Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kansipahvi

  • 86 Vastauksia
  • 19661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #30 : 01.12.2012, 13:57:31 »
Deekussa ainaki luisti kytkin kaikilla vaihteilla ku yritin sitä keskipulttia auki :2funny: . No teinpä sitten sen työkalun.

hevonen

  • Vieras
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #31 : 01.12.2012, 15:28:05 »
Tässävaiheessa suosittelisin jarruremontin tekoa tai jalkalihasten treenaamista.
Osittain asiallinen kommentti.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #32 : 01.12.2012, 16:40:45 »
Tässävaiheessa suosittelisin jarruremontin tekoa tai jalkalihasten treenaamista.
Ei se nyt niin ihmeellistä ole että pääsee pyörähtään vaikka seisoo jarrulla.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #33 : 01.12.2012, 16:47:44 »
kyllä vähän saatanan piukassa se pultti on:D moottori pysyy suht hyvin paikallaan mutta kun hihnakin joustaa kuitenkin jonkin verran niin ei pysty edes lyömällä avaamaan. Lukitustyökalu olis aika kova sana kyllä, mutta kun ei tallissa ole oikeen mitään vehkeitä, meinaan hitsivehkeitä ym. Jos kävis volvolta sitä avainta kysymässä niin sais varmasti helpommin auki

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #34 : 01.12.2012, 17:22:11 »
Joskus iso pulttipyssy on ollu hyvä apu pultin aukasuun siis 3/4" tai 1" karalla oleva.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #35 : 01.12.2012, 17:36:20 »
Tai sitte sillä startilla
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #36 : 02.12.2012, 17:35:56 »
Aukeshan se pultti sitten lopulta, 5 päällä vaan ja vähän jatkovartta. Pakosarjan pulttien kanssakin sai vähän tapella :D

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #37 : 02.12.2012, 20:37:27 »
Omastani otettiin pultti auki startin kans viime torstaina.
Vaihdoin jakoremmin ja vesipumpun. (termari, vk tiiviste, nokan stefa, ym.)

ISO hylsysatsi ja 24 hylsy sekä varsi runkopalkkia vasten.
Puolalta (bensakone) virtapiuha irti, ettei lähde käyntiin.
Pieni nykäsy startilla ja pultti aukes.

Kiinnitys 4 vaihde päällä ja jarrua painaen, veli"poika" kiristi metrisellä jatkovarrella.
Onneksi on velipojalla (oma firma) tatsi näihin hommihin, teheny näitä -70 luvulta lähtien.
Ei tarvittu mitää asteita eikä momentteja.
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #38 : 02.12.2012, 22:15:40 »
Kierrelukitetta kannattaa laittaa, kun kasaa.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #39 : 02.12.2012, 23:22:24 »
Omastani otettiin pultti auki startin kans viime torstaina.
Vaihdoin jakoremmin ja vesipumpun. (termari, vk tiiviste, nokan stefa, ym.)

ISO hylsysatsi ja 24 hylsy sekä varsi runkopalkkia vasten.
Puolalta (bensakone) virtapiuha irti, ettei lähde käyntiin.
Pieni nykäsy startilla ja pultti aukes.

Kiinnitys 4 vaihde päällä ja jarrua painaen, veli"poika" kiristi metrisellä jatkovarrella.
Onneksi on velipojalla (oma firma) tatsi näihin hommihin, teheny näitä -70 luvulta lähtien.
Ei tarvittu mitää asteita eikä momentteja.
Tuotanoin, tässä tapauksessa hämmästelen että oliko tuo ihan tarpeen? Sikälimikäli tuo oli vielä niillä jäljillä kun autoon joskus jakopään tein, ei pitäisi olla kyllä tommoselle tarvetta, enkä pitäisi starttiaukasua järkevänä jollei pultti oikeesti ole niin kii ettei muuten lähe?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #40 : 03.12.2012, 16:28:17 »
Unohdin jakohihan merkkiä kysellä kun sitä tilasin, no gatesin hihnan ja oisko ollu ruville se kiristin, taitaa jtn motonetti tavaraa olla mutta kai se siellä menee. Saksalaisia ainaki oli eikä mitään kiinalaisia:D Tai ainakin se kiristin. Niin ja elringin pultitkin siinä sitten tuli vaikkei niitä olis edes varmaan tarttenu vaihtaa ku ei toho ennen kansiremppaa ole tehty.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #41 : 03.12.2012, 16:40:21 »
Unohdin jakohihan merkkiä kysellä kun sitä tilasin, no gatesin hihnan ja oisko ollu ruville se kiristin, taitaa jtn motonetti tavaraa olla mutta kai se siellä menee. Saksalaisia ainaki oli eikä mitään kiinalaisia:D Tai ainakin se kiristin. Niin ja elringin pultitkin siinä sitten tuli vaikkei niitä olis edes varmaan tarttenu vaihtaa ku ei toho ennen kansiremppaa ole tehty.

Kansipultit? Ne pitää aina vaihtaa ku kannen käyttää pois
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #42 : 03.12.2012, 16:53:36 »
Unohdin jakohihan merkkiä kysellä kun sitä tilasin, no gatesin hihnan ja oisko ollu ruville se kiristin, taitaa jtn motonetti tavaraa olla mutta kai se siellä menee. Saksalaisia ainaki oli eikä mitään kiinalaisia:D Tai ainakin se kiristin. Niin ja elringin pultitkin siinä sitten tuli vaikkei niitä olis edes varmaan tarttenu vaihtaa ku ei toho ennen kansiremppaa ole tehty.
Tuo Gates on minun ymmärtääkseni "sitä maailman huippulaatua" noissa jakohihna-asioissa. Epäilisin että parempaa et saa edes "kiinasta"  ;D. Kansipulteissa on varminta noudattaa joko tehtaan suositusta tai käyttää uusia. Itse käytin viimeksi mm Pajerossa käytettyä 4G54 moottorissa niitä vanhoja. Mittasin tosin venymäpituudet ensin  ;).

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #43 : 03.12.2012, 17:02:15 »
Jotkut puhuu että samoja pultteja voi kyllä käyttää montakin kertaa :D mutta eipä ne tosiaan paljoa maksa niin kyllä ne nyt kannattaa samalla vaihtaa.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #44 : 03.12.2012, 17:03:20 »
Muistaakseni voi kyllä käyttää useampaan kertaan
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

 

Kulkukoira  Proturbo