KL-varaosat  Race.fi

740 B230FT Kiukuttelee

  • 106 Vastauksia
  • 31911 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #30 : 26.02.2011, 21:19:43 »
Suomiauto-240:eissä ei ole ollut 2.2:sta, k-jetistä siirryttiin suoraan 2.4:seen. Lisäksi diagnoositöpsä kuuluu vain 2.4:seen, 2.2:sta ei varsinaisesti koodeja saa ulos, jotakin ajonaikaisia saa ledivirityksellä sytkäboksista pihalle mutta muuten on aika hiljasta.

Suomi-auto kyseessä. Tekniikka (moottori+vaihteisto) vaihdettu 1995 vuosimallista 91 tai 92. Moottorinohjaus säilyi johtosarjojen osalta entisellään, boxit vaihdettiin "luovuttajasta".

Ok, seison korjattuna ja vahvistan mielipidettäni, että sininen tiski EI tiedä kaikkea.  :-[

mikan tuntuu tietävän niin paljon näistä possilaisista, että en väitä vastaan. :) vaikka jotain satunnaista nippelitietoa itsellänikin ehkä on.
???

Boschilaisista en tiedä sen enempää kuin muistakaan elektroniikkakomponenteista. Samoilla fysiikanlailla ne kaikki toimivat.     ::)

Suomeksi, takaveto-volvoissa ei ole mitään rakettitieteen tasoista, vaan ihan perussettiä.  Eikä sitä pidä missään tapauksessa pitää mitenkään mahdottomana. Se kaikki on ihmisen tekemää, joten ihminen voi ratkaista kaikki sen ongelmat.   8)



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #31 : 26.02.2011, 22:19:11 »
Empäs sano mitään 100% varmaa. Näin sinisen tiskin mukaan.
No se selittää... Ne on ennenkin tienneet siellä vaikka mitä... Ei kannata uskoa näiden takavetojen suhteen ainakaan. :buck2:

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #32 : 27.02.2011, 08:46:13 »
Kyllä tuo LH2.2 pitäisi osata diagnostiikka, sillä ainakin edellinen 245 LH2.2 varustettuna omasi kaikki romut tuohon volvon mullistavan "edistyneeseen" itse diagnostiikkaan. Ja se oli vm. -89.

Vaikkakin saitte jo selvitettyä että sinun 245 oli lh 2.2.4 niin itse tuhlasin pari päivää aikaa tuon diagnostiikka mokkulan etsimiseen kunnes sain tietää että sitä ei siellä ole. Tämä auto on rekisteröity 89 mutta esim ikkunoissa on 88 leimat.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #33 : 27.02.2011, 12:11:40 »
Vaikkakin saitte jo selvitettyä että sinun 245 oli lh 2.2.4 niin itse tuhlasin pari päivää aikaa tuon diagnostiikka mokkulan etsimiseen kunnes sain tietää että sitä ei siellä ole. Tämä auto on rekisteröity 89 mutta esim ikkunoissa on 88 leimat.

Eiköhän noissa autoissa ole pääsääntöisesti edellis vuoden leimat osissa, varsinkin jos on alkuvuodesta rekisteröity. Oma 940 on rekisteröity 5.1.1998 ja yllättäen kaikissa osissa joissa on leimat, mm. ikkunoissa on -97.  ;)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #34 : 02.03.2011, 12:55:30 »
P.S. se toinen volvo antoi vikakoodiksi 1-1-3 (740 B230F -89) joka tarkoittaa lambda-anturi liian rikas/laiha(vaihtoehtoinen koodi) ja lueskelin tuolta searchista että vika voi olla missä vaan, mutta ensiksi vaihda lambda?? Valo syttyi kun pidin kierroksia 2000:n tuntumassa jotta sai moottorin lämpeämään edes joskus tänä talvena. (Laiskottaa, enkä ole jaksanut vaihtaa termaria)

Hain uuden lampdan ja vika hävisi 1-1-1 :) nollasin koodit pitämällä -napaa kolme päivää irti  ;D Iski sunnuntaina selkään noidannuoli samalla kun tästä irroitin vanhaa lambdaa ja nyt tänään vasta ensimmäinen inhimillinen päivä, joten toinen auto vain on ongelmiensa kanssa  :(

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
745 San Diegosta
« Vastaus #35 : 29.03.2011, 00:03:59 »
Enpä ole vieläkään ehtinyt tehdä autolle mitään, kun on työpaikalla ollut ylitöitä tarjolla  :o (ja suunnitelmissa olisi käyttää joskus rahaa muuhunkin kun laskupinon pöyhintään)

Kuitenkin tänään kävin vähän ulkoiluttamassa Volvoa ja huomasin asian jota en ennen ole huomannut tai sitä ei ole ollut! Olin ajellut moottorin lämpimäksi niin jo ihan normaalikiihdytyksessä kuului kytkintä painaessa ikäänkuin dumpin ääni ja tietysti selvemmin kun antoi enempi kakkua. Samaa teki sitten kun töihin vääntäydyin sillä. Kuitenkaan kotiin palatessa en enää huomannut samaa ilmiötä  :idiot2: Ja sitten joku XC60 jantteri halusi ottaa vähän kisaa vähän ennen kotia ja sitten jälkikäytöllä auto kävi paremmin kuin koskaan ennen...

Näillä näkymin olisi pääsiäisviikolla tarkoitus tonkia konehuoneessa ja suunnitelmissa olisi sen by-pass venttiilin kalvon korjaus, imu ja pakosarjan tiivisteiden vaihto, kaasuläppäkotelon putsaus ja asentoanturin uudelleen säätö, venttiilien säätö, jakajan putsaus, nokka-akselin stefojen vaihto, jakoremmin vaihto ja ohjaustehostajan pumpun vaihto. Jos siinä jää paljon aikaa niin sitten ehkä vielä kytkimen vaihto kun lipsuu jos kuormittaa paljon. Tosin ei omassa sunnuntai-ajelussa ole paljoa haitannut...

« Viimeksi muokattu: 18.04.2011, 11:14:26 kirjoittanut ^Ankkuli^ »

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #36 : 18.04.2011, 11:13:59 »
No nyt tänään (vasta) aloitin tutkimaan auton sielunelämää tarkemmin kun alkoi talviloma. Vastoinkäymiset alkoivat heti  S* sillä By-pass venttiiliä ei voi purkaa, tai ainakaan minun työkaluilla sitä ei saa enää takaisin kasaan. Venttiilissä on kuitenkin ilmeinen reikä kalvossa, sillä jos tukin sormella alipaineletkun paikan, niin suhina vaan kuuluu kun painan männän sisään.

Seuraavaa ihmetystä aiheutti, se että, turbon painepuolelta ja hukkaportilta lähtee letkut jotka yhdistyvät yhdeksi ja tämä letku jatkoi ilmansuodattimen alta oikean etuvalon taakse tyhjään.. Kuitenkin ilmasuodatin kotelossa on joku sähköventtiili, josta menee yksi letku ilmansuodatinkoteloon ja toinen paikka oli vain tyhjä? Kuuluukohan tämä turbolta tuleva letku sitten tähän?

Myöskin ohjausta vaivannut takkuilu, ja kitinä johtuikin kampiakselin hihnapyörästä, sillä galvanoitu kumi oli rikkoutunut ja pystyin pyörittämään hihnapyörää käsin, nyt kun hihnat tuli löystytettyä.. Onni onnettumuudessa että ei ollut ampunut pyörää niin pitkälle kun pippuri kasvaa siitä  :idiot2:

Jos jollain pyörii hihnapyörää ja by-passia nurkissa niin voi tarjota nolla4nolla-7667579 tai yv...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #37 : 18.04.2011, 11:50:49 »
Löytyy se kanteen kiinnitettävä irrallinen pyypässi letkuineen, motronic immullisesta autosta. Jos sulla on se irtonainen 3 pultilla kannessa kii oleva pässi, tää pitäs olla bolt-on korjausosa. Ja hihnapyöräkin löytyy...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #38 : 18.04.2011, 13:41:46 »
Tämä on ahtimessa kiinni kolmella ruuvilla. Koitan jos sellaisen löytäisi ensiksi jostain, kun tuo ahtimen rakentelu on vähän utopiaa mulle  :-\

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #39 : 18.04.2011, 14:48:54 »
No nyt tänään (vasta) aloitin tutkimaan auton sielunelämää tarkemmin kun alkoi talviloma. Vastoinkäymiset alkoivat heti  S* sillä By-pass venttiiliä ei voi purkaa, tai ainakaan minun työkaluilla sitä ei saa enää takaisin kasaan. Venttiilissä on kuitenkin ilmeinen reikä kalvossa, sillä jos tukin sormella alipaineletkun paikan, niin suhina vaan kuuluu kun painan männän sisään.
Mulla on mitsun uudempaan 13 ahtimeen sopiva ehjä pässi, se joka osoittaa viistosti eteenpäin. Jos sulla on vanhempi mitsu 13, siinä pässi on suoraan eteenpäin, enkä voi auttaa. Tuommoseen ei apua, pässi tulpattu kuvassa http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM2634.jpg
Noissa on eri jako niissä 3:ssa kiinnitysruuvissa.

Dumpin laitto(kuvassa tehty niin) on vaihtoehto, pitää vain vähän osata säätää näitä juttuja... :) Ja ihan turha sanoa ettei saa toimimaan ilmamassamittarillisessa autossa.
Toimii, seokset käy hetken paksulla mutta ainakaan kahdessa vuodessa ei katti mennyt piloille.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #40 : 18.04.2011, 15:51:01 »
Kyllä voisin väittää että tässä pässi osoittaa suoraan eteenpäin. Mutta kun tuota kuvaa tiirailee niin ruuvit näyttäisi olevan samoilla kohdilla. Onko ruuvijaossa suurikin ero vai muutamia millejä?

Tänään hommat eteni siihen pisteeseen että sain vaihdeltua nokka-akselin stefan ja jakajalle O-renkaat (piti välissä käydä hakemassa mätänetistä nämä). Apuakselin stefan myös ja kampi-akselin stefan.  Putsailin myös venttiilikopan tiivistepinnan josta oli vuotanut ilmeisesti vuosia ja mätänetin tiiviste ei ollut sitten sinne päinkään.. Joten kohta kiroamaan sinne.  ::)

uusi hihnapyörä on jo hommattu

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #41 : 18.04.2011, 16:11:37 »
Katoppa ettei se venakopan tiiviste sittenkin ole oikea, kun taivutat sen sinne pinnapultteihin. Kaari jää reiluksi nokka-akselin ylityksissä mutta asettuu kohdilleen kun kopan laittaa kiinni.

On siinä pässin ruuveissa heittoa liikaa, ei saa sopimaan
vanha/uusi.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #42 : 18.04.2011, 19:13:32 »
Laitoin sitä paikalleen niin etupäässä tiiviste naksahti poikki kun pinnapulttien välissä oli todella paljon tiivistettä ja takana reijät eivät riittäneet pinnapulteille  :o Tämä tiiviste oli se 3,90e maksava. Nyt tilasi keskiviikoksi 8,90e maksavan "ryhdikkäämmän" tiivisteen.. Jos ei sekään niin sitten haen siniseltä..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #43 : 18.04.2011, 19:37:10 »
Laitoin sitä paikalleen niin etupäässä tiiviste naksahti poikki kun pinnapulttien välissä oli todella paljon tiivistettä ja takana reijät eivät riittäneet pinnapulteille  :o Tämä tiiviste oli se 3,90e maksava. Nyt tilasi keskiviikoksi 8,90e maksavan "ryhdikkäämmän" tiivisteen.. Jos ei sekään niin sitten haen siniseltä..
Se oli väärtepäin se tiiviste.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #44 : 18.04.2011, 20:04:32 »
Se oli väärtepäin se tiiviste.

toisinpäin ei menny kummassakaan päässä pinnapultit reikiin  :idiot2:

 

Carcom Oy  Ateho