Kun ahtopaineiden ongelmat (piikittäminen sinne 1,5bar) korjattiin, halusi merikontti rapistella vieläkin ajoittain.
Meinasi ideat loppua ja vaihdettavat kohteen, mutta eilen sitten putsasin sen alkuperäisen IMM:n huolellisesti soveltuvilla aineilla ja vaihdoin sen takaisin. Ei toimi kunnolla vieläkään.
Mietin siinä pääni puhki ja yritin keksiä missä vika on. Olin mielestäni käynyt jo kaikki vaihtoehdot lävitse.
Tänään sitten motarilla tuli vikakoodit 2-3-1 ja 2-2-1 LH:lta ja EZk ei tiennyt mistään mitään, muuta kuin hoiti rapistelun kiihdytyksissä.
Rupesin tutkimaan sitten tutkimaan sitä vaahteramäen eemeliä tarkemmin. Ei vikoja ja vaikuttaa toimivan oikein.
Sitten tuumasin, että jotain feelua systeemissä on ja rupesin tutkimaan johtosarjaa (palovaurioita), ei vikaa. Kaikki kunnossa, paitsi se lambdan liitin on hitusen "rapea".
Tuumasin, että ja vikahan on jossain siellä ja ryhdyin tuijottamaan sitä vaahteramäen eemelin liitintä sekä anturista, että johtosarjan puolelta. Hm.... hitusen sinistä.... Ahaa!!! Ei muuta kuin conctact-spayta hakemaan ja sitä runsaasti liittimeen suihkuttaen ja cleaneria perään.. Kas sieltä tulee hapettuma paskaa vaseliinin keralla! Eli ennen vaseliinin pois pesemistä siellä ei vaikuttanut olevan mitään vialla tai näkyvissä.
Eli vika ei ollut IMMussa, vaan johtosarjan puoleisessa liittimessä. Nykiminen korjaantui puolan vaihdolla, mutta rapina oli laihan seoksen tuottama ongelma, jota lambda yritti korjausikkunan rajoissa sitten parannella.
Ongelmallisinta tässä oli se, ettei se tehnyt sitä koko ajan!
No, huolellinen puhdistus ja hitusen vaseliinia mukaan ja nyt pelaa hyvin, ainakin nyt tehdyn 30km testilenkin perusteella!
Vaikka vaahteramäen eemeliä (IMM) aina syytetäänkin, niin vika voi olla liittimessäkin!
Kylläpä kontilla on kiva kenkiä, kun se pelaa!
Poliisejakin hymyilytti, kun rinnalta hitusen kiihdytin ripeämmin, mutta en livennyt ylinopeuteen!