Carcom Oy  Ateho

Kansipahvi

  • 86 Vastauksia
  • 19662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #15 : 28.11.2012, 17:53:54 »
Kiitoksia, perjantaina tulee osat joten ilmoittelen sitten miten käy : )

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #16 : 29.11.2012, 19:31:43 »
Mulle tuli Victor renzin tiivisteen mukana momenttikiristys ohje taisin kuitenkin käyttää korjausoppaan ohjeita, 4 vaihe 180 astetta ei uskaltanu vääntää kun 90 astetta ku tuntu että pultit katkeis

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #17 : 29.11.2012, 20:46:40 »
Mää kyllä käyttäisin kannen oikasussa, ennen kun lyön kasaan, ei kuitenkaan ole kovin kallis homma. Samalla voi hiotuttaa venttiilit, ja sitten säätää. Säätö tarttee tehdä sitten ilman niitä naputusvaimennuskumeja.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #18 : 29.11.2012, 22:53:29 »
Täytyypi katsoa missä kunnossa se kansi on, jos suora niin en taida sitä oikaisuun viedä. Meinaan kyllä sille sitten hintaakin tulee kun venttiilitki hiotaan ym.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #19 : 30.11.2012, 16:58:19 »
Empä ole ehtinyt vielä paljon purkamaan. Mitäs, saako sen kampiakselin pultin auki jos laittaa vaan isoimman pykälän silmään ja kaveri polkemassa jarrua? Niin meinaan ettei pääse pyörähtämään se kampura. Vai tarviikos siinä sen työkalun millä lukittaa sen?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #20 : 30.11.2012, 17:04:04 »
Empä ole ehtinyt vielä paljon purkamaan. Mitäs, saako sen kampiakselin pultin auki jos laittaa vaan isoimman pykälän silmään ja kaveri polkemassa jarrua? Niin meinaan ettei pääse pyörähtämään se kampura. Vai tarviikos siinä sen työkalun millä lukittaa sen?

Omasta kantista aikanaan otin startin irti ja sieltä vänkäri raudalla jumiin ja kampuran pultti auki.
Mutta jos vaihde päällä niin laittaa ykkösen silmään. Isän merikontista aukastiin ainaki sillai.. Jos en oikeen väärin muista ???
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #21 : 30.11.2012, 17:17:31 »
Itehän tein tommosen kampuran hihnapyörän kiinni pitoon  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #22 : 30.11.2012, 17:49:10 »
saahan sen sillainki auki että väännin maata vasten ja pyöräyttää varovasti startilla, kaverin sierrasta aukastiin sillain.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #23 : 30.11.2012, 20:31:32 »
Eikös se suurin vaihe kannatta päälle laittaa vai olenko ihan väärässä? :D

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #24 : 30.11.2012, 20:33:12 »
Eikös se suurin vaihe kannatta päälle laittaa vai olenko ihan väärässä? :D

Kokeileppa hyvikses työntää autoa vaikka 3 vaihteella ja 1 vaihteella ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

hevonen

  • Vieras
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #25 : 30.11.2012, 23:15:54 »
Eikös se suurin vaihe kannatta päälle laittaa vai olenko ihan väärässä? :D
No se hommahan toimii just niin että jos vaikka kirrataan kampipulttia, nelonen on hyvä vaihde ja jarrulla auto paikalleen.

Jos paat vaikka ykkösen, jarru ei pidä koska pyörät pyörii.

Julma-Henri taitaa olla nyt vähän hakoteillä jos piruillakseen tuon kommenttinsa heitti.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #26 : 01.12.2012, 10:06:34 »
No se hommahan toimii just niin että jos vaikka kirrataan kampipulttia, nelonen on hyvä vaihde ja jarrulla auto paikalleen.

Jos paat vaikka ykkösen, jarru ei pidä koska pyörät pyörii.

Julma-Henri taitaa olla nyt vähän hakoteillä jos piruillakseen tuon kommenttinsa heitti.

Miksi pyörät pyörii jos auto on maassa ja jarrulla pidetään autoa paikoillaan?

hevonen

  • Vieras
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #27 : 01.12.2012, 11:00:05 »
Noniin... :) Oli suunnilleen yksi sana jäänyt multa pois ja se on "helpoimmin".
Tarkoitan sitä että kun teet tuota operaatiota ykkönen päällä, takapyörät pyrkii pyörimään vaikka seisot jarrulla ja on vaikkapa sorapiha alla. Kyllä auto paikallaan pysyy mutta takapyörät sutii.
Ne takajarrut ei ole niin jytkeet varsinkin jos tehostajassa ei ole alipainetta.

Isommalla vaihteella ei tee tuota niin helposti.
Anteeksi epätarkkuuteni kun kirjoittelin eilen illalla tuota 12 tunnin vaiherikkaan työvuoron jälkeen. *tumppuun->

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #28 : 01.12.2012, 12:13:53 »
Startilla avaajat voi sitten miettiä miten se pultti kiristetään oikein, työkalun teko vie 15 minuuttia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #29 : 01.12.2012, 13:14:24 »
Noniin... :) Oli suunnilleen yksi sana jäänyt multa pois ja se on "helpoimmin".
Tarkoitan sitä että kun teet tuota operaatiota ykkönen päällä, takapyörät pyrkii pyörimään vaikka seisot jarrulla ja on vaikkapa sorapiha alla. Kyllä auto paikallaan pysyy mutta takapyörät sutii.
Ne takajarrut ei ole niin jytkeet varsinkin jos tehostajassa ei ole alipainetta.

Isommalla vaihteella ei tee tuota niin helposti.
Anteeksi epätarkkuuteni kun kirjoittelin eilen illalla tuota 12 tunnin vaiherikkaan työvuoron jälkeen. *tumppuun->

Tässävaiheessa suosittelisin jarruremontin tekoa tai jalkalihasten treenaamista.

 

RallyBaron  Samppasport