Proturbo  Autodiagnoosi

B230FK nakuttaa

  • 113 Vastauksia
  • 28551 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #30 : 26.08.2012, 14:02:01 »
Sinällään erikoista on, että kokoonpano toimi vielä heinäkuussa nippuunlaitettuna (kansiremontti) kuumillakin keleillä ja nyt ei.

Coolerina minulla on KL-racing "model passande" malli. Eli tämä.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-940-med-ac-60mm-.html

Ja se orkkiscooleri on /C:stä!  Mitatusti antoi 25C ulkolämpötilassa ja ilmastointi päällä imusarjaan yli 75C ilmaa ja tuolla KL-racingin coolerilla +40C ei ole koskaan ylittynyt!

Jep, tuossa jurbo+ sarjassa on juurikin tuollainen "APC" viritys.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=193506
Ja siitä selaat alaspäin, niin jurbo+ paketti on aikas hyvin kuvattu!

Heeeetkinen, just heitin omastani ton säätimen roskiin. Ja mulla toi musta boksikin ilmanputsarikotelon kyljessä!  ;D

Liekkö vaikuttais mun nakutuksiin jotenkin? Täytyykin koittaa ilman. Juuri tuolla t+ kierroksilla nakuttaa.
Ja tuo sarja ei nostanut ahtoja mun autossa, oli vaan asennettuna  :o
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #31 : 26.08.2012, 15:35:53 »
Täytyy kokeilla vielä tuolla nokan vaihdolla jos jotain merkitystä sillä on.T luulisin olevan paikallaan kokeillaan nyt sitten tuota VX nokkaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #32 : 26.08.2012, 23:53:47 »
Nykäsin Turbo+ sarjan pois, tuntu häviävän ihme vedon "aaltoilu" tai pieni nypyttäminen. Muutenkin paljon järkevämmän olonen.
Sitä en tiedä onko edes mahdollista, sähköt tuli laitteeseen ja piuhoja meni puolalle + johonkin eculle meneville johdoille?
Solenoidi vissiin rikkki eikä kytketty kun 0.3bar näytti mittari kun fk:ni ostin.

Liekö tuntuu vaan paremmalta. Voin pistää huomenissa kommenttia, auttoiko mitään mihinkään!  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #33 : 27.08.2012, 00:55:19 »
Rapinan perussyy selvisi!

Enpä ole tullut katselleeksi ahtopainemittaria... :facepalm:
Piikitti ahtoja "hitusen", koska parhaimmillaan ahtoja oli 1,5baaria hitusen yli 3000 rpm kierroksilla. Syynä ameriikan bleedi (hukkaportin letkussa isoreikä).  :-[

Syynä PVC-letku ja konehuoneen lämpötila ja se, että ahtopaineen säätöpaineen otto tapahtuu minulla tyhjäkäyntiventtiilin putkesta. Eli letkulla on mittaa sen liki metrin.

Tänään palovaurioita korjatessa vaihdon palaneet sytkän piuhat, palaneen jakajan kannen!  >:(
Piuhasarja on viallinen, nyt sitten pätkii paineilla siellä piuhojen puolella, koska liittimet ovat viallisia (vaihtunee takuuseen). Mutta kyllä jaksaa vastustaa!  :o

Paskat varaosat ovat aiheuttaneet kansiremontin ja kaikkea muutakin sontaa!  >:(

Ainoa omituisuus on se, että kone käy hitusen lämpöisenä. Täytynee vaihtaa koneen lämpötila-anturi...



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #34 : 28.08.2012, 21:01:12 »
Mulla on '95 945 B230FK.

Lastuna Vikingin se "parempi" lastu.

Onko mitään hyötyä suuremmista suuttimista ilman uudelleenkartoitusta?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #35 : 28.08.2012, 21:11:55 »
Mulla on '95 945 B230FK.

Lastuna Vikingin se "parempi" lastu.

Onko mitään hyötyä suuremmista suuttimista ilman uudelleenkartoitusta?

