KL-varaosat  Race.fi

B230FK nakuttaa

  • 113 Vastauksia
  • 28553 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #15 : 22.08.2012, 21:52:20 »
Laajakaistalambda on ostoslistassa ensimmäisenä kun näiden kanssa aletaan pelaamaan. Pakopainetta on vakioahtimella sen verran että kaikki mikä helpottaa elämää kannattaa tehdä. Vakiokatin tilalle jotain avarampaa tai kokeilee vaikka kokonaan ilman jos ei leima ole ihan justiinsa tulossa. Pienet on vielä paineet ei pitäis isompia ongelmia olla ainkaan enää näillä ilmoilla. Vaikea uskoa että Toni ei olisi osannut näihin lastuja tehdä mutta jos homma ei ala pelittää niin yhteyttä vaan ja kyllä siltä apua saa.
Ei ollut mitään vaikutusta ominaisuuteen kun mulla oli 3" turbosta taakse ilman kattia, tehoa se kyllä toi mutta ei pysty kuuntelemaan sitä ääntä käyttöautossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #16 : 22.08.2012, 22:01:25 »
Itsellä tuli rapinat kuvioon mukaan myös kun tuo mätänetin halpis-lambda sittui (lämmitys kömähti).
Tämä halpis lambda majaili siellä turbon jälkeen 6kk ja sitten vetäisi viimeisensä.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-3414


Nyt paikalla on Boshcilainen, mutta silti rapsahtaa kerran tai pari puolikaasuvedolla 3-4t rpm välillä (täyskaasulla ei rapise).

Kysymys kuuluukin, kuinka kauan tuo LH-systeemin adaptaatio kestää? 
Anturin vaihdon jälkeen on ajelttu vasta 30km.

Ennen lambdan oireilua ei rapistellut lainkaan!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: B230FK nakuttaa
« Vastaus #17 : 22.08.2012, 22:28:52 »
Täytynee huomenissa tarkastaa rapinoiden läsnäolo, kun pääsee taas kyseisellä kamppeella liikenteeseen.
Jostain kumman syystä vaimo on tuohon 940:an kumman kiintynyt ;D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #18 : 25.08.2012, 14:16:52 »
En muuta keksi kun vakio suuttimissa jotain häikkää. Tai lastussa... Mutta en lastuun usko kun molemmat nakutteli suht samoissa paineissa = joku bensapuolella rajottuu. (liekkö suuttimissa jotain/taitaa olla muutenkin aika tapissa)
Bensanpaineet kohdallaan, kokeilin vielä toisella mittarilla. n.4bar nous vedossa.

Hommasin halvalla 440cc suuttimet (kattoo miten sopii vakio ruutan kanssa)
Pitää vielä vetää Kurjuudenmaksimoinnilla© ens palkkaan niin vois saada tuon laajakaistankin. :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: B230FK nakuttaa
« Vastaus #19 : 25.08.2012, 14:22:43 »
Tuli testattua, eikä oma kampe rapistellut.
Saattaapi olla niin rajoilla että viileämpi keli jo auttoi.
Vauhtipyörä se vain jyristelee jo kolmosellakin ;D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #20 : 25.08.2012, 19:24:24 »
Pirun suutinkauppa tais mennä pieleen, vissiin olikin pienet suuttimet...

Sitä tässä pohdin että mimmosia säädettäviä paineensäätimiä olette käyttänyt, vois nostaa 0.5bar ja koittaa toimiiko paremmin!
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #21 : 25.08.2012, 19:46:27 »
Rapisee edelleen yli 3000 rpm ja 0,6 baarin ahdoilla!   >:(

Bensanpaineet taatusti riittävät (4,5 baaria täysahdoilla). IMM-vaihdettu. Lambda vaihdettu Boschilaiseen. Akun kenkä 30min irti, kun tutkin palovaurioita.

Suuttimet jumittaa?  Laitoin tosin tankkiin injector-cleaneria.

Kuten sanottu, ilmiö alkoi lambda-anturin leviämisen aikoihin.

Tulpat avaamatta. Voisi katsoa sinne myös endoskoopilla, kun sellainen on.

