Kulkukoira  Proturbo

740 B230ft seoksien ihmettely.

  • 48 Vastauksia
  • 9900 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #15 : 16.11.2013, 01:10:45 »
Tuossahan Sekokupu jo vastailikin, seokset kyllä voi mitata.
Lähinnä kiinnosti sama asia kuin Sekokupua, eli onko mittalaitteena kapea- vai laajakaista.

Kapeakaista voi näyttää rikasta vaikka seos olisikin oikeasti laihalla ja päinvastoin.

Jos pirssi tosiaankin käy liian rikkaalla täyskaasuvedossa niin ratkaisu on helppo.
Lisää ahtoja ;)

kepa09

  • Vieras
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #16 : 16.11.2013, 01:22:28 »
Niin, voishan tuon niinki aatella, nää on vähän känkkäränkkä hommia jos tuon tbo n menee vaihtamaan siis jos ei ole alkuperäinen niin kyllä niitä saa sitten säädellä.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #17 : 16.11.2013, 03:53:13 »
Nonniin elikkäs anteeksi että ehkä vähän äkäsesti vastasin jo välissä mut niin.... :-[
Elikkäs seos mittarina toimii innovaten laajakaista lamda.
Ja turbo on vähän mysteeri mutta ymmärrätte varmaan 3/4 puhallin??
Ku sen kummempaa merkkiä en siitä ole löytäny.
Päivälä voin laittaa vielä ar arvot mitä pesissä lukee jos tarpeen??
Ja tuossa illalla tuli käytyä kaupungissa ja sielä oli sulat tiet niin noin 3500 kiekkaan asti menee siinä 12-13 afr arvolla mutta siitä eteenpäin pukkaa raakasti rikkaalle pahimmillaan 7afr.
Ja esim kolmosella ku kiihyttää lappu lattiassa niin menee suht mukavasti likelle viittätuhatta kiekkaa jonka jälkeen niin sanotusti puutuu ja veot katoaa olemattomiin ja seokset silloin taas sielä seiskan pinnassa.
Eli kone saa ainaki omasta mielestä niin raakasti soppaa et meinaa tukehtua.??
Ja muuten ku ajelee normaalisti pappa ajelua et maks 3tonnin kiihytys niin seokset ookoo ja toimii moitteetta.
matka ajossa seokset pyörii 14-15 afr arvolla. Ainaki tietääkseni hyvä?
Mitenkäs on et auttaako jos sen modaa tuon immun siihen 3 tuuman putkeen??
Ja olen todella kiitollinen jos saataisiin selvitettyä tämä mysteeri.
Ja toivottavasti kaikki nyt ymmärtäis mitä yritän kertoa.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #18 : 16.11.2013, 09:46:33 »
Elikkäs seos mittarina toimii innovaten laajakaista lamda.
Ja turbo on vähän mysteeri mutta ymmärrätte varmaan 3/4 puhallin??
Ja tuossa illalla tuli käytyä kaupungissa ja sielä oli sulat tiet niin noin 3500 kiekkaan asti menee siinä 12-13 afr arvolla mutta siitä eteenpäin pukkaa raakasti rikkaalle pahimmillaan 7afr.
Ja esim kolmosella ku kiihyttää lappu lattiassa niin menee suht mukavasti likelle viittätuhatta kiekkaa jonka jälkeen niin sanotusti puutuu ja veot katoaa olemattomiin ja seokset silloin taas sielä seiskan pinnassa.
Eli kone saa ainaki omasta mielestä niin raakasti soppaa et meinaa tukehtua.??
Ja muuten ku ajelee normaalisti pappa ajelua et maks 3tonnin kiihytys niin seokset ookoo ja toimii moitteetta.
matka ajossa seokset pyörii 14-15 afr arvolla. Ainaki tietääkseni hyvä?
Mitenkäs on et auttaako jos sen modaa tuon immun siihen 3 tuuman putkeen??

en menis immua modaan jos suuttimet pysyy vakiona,
mulla tommonen kiinan 3/4 toimii ihan ookoo...seokset taitaa alimmillaan mennä täyskaasuvedolla (lämpimänä tietty) johonkin vähä reilu 12 afr.
siinä karvan reilun baarin pintaan rupes antaa lh vikakoodia liian rikas/laiha(vaikka afr pysy alle 14 lukemassa). mulla muutokset=3/4-turbo,3"-putkisto,bensalastu
eli vikaa on jossain, onko putkisto vakio? entäs putsarin kunto? huohottaako öljyhuuruja/öljyä paljon? minkälainen dumppi/bypass, jos bypass niin mihin poistaa imm taka- vai etupuolelle?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #19 : 16.11.2013, 14:09:21 »
en menis immua modaan jos suuttimet pysyy vakiona,
mulla tommonen kiinan 3/4 toimii ihan ookoo...seokset taitaa alimmillaan mennä täyskaasuvedolla (lämpimänä tietty) johonkin vähä reilu 12 afr.
siinä karvan reilun baarin pintaan rupes antaa lh vikakoodia liian rikas/laiha(vaikka afr pysy alle 14 lukemassa). mulla muutokset=3/4-turbo,3"-putkisto,bensalastu
eli vikaa on jossain, onko putkisto vakio? entäs putsarin kunto? huohottaako öljyhuuruja/öljyä paljon? minkälainen dumppi/bypass, jos bypass niin mihin poistaa imm taka- vai etupuolelle?

