Futurez  Kulkukoira

kysymys perästä

  • 88 Vastauksia
  • 28942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #30 : 01.09.2012, 23:50:52 »
Minulla kitka (vm- 95), kaverilla kitka (vm. 97) ja toisellakin kaverilla kitka (vm. 95).
Molemmissa 95:ssa AW71L ja kitkalukko.  Kaverin 97:n mallissa M90 ja kitkalukko.

Uskon kun näen(mikäli väite koskee että ne on tuommosena tehtaalta tullu). G80 tuli ainoaksi vaihtoehdoksi noin -89.

G80:ssä ne kitkalevyt ei käytännössä ikinä luista toisiinsa nähden, vaan ne liikahtaa sen verran että perä nappaa "jumiin" ja sitten mentiin, ja taas aukastessa ne liikahtaa hitusen. Siksipä kai volvon kirjoissakaan ei vaadita LS-öljyä, tosin en kyllä keksi siitä mitään haittaakaan olevan, jotenka oon sitä laittanu kun maksaa saman ja sitähän voi laittaa lukottomaankin niin ei voi mennä vikaan ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #31 : 02.09.2012, 00:39:00 »
Uskon kun näen(mikäli väite koskee että ne on tuommosena tehtaalta tullu). G80 tuli ainoaksi vaihtoehdoksi noin -89.
No, omassani on takuuvarmasti orkkis perä ja taka-akseli ja kitkalukko siellä on.
Kaverilla samaten. Ja toisella kaverilla kanssa (AW71L). Kavereiden perien alkuperäisyydestä en mene pölkylle mutta ainakin tämän FT pannuisen M90 yhdistelmän alkuperäisyydestä olen melko varma...

Itsellä lukon toiminta parani tuhottomasti peräöljyjen vaihdon jälkeen ja kyllä minulla se lukko toimii vielä vaikka 100km/h nopeudessa...

Lukottomilla takavedoilla olen ajellut sen verran, että tiedän lukottoman ja lukollisen eron.  ;)
Uskoisin myös erottavani kitkalukon ja palalukon...

Oliskos tämä sama juttu, kun sanottaan, ettei FK:ssa lue ilmanputsarikotelossa turbo. No, omassani lukee ja kaverilla kanssa (vm. 95FK+AW71L kuten itselläni). Ja taatusti ovat orkkis-osia.

G80:ssä ne kitkalevyt ei käytännössä ikinä luista toisiinsa nähden, vaan ne liikahtaa sen verran että perä nappaa "jumiin" ja sitten mentiin, ja taas aukastessa ne liikahtaa hitusen. Siksipä kai volvon kirjoissakaan ei vaadita LS-öljyä, tosin en kyllä keksi siitä mitään haittaakaan olevan, jotenka oon sitä laittanu kun maksaa saman ja sitähän voi laittaa lukottomaankin niin ei voi mennä vikaan ::)
Juu, ei tuosta LS-ölpästä haittaakaan perässä ole.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #32 : 02.09.2012, 10:54:38 »
No, omassani on takuuvarmasti orkkis perä ja taka-akseli ja kitkalukko siellä on.
Kaverilla samaten. Ja toisella kaverilla kanssa (AW71L). Kavereiden perien alkuperäisyydestä en mene pölkylle mutta ainakin tämän FT pannuisen M90 yhdistelmän alkuperäisyydestä olen melko varma...

Itsellä lukon toiminta parani tuhottomasti peräöljyjen vaihdon jälkeen ja kyllä minulla se lukko toimii vielä vaikka 100km/h nopeudessa...

Lukottomilla takavedoilla olen ajellut sen verran, että tiedän lukottoman ja lukollisen eron.  ;)
Uskoisin myös erottavani kitkalukon ja palalukon...

Oliskos tämä sama juttu, kun sanottaan, ettei FK:ssa lue ilmanputsarikotelossa turbo. No, omassani lukee ja kaverilla kanssa (vm. 95FK+AW71L kuten itselläni). Ja taatusti ovat orkkis-osia.
Juu, ei tuosta LS-ölpästä haittaakaan perässä ole.
Niin kauan olen toista mieltä kunnes otat kuvan tuosta perästä
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #33 : 02.09.2012, 12:16:54 »
Niin kauan olen toista mieltä kunnes otat kuvan tuosta perästä

Mistä suunnasta ja millaisia kuvia?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #34 : 02.09.2012, 12:19:16 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #35 : 02.09.2012, 12:43:02 »
Murikasta, jokseenkin näin  :)

http://i513.photobucket.com/albums/t334/simonbabbs/1041kinstalled.jpg

Avattuna? Juu, saat odottaa kotvasen...   ;D



Btw, mistä tietosi ns. perämurikan sisuskalujen valinta mahdollisuuksista on kotoisin?
« Viimeksi muokattu: 02.09.2012, 12:52:10 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #36 : 02.09.2012, 12:58:54 »
Ei suoraan sanottuna mistään kuin mutuilusta ja foorumeilta luetusta  ;)

Mistä muuten päättelet että lukkosi toimii 100km/h nopeudessa? Talvella hana pohjaan ja tarjoaa perää sivulle? Sen tekee ihan yhtälailla avoin tasauspyörästöllinenkin?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #37 : 02.09.2012, 13:07:14 »
Mulla oli yhessä perässä tehtaan alkuperäinen kemppilukko :-X :2funny:

Eivaan. Komppaan Hembalandia. Hassulta tuntus jos löytyy muu kuin G80.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #38 : 02.09.2012, 14:19:01 »
Mistä muuten päättelet että lukkosi toimii 100km/h nopeudessa? Talvella hana pohjaan ja tarjoaa perää sivulle? Sen tekee ihan yhtälailla avoin tasauspyörästöllinenkin?
No, kuten sanoin, olen ajellut takatuuppareilla parisen kymmentä vuotta.  Joten tiedän miten tavis tasauspyörästö käyttäytyy.  ;)
Etuvetoisia autoja minulla on ollut vain kaksi pidemmässä ajossa, tai oikeastaan kolme, jos emännän auto lasketaan mukaan.   

Sutiiko soran puoleinen pyörä G80 lukolla ja asfaltin puoleinen ei liikkeelle lähdettäessä?
Entäs sama juttu lumella ja kuivalla asfaltilla?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #39 : 02.09.2012, 15:07:06 »
No, kuten sanoin, olen ajellut takatuuppareilla parisen kymmentä vuotta.  Joten tiedän miten tavis tasauspyörästö käyttäytyy.  ;)
Etuvetoisia autoja minulla on ollut vain kaksi pidemmässä ajossa, tai oikeastaan kolme, jos emännän auto lasketaan mukaan.   

Sutiiko soran puoleinen pyörä G80 lukolla ja asfaltin puoleinen ei liikkeelle lähdettäessä?
Entäs sama juttu lumella ja kuivalla asfaltilla?

Sutaisee ja sitten jumittuu 100% lukkoon, sutaisun se tarvii siihen virittymiseen.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #40 : 03.09.2012, 21:26:06 »
Sutaisee ja sitten jumittuu 100% lukkoon, sutaisun se tarvii siihen virittymiseen.

Tiedän kyllä tämän.

Mutta onko mitenkään mahdollista G80 lukolla, että kitkaerotilanteessa, heikomman pidon puoli sutii ja paremmanpidon puoli ei sudi?

Ei ole!

Ja tänään tein oikein tätä varten testin, asfaltin puoleinen pyörä ei sutaissut kertaakaan ja soralla tai nurtsilla ollut suti senkin edestä (nopeusmittari kävi yli 60km/h), vaikka auto liikkui vain 40km/h.

Joten uskotteko jo, että minulla on kitkalukollinen perä ja se on alkuperäinenkin vielä!  :hello:

Ja lukko siellä on, koska yhdelläkin lumiketjullä pääsen mäen ylös!

Vai lataanko videon?  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #41 : 03.09.2012, 21:34:15 »
Tiedän kyllä tämän.

Mutta onko mitenkään mahdollista G80 lukolla, että kitkaerotilanteessa, heikomman pidon puoli sutii ja paremmanpidon puoli ei sudi?

Ei ole!

Ja tänään tein oikein tätä varten testin, asfaltin puoleinen pyörä ei sutaissut kertaakaan ja soralla tai nurtsilla ollut suti senkin edestä (nopeusmittari kävi yli 60km/h), vaikka auto liikkui vain 40km/h.

Joten uskotteko jo, että minulla on kitkalukollinen perä ja se on alkuperäinenkin vielä!  :hello:

Ja lukko siellä on, koska yhdelläkin lumiketjullä pääsen mäen ylös!

Vai lataanko videon?  :2funny:
lukko ei kerenny lukittua ennen kunnon nopeuseron syntymistä?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #42 : 03.09.2012, 21:35:36 »
Rikkinäinen lukko tai normaali tp? Eihän se toimiva "kitkalukkokaan" anna toisen pyörän sutia valtoimenaan jos pitoeroa  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #43 : 03.09.2012, 21:43:01 »
lukko ei kerenny lukittua ennen kunnon nopeuseron syntymistä?

Juu ei.... 

Jos lukko ei ehdi lukittumaan parinkymmenen metrin matkalla lievässäkään sutimisessa, niin siitä ei ole mitään virkaa, koska se ei silloin toimi. Juu ei... 

Kyllä se lukko toimi ja luistaakin taasen enemmän (pitää taas vaihtaa öljyt).

Rikkinäinen lukko tai normaali tp? Eihän se toimiva "kitkalukkokaan" anna toisen pyörän sutia valtoimenaan jos pitoeroa  ::)

ja etkös lukenut aikaisempia viestejä. Ylämäen (loskaisen) nousen yhdellä lumiketjulla.

Kitkalevyt ovat ehtoo puolella veikkaan tai sitten öljy on jo vaihtotavaraa.

Ja ei, auto ei sudi valtoimenaan, vaan siten, että se kiihtyy mutta ei ihan niin nopeasti kuin pelkällä asfaltilla ajettaessa.  Lukottomalla perällä se sutii sitten ihan toiseen tyyliin, varsinkin tuossa märkä nurmikko testissä. Silloin nopeusmittari olisi pyörinyt jo kolminumeroisissa lukemissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #44 : 03.09.2012, 21:57:33 »
eiku enhän mä lukenu ajatuksella tuota tekstiä.
millä mittasit nopeuseron? voihan ne palalukon "kitkalevyt" luistaa, jotka on vaan uritettuja metallilevyjä , etenkin jos vanha lukko
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 21:59:14 kirjoittanut Ari E »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron