Elekma  Autoracing

940 b230ft ei käynnisty.

  • 49 Vastauksia
  • 17632 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #15 : 03.09.2014, 17:50:50 »
Pystyykös sitä ECU testaamaan jotenkin että onko se rikki?

Pystyy.  Voit tehdä LH:n toimilaitetestin ja lukaista vikakoodit.  Ohjeet FAQ:ssa tuohon toimilaitetestiin.
Suutinten ohjaus testataan tuossa samalla, TK-servon ja flektin lisäksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9021
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #16 : 03.09.2014, 21:01:23 »
Ja mitä sen pitäs näyttää? Näytti vaan jotain 0.00-0.03. En tosin oo varma osaanko mitata oikein

Tarkoittaa siis että mitattavan nastan ja korin välinen resistanssi on kutakuinkin nolla eli se nasta on maissa, kuten sen kuuluu ollakin. Oletuksella että mittaus on oikein suoritettu  :)  Eli yleispuntari resistanssimittauksella ja mieluiten pienin arvoalue.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #17 : 04.09.2014, 12:39:46 »
Täytyy tänään koittaa testata noita laitteita sillä lukulaite.  Ei se vika siinä suutinreleessä taida olla ainakaan.
Eilen se taas hörähti  käymään varmaankin yhdellä sylinterillä piiiiiiitkän startauksen jälkeen ja kävi ihan pari kolme sekuntia,  ei ollu kaasunpainamisella  mitään merkitystä
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #18 : 04.09.2014, 14:09:48 »
Elikkäs tein nyt tota toimilaitetestiä.  Eka se kävi suuttimet, ne kuulosti ainakin toimivan
sitten se availi sitä jotain lisäilmaventtiiliä, mutta sen jälkeen ei tapahtunut mitään ja vähän ajan päästä se aloitti alusta. Eikös sen pitäny joku päärelekin testata mutta en kyllä kuullut mitään.
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #19 : 04.09.2014, 18:40:15 »
Se testaa flektin (sähkö) jos sellainen on, sitten suuttimet ja sen jälkeen TK-servon ja aloittaa testin uudelleen alusta.

Joten LH on ainakin ehjä.
Vika voi olla vaikka siinä, ettei LH saa EZK:lta kierrostietoa, jolloin se ei ruikkaa pisaraakaan polttoainetta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #20 : 04.09.2014, 20:34:58 »
Se testaa flektin (sähkö) jos sellainen on, sitten suuttimet ja sen jälkeen TK-servon ja aloittaa testin uudelleen alusta.

Joten LH on ainakin ehjä.
Vika voi olla vaikka siinä, ettei LH saa EZK:lta kierrostietoa, jolloin se ei ruikkaa pisaraakaan polttoainetta.

Hmm. Mulla tekee noi järjestyksessä. Sitten vilkuttaa nopeeseen tahtiin lediä ja sammuu ledi. Lähteekö uudestaan alusta jos siinä vaiheessa vielä odottaa?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #21 : 04.09.2014, 20:56:10 »
Se testaa flektin (sähkö) jos sellainen on, sitten suuttimet ja sen jälkeen TK-servon ja aloittaa testin uudelleen alusta.

Joten LH on ainakin ehjä.
Vika voi olla vaikka siinä, ettei LH saa EZK:lta kierrostietoa, jolloin se ei ruikkaa pisaraakaan polttoainetta.
mistäs se ottaa ton kierros tiedon? Ykk anturilta?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #22 : 04.09.2014, 21:00:09 »
Siltä
No kun halvalla sai.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #23 : 04.09.2014, 21:17:19 »
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #24 : 04.09.2014, 21:20:39 »
mistäs se ottaa ton kierros tiedon? Ykk anturilta?

Asentoanturilta (VR-anturi).  Ei YläKuoloKohdan tunnistin.

EZK jyystää noista 60/2 kehän asentoanturin pulsseista kaksi pulssia, jotka se sitten lähettää sopivissa kohdin LH:lle. Jolloin LH ruikkaa kakkua koneelle.

Eli jos kipunaa tulee, ja bensapumppu hurisee ja toimilaitetesti menee oikein, vika on todennäköisesti tuossa kierrostiedossa EZK->LH välillä.

Tai sitten bensapumppu ei vaan pumppaa tms.

Hmm. Mulla tekee noi järjestyksessä. Sitten vilkuttaa nopeeseen tahtiin lediä ja sammuu ledi. Lähteekö uudestaan alusta jos siinä vaiheessa vielä odottaa?

Jep!  Toistaa muistaakseni testin kolmesti ja lopettaa sitten.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9021
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #25 : 05.09.2014, 09:27:15 »
Tai sitten bensapumppu ei vaan pumppaa tms.

Ton voi helposti tarkistaa ottamalla bensanpaineensäätimen perästä irti bensan paluuletkun. Jos pyöräyttää pumppuja niin paineensäätimestä pitäisi pulputa bensaa. Kantsii olla joku astia tai rätti ottamassa bensat kiinni vaikka konehan onkin nyt kylmä...

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #26 : 05.09.2014, 14:35:36 »
Testitilassa pitäisi startatessa tulla asentoanturilta koodi 1-4-1 (piuha reiässä 6, EZK) ja 3-3-1 (piuha reiässä 2, LH). Onko kyseessä manuaali vai automaatti? Omassa vanhassa -91 automaatissa meni jokin piuha siinä tuhkiksen takana poikittain ja juuri sillä kohtaa oleva hapettunut liitos aiheutti jotain tuon tapaista. Piuha saattoi olla vaaleanpunainen (start inhibitor). Sähkökuvista kun nyt katsoin, niin ei pitäisi kyllä edes pyörittää moottoria jos tuo piuha on poikki, mutta muistaisin kyllä että moottori pyöri... Myöhemmin käynnistymisongelmiin auttoi kun pamautti pelkääjän puolen oven vähän terävämmin kiinni  ;D.

Automaatissa voisi myös auttaa koittaa heilutella keppiä startatessa. Vikaa voi olla myös virtalukossa, joten voisit kokeilla käännellä avainta eri tavoin.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #27 : 05.09.2014, 14:45:36 »
Ei oo automaatti. Asentotunnistimesta sain oikeat koodit 2 ja 6 reiästä
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #28 : 05.09.2014, 15:23:04 »
Tulpat availin ja kaikki tulpat oli kuivana . Eli se bensa ei mee sylinteriin asti. Paluu putkesta tuli polttoainetta kun irrotin
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9021
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 b230ft ei käynnisty.
« Vastaus #29 : 05.09.2014, 15:39:39 »
Ongelma on siis bensakiskon ja sylinterin välissä :) Eli suuttimethan ne ei aukea. Suutinreleen ohittaminen ei auttanut joten katse kääntyisi suutinten maan puolelle, ts. joko LH-Jet ei saa suuttimille maita tai se ei yritäkään avata niitä syystä A tai B.

Oletko vilkassut vänkärin puolen jalkatilaan A-pilarin juureen miltä siellä näyttää? Siellä on maattopiste useammallekin piuhalle, olikohan LH:nkin maadotuksia siinä.

 

Elekma  Autoracing