No jos sulla seokset kunnossa jo nyt 1bar, niin ei hyötyä... Taitaa vakio ahdin loppua siinä 1.1bar kohdalla.

Mulla kun ei ole (vissiin omissa suuttimissa jotain paskaa tjsp) niin pistän 370cc siemensin dekat. Kunhan tulis postissa.  :)
Luin jotain juttuja ja 370cc päälle ymmärtäis vielä vakio moottorinohjauksen lambdakorjaus.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #36 : 29.08.2012, 18:54:19 »
Dekat kiinni... nakuttaa ihan samalla tavalla. >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

EVO8

  • Vieras
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #37 : 29.08.2012, 19:30:14 »
Dekat kiinni... nakuttaa ihan samalla tavalla. >:(

Tuliko nollattua ecu ja ajettua sopeutukset kohdalleen?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #38 : 29.08.2012, 19:32:00 »
Tuliko nollattua ecu ja ajettua sopeutukset kohdalleen?

Aivan. Jotain unohtu  :buck2:

Onko jotain tiettyä kaavaa tuohon sopeutukseen (minkälaista ajoa), ja kuinka kauan pitää olla akunnapa irti?

EDIT: Puol tuntii akunnapa irti, ajoin 30km normaalisti. Kokeilin vedättää, toimi 1bar piikki ja kun laski 0.7bar... Jos pistän niin että piikkaa 1.1bar ja laskee 1.0bar niin nakuttaa. Täytyy kehitellä vissiin LISÄÄ jousia hukkaportinkelloon. Ei oikee toimi toi kuulajousi tällä ahtimella.  >:(

Mutta, katsotaan katsotaan...  :) Toivottavasti tää mun yksinpuhelu ei sotke tätä topikkia.  :D
« Viimeksi muokattu: 29.08.2012, 21:15:54 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #39 : 31.08.2012, 18:23:56 »
Laajakaista kiinni.

14.7 pysyy koko aika, jos iso vaihde niin alkaa rikastamaan ahdoilla vasta 0.6-0.8bar välissä?!

Jos lähtee paikaltaan, tai pienellä vaihteella: kilkattaa kerran kaks jollon seos muuttuu 14.7 -> 10.0...

En keksi muuta kuin että kaasuläpän potikka ois rikki ja huijais että koko aika tyhjäkäynnillä tai lastussa vika. Vai missä?
Tuntuu toi ahtorikastus olevan ihan jäljessä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #40 : 31.08.2012, 18:40:34 »
Joo tai bp-säädin sökö. Mulla olis ehjä 3-bar säädin myydä... :)
Noi takavetoset kun loppu meidän familiasta ainakin vähäks aikaa... :idiot2:

On mulla ehjä 016 immukin jos joku haikailee ehjää..?
Myyntipuolelle en laita mutta kysyä saa jos on hätä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #41 : 31.08.2012, 18:42:57 »
Joo tai bp-säädin sökö. Mulla olis ehjä 3-bar säädin myydä... :)
Noi takavetoset kun loppu meidän familiasta ainakin vähäks aikaa... :idiot2:

On mulla ehjä 016 immukin jos joku haikailee ehjää..?
Myyntipuolelle en laita mutta kysyä saa jos on hätä.

bensanpaineet mitattu ja nosti ahdoilla... Samoin koitin toisella immullakin ja sama vika. Ihan helvetin outoa?

Noniin, tais vikakin selvitä. Vakio lambdan piuha irti, eculle suoraan syöttö laajakaistalta (tietty kapeakaista signaalia)

JA TOIMII!

0.3bar jälkeen (ehk aikasemminkin) pitää seokset 10.5 -> 12.0 nurkilla
Normi ajossa karkeasti 14-16
jne jne... Ajan sopeutukset kohdalleen (nättiä ajoa pari päivää, olenko ymmärtänyt väärin?)

Palaan asiaan! :)
« Viimeksi muokattu: 31.08.2012, 20:15:14 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #42 : 31.08.2012, 21:44:12 »
Eli ei toimi uudella orggis lambdalla, mutta laajakaistan lähdöllä pelaa?
Outoa, mutta sitä on liikenteessä kun mun auto ei enää tuntus nakuttavan tai puutuvan.. Mikähän sitäkin vaivas..? Ajellu vaan peltiä avaamatta ja mihinkään koskematta, voikohan tuo ecun adaptointi kestää noin kauan(parisataa km)? Silloin kun vikaa oli niin varmaan joka päivä resetoin boksin kun kokeilin josko vika poistuis ties millä konstilla.
Jotenkin en vaan jaksa uskoa että ois itsestään korjaantunu tuo mun auto.. ajellaan ja tutkitaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #43 : 31.08.2012, 22:04:35 »
Kun ahtopaineiden ongelmat (piikittäminen sinne 1,5bar) korjattiin, halusi merikontti rapistella vieläkin ajoittain.

Meinasi ideat loppua ja vaihdettavat kohteen, mutta eilen sitten putsasin sen alkuperäisen IMM:n huolellisesti soveltuvilla aineilla ja vaihdoin sen takaisin. Ei toimi kunnolla vieläkään.

Mietin siinä pääni puhki ja yritin keksiä missä vika on. Olin mielestäni käynyt jo kaikki vaihtoehdot lävitse.
Tänään sitten motarilla tuli vikakoodit 2-3-1 ja 2-2-1 LH:lta ja EZk ei tiennyt mistään mitään, muuta kuin hoiti rapistelun kiihdytyksissä.

Rupesin tutkimaan sitten tutkimaan sitä vaahteramäen eemeliä tarkemmin. Ei vikoja ja vaikuttaa toimivan oikein.
Sitten tuumasin, että jotain feelua systeemissä on ja rupesin tutkimaan johtosarjaa (palovaurioita), ei vikaa. Kaikki kunnossa, paitsi se lambdan liitin on hitusen "rapea".  :D

Tuumasin, että ja vikahan on jossain siellä ja ryhdyin tuijottamaan sitä vaahteramäen eemelin liitintä sekä anturista, että johtosarjan puolelta. Hm....  hitusen sinistä....   Ahaa!!!  Ei muuta kuin conctact-spayta hakemaan ja sitä runsaasti liittimeen suihkuttaen ja cleaneria perään..  Kas sieltä tulee hapettuma paskaa vaseliinin keralla! Eli ennen vaseliinin pois pesemistä siellä ei vaikuttanut olevan mitään vialla tai näkyvissä.

Eli vika ei ollut IMMussa, vaan johtosarjan puoleisessa liittimessä. Nykiminen korjaantui puolan vaihdolla, mutta rapina oli laihan seoksen tuottama ongelma, jota lambda yritti korjausikkunan rajoissa sitten parannella.
Ongelmallisinta tässä oli se, ettei se tehnyt sitä koko ajan!

No, huolellinen puhdistus ja hitusen vaseliinia mukaan ja nyt pelaa hyvin, ainakin nyt tehdyn 30km testilenkin perusteella!   :D

Vaikka vaahteramäen eemeliä (IMM) aina syytetäänkin, niin vika voi olla liittimessäkin!   ;)

Kylläpä kontilla on kiva kenkiä, kun se pelaa!  S*

Poliisejakin hymyilytti, kun rinnalta hitusen kiihdytin ripeämmin, mutta en livennyt ylinopeuteen!   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #44 : 01.09.2012, 03:32:23 »
Toimii... Kolmosella nousee vaan ahdot niin nopeasti 1bar että ehtii kilkkaamaan välillä kerran. Jos hiljempaa kiihdyttää ei ongelmaa...
Vetää muuten ihan näppärästi verrattuna vakioon.  ;)

Täytyy koittaa ottaa kuulajousi pois ja jousia/toista kelloa tilalle.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi