Autoracing  KL-varaosat

B230FK nakuttaa

  • 113 Vastauksia
  • 28549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #105 : 21.10.2012, 15:54:20 »
Siinäpä voisi olla selitys seoksien sekoilulle!   :'(

Lambda-anturihan mittaa AFR-arvoa (Air to Fuel Ratio), eikä AOR:ää (Air to Oil Ratio) !   :2funny:  :2funny:

Sorry, ei voinut mitään, pakko lipsauttaa puujalka, kun se kielelle tuli!   :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa / kykä keskustelua
« Vastaus #106 : 21.10.2012, 17:41:06 »
Siinäpä voisi olla selitys seoksien sekoilulle!   :'(

Lambda-anturihan mittaa AFR-arvoa (Air to Fuel Ratio), eikä AOR:ää (Air to Oil Ratio) !   :2funny:  :2funny:

Sorry, ei voinut mitään, pakko lipsauttaa puujalka, kun se kielelle tuli!   :facepalm:

Hehehe  ;D

En oo varma tosta ahtimesta, tuntuu vaan että söis öljyä... Seurataan tilannetta.

Jatkan tähän topikkiin:

Toimiiko vakio LH:lla / M90 askilla tämmönen setti:
Blingfactory vauhtis
SRE m3 asetelma (varmaan ihan tarpeeks riittävä mun setupille, ehk joskus isompaa mitsua kiinni?)
vakio d24tic levy?

Mitä raati vastaa :) Sais sen pirun kumipoljin kaksoismassan heitettyä naapurin aidan yli.  :D
 
EDIT: Ajoin motaria biltemaan päin niin vitosella ahdoilla oli pienen pientä luistamista. (lopetin heti)
Vaihdoin sytkäkiven ja suti kolmosella pintakaasusta kykä. Liekkö siinä vika, huono sanoa..
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FK nakuttaa / kykä keskustelua
« Vastaus #107 : 22.10.2012, 14:17:23 »
EDIT: Ajoin motaria biltemaan päin niin vitosella ahdoilla oli pienen pientä luistamista. (lopetin heti)
Vaihdoin sytkäkiven ja suti kolmosella pintakaasusta kykä. Liekkö siinä vika, huono sanoa..
No ei ainakaan enää siinä sytkäkivessä.
Tuppaa näissä takavedoissakin kytkin kypsymään joskus jo alle 500tkm:n... :P
Paskalaatua. *taavih->

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa / kykä keskustelua
« Vastaus #108 : 22.10.2012, 17:18:25 »
No ei ainakaan enää siinä sytkäkivessä.
Tuppaa näissä takavedoissakin kytkin kypsymään joskus jo alle 500tkm:n... :P
Paskalaatua. *taavih->

Jep oon tosi pettyny kun kykä + kaksoismassa kestää vaan 300tkm.. (pientä rääkkiäkin  :-[) Vertaa esim vag konsernin vauhtipyöriin mitkä RÄJÄHTÄÄ 150tkm, ainakin se kyseinen yksilö.  :D

Töistä kun lähdin niin pikkusen savupilven pisti pakoputkesta. Pari päivää ajanu nätisti = öljyt ei oo vähentynyt.
Liekö ahdin, sai happea sillon pari päivää sitten kun hävitti öljyä enemmänkin?

Ahdin tuntu tiukalta, ei päällisinpuolin eikä sisältä öljyssä. Ahtoputkissa öljypinnoite, kaasuläpän edessä 5-10 pisaraa öljyä.
Sisällä ahtimessa oli kirkasta öljyä parisen tippaa. Tuntuis suht normaalilta. Ahdoille/lla ahtimen laakerit(?) ujeltaa normia enemmän/oudommin.

Tuntuu toimivan huomattavasti paremmin uudella sytkäkivellä.

ps. Tilasin d24tic m90 kytkinlevyn ja m90 painelaakerin. (sachs 107€ alennuksilla)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #109 : 25.10.2012, 17:11:25 »
Oli ahtimen paluuputken tiiviste hajalla, pistin pari o rengasta ensihätään ja öljynkulutus loppu kun seinään  :-[

Eipä auttanut tuo sytkäkivi mitään, hetken toimi kytkin luistamatta niin ajelin. Isommalla vaihteella (vitosella) pysyy about mukana. Mutta pienemmillä vaihteilla ei toimi ja tuntuu että nykyään rikastaa vasta 0.6bar jälkeen, eikä n.0.4bar jälkeen kuten ennen.

Joku kyllä kusee nyt... Mutta mikä?  >:(
Välillä kylmänä (ja joskus kun käynnistät lämpimänäkin) tyhjäkäynti on huonohkoa, meinaa sammua jne.

Ai niin ja kyseinen (laihalla käyminen) vika oli ennen kolmen tuuman ränniäkin. Ei voi syyttää sitäkään.

Listaan voi lisätä: puristuspaineiden mittaus, kaikki tasan 10.0bar.

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #110 : 29.10.2012, 22:28:47 »
Auto toimii. Alkaa rikastamaan 0.0bar jne.

Vaihdoin T4:sen suuttimet (koitettu näitä ennenkin ei vaikutusta)
Ja vakio lastu = toimii hyvin nyt.

Täytyy kattoo miten adaptoi jne.

Tarkistan vielä kaasuläpän anturin... Ei näköjään vakio lastulla moottorijarrussa katkase bensansyöttöä. Tosin ajanut 15km vasta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #111 : 01.11.2012, 13:23:38 »
Toimii hyvin. Ei ongelmia muita kuin fuel cut. Senkin saa lastulla pois.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #112 : 01.11.2012, 13:43:49 »
Tarkistan vielä kaasuläpän anturin... Ei näköjään vakio lastulla moottorijarrussa katkase bensansyöttöä. Tosin ajanut 15km vasta.

Jos kone on lämmin ja kierrokset yli 1500rpm, niin kaasupoljin kun menee tyhjäkäynnille, suuttimilta pitää katketa virta, eli kone on moottorijarrulla. Jos näin ei käy, on TK-kytkimen toiminta syytä tarkistaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #113 : 15.11.2012, 18:18:45 »
Kaasuläppäkytkin ehjä, säädetty kohdalleen.

Toni teki ystävällisesti toisenkin lastun, silti sama vika vainoaa. Voisko olla ecussa vika?

Tässä videon pätkää vakiosta ja lastusta: http://www.youtube.com/watch?v=ROhQ6K15z8c&feature=youtu.be

EDIT: Kaikkea mielenkiintosta löytynyt tosta 984 ecusta LINKKI
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 19:57:52 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Ateho  Elekma