Pieni jyrsin olisi kiva olla, kun rakentelee omanlaisia osia.
"Yhdistelmäkone"No, kyllä se tuo sorvikin tarvittaessa toimii jyrsimenä. Laitoin terän kiinni pakkaan ja alumiinikulman teränpitimeen. Kahdella kiinnityksellä ja pienillä (kierteenteko) kierroksilla tein sitten tuollaiset kiilat, jotka tulivat etupalkin ja runkoaisojen väliin. Sain noin 1,2°, eli puolet lisää Casteria joten nyt ohjaus palauttaa paremmin. Tehostettuna oli kuin ameriikkalaisella autolla olisi ajanut.
Lähemmäs 3000 km on tullut ajeltua jo tänä kesänä. Olen ajanut lähes kaikki ajot tällä. Toukokuussa tuli käytyä Kajaanissa Backwoods cruisingissa ja pari viikkoa sitten Kuopiossa Pyhimyskerhon kokoontumisessa katsomassa autoja. Tänä viikonloppuna Suomen Volvokerhon kokoontumisajoissa Naapurivaarassa ja sen yhteydessä Raatteentiellä asti, ilman suurempia ongelmia.
"Kromipuskurit"Puskurit on nyt maalattu edullisemmalla kromipulverilla. Vähän kauempaa katsottuna ei kaikki tainneet huomata mistä on kyse, kun muutkaan kromiosat ei ole viimeisen päälle kunnossa. Läheltä katsottuna, varsinkin auringossa ero kromiin kasvaa, mutta nuo sopivat kokonaisuuteen hyvin. Kyllä niistä kuitenkin kuvansa näkee katsoessa. Pohjatöihin käytin aika paljon aikaa, mutta onneksi itseä häiritseviä virheitä niihin ei jäänyt. Ainut vaan että pakkeliin (joka oli muuten kovaa hioa) jäi ilmakuplia tms., jotka tekivät sitten uunituksessa pintaan pilkkuja. Maalari oli joutunut useamman kerran uunittamaan, ennen kuin asettui. Nyt siis semmoisia osia paikoillaan mitä en ole kokonaan itse muokannut nykykuntoon.
Parempaa kuvaa en tuosta puskurista sitten ehtinyt ottamaan. Eiköhän vaan joku peruuttanut Vw-pakulla keulaan paluumatkan ruokatauon aikana ja kadonnut paikalta... Maski rutussa ja vastamaalatusta etupuskurin keskikaaresta maalit pois ja rusettien yläosissa kunnon naarmut. Laitoin kyseiselle huoltoasemalle viestiä, josko olisi jäänyt valvontakameraan.
Vikavalo syttyy ajoittain esim. pitkissä ylämäkilöissä ja vikakoodina "Nopeustieto puuttuu", eipä taida mahtaa mitään.