Putkisto vielä vakio Paitsi katille asti kolme tuumanen.
Ja eilen laitoin uuden ilmansuodattimen.
Enpä ole ainakaan huomannu et huohottelis. Koneella ajettu ny noin 1300 kilsaa täydellisen koneremontin jälkeen.
Dumppia ei ole josta johtuen en ole uskaltanu nostaa ahtoja lisää ku ei varmaan tuo vakio kuuleri tykkää jos ahtaa jonku baarin luokkaa ja nappaa kaasuläpän kiini niin voipii kuuleriki sanoa samala et poks. :(
Ja joo heitää seokset vähän häränpyllyä vaihteen vaihon aikana mut eipä sen dumpin pitäs auttaa mitään tuohon nykyseen ongelmaan...

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #20 : 16.11.2013, 14:38:58 »
Semmoinen asia tuli mieleen, että onko sytkäpuoli kondiksessa?
Oma 940 kärsi hivenen kipinän heikkoudesta penkitettäessä ja usvapilvi oli sen mukainen. Eli ilmeisesti meni osa sopasta palamattomana läpi.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #21 : 16.11.2013, 14:57:10 »
Sen verta laittanu syttöpuolta et uuet tulpat ja jakajan kansi ja pyörijä. Onko sillä merkitystä et millä kohtaa jakaja on sielä kannen päässä ku ei ainakaan omasta mielestä muutu ajotus mihinkään vaikka pyörittellee ennakoa siitä.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #22 : 16.11.2013, 15:18:42 »
Putkisto vielä vakio Paitsi katille asti kolme tuumanen.
Ja eilen laitoin uuden ilmansuodattimen.
Enpä ole ainakaan huomannu et huohottelis. Koneella ajettu ny noin 1300 kilsaa täydellisen koneremontin jälkeen.
Dumppia ei ole josta johtuen en ole uskaltanu nostaa ahtoja lisää ku ei varmaan tuo vakio kuuleri tykkää jos ahtaa jonku baarin luokkaa ja nappaa kaasuläpän kiini niin voipii kuuleriki sanoa samala et poks. :(
Ja joo heitää seokset vähän häränpyllyä vaihteen vaihon aikana mut eipä sen dumpin pitäs auttaa mitään tuohon nykyseen ongelmaan...

mulla on konerempasta joku 2000mailia.  :)
minkä kuntonen katti...voisko sen tukkosuus vaikuttaa, täälläpäin yhellä äijällä tosin vapari v70 tuprutteli mustaa, ja oli nuhane. eli pääs rikkaalle, syynä oli et katti melko ummessa.

jakajan asennolla kanteen nähen ei merkitystä. olikohan et vakiona about keskellä säätöuria.
kärkiväli tulpista, tai heikko kipinä?->ei seos syty enää ahoilla. tämä ongelma tuli kaverin t5:ssä esille ko oli ahot 1,5bar, jos sytkä heikko nii tekee jo pienemmällä ahdolla tuota.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Paikalla Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 395
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #23 : 16.11.2013, 18:14:25 »
Pakoputki tukossa, bensanpaine ahtopaineella väärä ?
S80 -07

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #24 : 16.11.2013, 18:55:50 »
Nyt menossa iskari jumppa leulaan. Senku saan valmiiks niin tarkotus tyhjentää katti ku on valmiiks uuen veronen varalla ja tarkastaa ne taemmatki vaimentajat.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #25 : 16.11.2013, 19:33:23 »
Sen verta laittanu syttöpuolta et uuet tulpat ja jakajan kansi ja pyörijä. Onko sillä merkitystä et millä kohtaa jakaja on sielä kannen päässä ku ei ainakaan omasta mielestä muutu ajotus mihinkään vaikka pyörittellee ennakoa siitä.

LH/EZK yhdistelmääs soppia ja ennakkoa voi säätää vain lastujen kautta, eli niiden karttoja räpläämällä!  :buck2:

EZK pitää kipunan kartan määräämässä paikassa niin kauan kun vauhtipyörä on oikeassa asennossa, etkä voi sitä muutksi muuttaa kuin edellä kuvatulla menetelmällä!

LH määrää sopat seuraavalla kolminaisuudella:
IMMu, Bensanpaine ja Lambda, siihen pyhään kolminaisuuteen EI pidä kajota, ellei tahdo tuhota moottoria tai tiedä tarkkaan, mitä tekee!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #26 : 17.11.2013, 05:09:59 »
Joo o...
Katti tyhjätty ja putkiki jäi vuotaan siihen malliin et hengittää... Ja ei vaikutusta.
Bensa paineen säätimen letku irrotettu ja tulpattu... Ei vaikutusta...
Jos joku ny tässä vaiheeasa lohuttaa niin keulasta tuli jämy ja kaljaa meni kiitettävästi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #27 : 17.11.2013, 09:18:21 »
Onko se auto toiminut ennen ahtimen vaihtoa?

Onko siinä vetoja tuolla 0.6bar? Jos nakuttais niin lh/ezk heittää kaikkensa sen estämiseksi....
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #28 : 17.11.2013, 18:43:45 »
Osto hetkellä oli vakio ahin jumissa niin empä ajellu sillä ennen kone remonttia muuta ku kärrylle ja siitä pois.
Kyllä se ainaki omasta mielestä vetää hyvin nuila 0.6 ahoilla siihen asti et vetää rikkaalle ja veot katoaa. Mistä voipii nakutus johtua?? Pitäskö se ahtoja laskea vaiko nostaa ja kokkeilla mitä sannoo?? Vai vai vai???

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #29 : 17.11.2013, 19:58:31 »
Jaa mistäs sen ny osaa yhtäkkiä sanoa et nakuttaako??

 

Futurez  Kulkukoira