En osaa keksiä missä vika?  :o  Ideoita?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #22 : 25.08.2012, 22:01:00 »
Moposportista FSE malpassi http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30078INJE388 tuollainen itsellä kiinni tällähetkellä käy suoraan alkuperäiseen bensakiskoon.Täällä samaa oiretta et ropisee tietyssä kohtaa kuin kiihdyttää se on minusta jossain välissä kun alkaa ahtoja nostamaan tulee pari ropinan ääntä ny ahtopaineet 1,5bar ja noita bensanpaineita nostettu se 0,5bar eli täysillä on sitten se 4,5bar.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #23 : 26.08.2012, 02:22:53 »
Ei nakutus mitään tervettä ole...  :)

Pitää kattella laajakaistalla, luultavasti suuttimet ei riitä vaikka paineita nosteliskin...?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #24 : 26.08.2012, 07:13:51 »
Onhan näihin saanut sitä turbo+ sarjaa, tuntuis hullulle että kaikki on vedetty niin rajoille että nippa nappa 0.8bar kestää.
Vai johtuuko oire siitä kun paineet nousee todella nopeasti rajapaineventtiilillä, muistaako moottorinohjaus mitä tapahtui muutama sekunti sitten kun nakutti kiihdytyksessä ja rupeaa puutumaan vasta kaasupohjassa?


Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #25 : 26.08.2012, 08:45:37 »
Itellä välillä ropahtaa kun, runttaa kaasunpohjaan eli ei täysahdoilla eikä kierroksilla vain sanotaanko jossain 2500-3500rpm välissä silloin kuin rupeaa keräämään ahtopainetta ja juuri tuossa noin 0,8bar kohdalla saattaa välillä tulla muutama ropina. Autolla ajettu nyt 250tkm ja tuo vika/ominaisuus on ollut jo niin kauan kuin tuossa on lastut ollut paikallaan nyt 4v. Eikä ole väliä onko Toni vai viking lastu molemmilla tekee saman.Täytyy yritellä tuolla suuttimen pesulla jos jotain auttaisi..

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #26 : 26.08.2012, 10:36:43 »
Onkos täällä rapinakoneissa vakio T-nokka paikallaan?
Sattuukos tuon kokoonpanon kanssa dynaaminen puristussuhde liian korkeaksi mainitulla kierrosalueella.
Maksimivääntöhän on noilla nurkilla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #27 : 26.08.2012, 12:16:24 »
Onkos täällä rapinakoneissa vakio T-nokka paikallaan?
Sattuukos tuon kokoonpanon kanssa dynaaminen puristussuhde liian korkeaksi mainitulla kierrosalueella.
Maksimivääntöhän on noilla nurkilla.

Vakio T-nenäkeppi koneessa meikäläisellä.

Tosin tuossa muutama tuhat km sitten kansirempan yhteydessä kansi madaltui jonkin verran (yli 0,4mm), joten ainakin meikäläisellä puristussuhde muuttui alkuperäisestä.

Mutta omituisinta tässä on se, että tuhansia kilometrejä meni ilman rapinaa tuolla kokoonpanolla, kunnes lambdan hajottua ongelmat ilmenivät!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #28 : 26.08.2012, 12:39:15 »
Onkos täällä rapinakoneissa vakio T-nokka paikallaan?
Sattuukos tuon kokoonpanon kanssa dynaaminen puristussuhde liian korkeaksi mainitulla kierrosalueella.
Maksimivääntöhän on noilla nurkilla.

Välillä rapsuttaa 4000-6000rpm ja välillä kun painaa kaasun pohjaan niin kerran kaks 3000rpm...

Mietin (ei oo mun juttu tiedetään  :D) eikö about ainoat syyt ole: Liian laihalla ja/tai liian paljon ennakkoa... Johtuen tietysti imulämmöistä, puristuksista, seoksista...

Onko teillä jollain kiinacoolerin kanssa samoja ongelmia (jos vakio cooleri on vaan yksinkertaisesti niin paska?)  :-\

Oliko Turbo+ sarjassa ollut joku Saabin APC tyylinen hässäkkä?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #29 : 26.08.2012, 13:09:07 »
Liian laihalla ja/tai liian paljon ennakkoa... Johtuen tietysti imulämmöistä, puristuksista, seoksista...

Onko teillä jollain kiinacoolerin kanssa samoja ongelmia (jos vakio cooleri on vaan yksinkertaisesti niin paska?)  :-\

Oliko Turbo+ sarjassa ollut joku Saabin APC tyylinen hässäkkä?
Sinällään erikoista on, että kokoonpano toimi vielä heinäkuussa nippuunlaitettuna (kansiremontti) kuumillakin keleillä ja nyt ei.

Coolerina minulla on KL-racing "model passande" malli. Eli tämä.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-940-med-ac-60mm-.html

Ja se orkkiscooleri on /C:stä!  Mitatusti antoi 25C ulkolämpötilassa ja ilmastointi päällä imusarjaan yli 75C ilmaa ja tuolla KL-racingin coolerilla +40C ei ole koskaan ylittynyt!

Jep, tuossa jurbo+ sarjassa on juurikin tuollainen "APC" viritys.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=193506
Ja siitä selaat alaspäin, niin jurbo+ paketti on aikas hyvin kuvattu!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez