeneekin herkemmin). Senhän ei tarvitse porista kuin papukattila, vaan pieni kuplinta jossain kohti jäähdytysjärjestelmää riittää siihen, että paisarissa tuo näkyy.

Tuo vesipumpun ja kannen välinen tiiviste on semmonen, mistä itsellä ajoi ilmaa järjestelmään.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2467
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13707 : 07.06.2019, 11:26:35 »
Kuinkahan syvälle tän iskarin yläpään mutterihirvityksen pitäisi mennä?


Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13708 : 07.06.2019, 12:02:39 »
Kuinkahan syvälle tän iskarin yläpään mutterihirvityksen pitäisi mennä?



Tuoha näyttää hyvälle. Jossei kolise ni seo siinä.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13709 : 07.06.2019, 12:07:14 »
Löytyykö tällaisia tötteröliittimiä jostain kaupasta? Seiskasatasen nopeusanturin liittimestä peräisin, mutta näyttiäisi olevan samanlainen kun takavetojen monessa muussa liittimessäkin.




 

Futurez  Kulkukoira