RallyBaron  Samppasport

seosongelma b230fk

  • 51 Vastauksia
  • 7262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #15 : 24.10.2016, 22:46:57 »
No minä en tuosta lastupuolesta tiedä sen kummemmin, tonin lastu sielä on ja kuulemma on alhaaltakin nostettu syöttöjä.

Pelkkä sopituksen lisäys peruskarttaan ei auta mitään, jos lambda-säätö on jätetty tarttumaan kiinni....

LH vetää stoikkaan niin pitkään kun sen ylempi raja tulee vastaan, joko kuorman muutoksessa tai absoluuttisesti. Absoluuttiset rajat ovat sitten siellä rajoittimen tietämissä vakiona.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #16 : 24.10.2016, 23:03:18 »
Itse en tuosta lhn säätämisestä tosiaan mitään tiedä ja sinä et ilmeisesti noita lastuja suostu tekemään?   :D
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #17 : 24.10.2016, 23:12:14 »
Itse en tuosta lhn säätämisestä tosiaan mitään tiedä ja sinä et ilmeisesti noita lastuja suostu tekemään?   :D

En bulkkina, ajamalla kyllä!
Ajamalla olen puoleen sataan autoon tehnyt lastut.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #18 : 31.03.2017, 00:11:11 »
No minä en tuosta lastupuolesta tiedä sen kummemmin, tonin lastu sielä on ja kuulemma on alhaaltakin nostettu syöttöjä.
Ja tämäkin ongelman syy on selvillä, kyseinen keksintö kävi tässä näytillä. Arvaako kuka missä osassa vika oli, ja kenen tekemä kyseinen tuote oli?  :-X
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #19 : 31.03.2017, 00:44:19 »
Ja tämäkin ongelman syy on selvillä, kyseinen keksintö kävi tässä näytillä. Arvaako kuka missä osassa vika oli, ja kenen tekemä kyseinen tuote oli?  :-X

Ei tietenkään arvaa......     :-X


 :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #20 : 01.04.2017, 03:43:55 »
Katsoin binääriä ja......  :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Rajoitin ruuvattu sinne 6500rpm nurkalle.
-016 linearisointikippura, vaikka tiettävästi 012 IMMu (joten kartat päin persettä jo heti kättelyyn).
+90% vakiokartta (päin persettä jo valmiiksi).
Lisää sopitusta kuumakäynnistykseen (täysin tarpeetonta, koska sitä on vakionakin jo vähän liikaa jopa wiinalle)
Fuel-cut tappiin koko kierroslukualueelta.
Tyhjäkäyntiä korotettu 850rpm lukemaan sekä vaihdepäällä automaatissa, että vapariin. Unohtaen täysin se, että suurissa lämpötiloissa sitä tyhjäkäyntiä on syytä korottaa, eikä laskea (vesi kiertää nopeammin).

Sentään vakiota #4 oli ruuvattu. Tosin täydellisen hihasta nykäistynä, sillä kertaakaan se ei ole sattunut menemään tasalukuun, vaan se on jotain täysin muuta.

Ei stana!  :facepalm:

Mistä näitä oikein tulee.....     :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #21 : 01.04.2017, 04:03:34 »
Katsoin binääriä ja......  :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Rajoitin ruuvattu sinne 6500rpm nurkalle.
-016 linearisointikippura, vaikka tiettävästi 012 IMMu (joten kartat päin persettä jo heti kättelyyn).
+90% vakiokartta (päin persettä jo valmiiksi).
Lisää sopitusta kuumakäynnistykseen (täysin tarpeetonta, koska sitä on vakionakin jo vähän liikaa jopa wiinalle)
Fuel-cut tappiin koko kierroslukualueelta.
Tyhjäkäyntiä korotettu 850rpm lukemaan sekä vaihdepäällä automaatissa, että vapariin. Unohtaen täysin se, että suurissa lämpötiloissa sitä tyhjäkäyntiä on syytä korottaa, eikä laskea (vesi kiertää nopeammin).

Sentään vakiota #4 oli ruuvattu. Tosin täydellisen hihasta nykäistynä, sillä kertaakaan se ei ole sattunut menemään tasalukuun, vaan se on jotain täysin muuta.

Ei stana!  :facepalm:

Mistä näitä oikein tulee.....     :'(


Mukava laittaa näitä autoonsa kiinni ja käyttää useita "työviikkoja" etsien vikaa mekaaniselta puolelta, ajatellen tehneensä itse jotain vituiksi ja kokeilla kaikki mahdolliset konstit saada auto pelaamaan..  :(

Kaiketi tuo kuumakäynnistys sopituksen lisäys on syy siihen, että lämpimän koneen käynnistäessä pomppaa kierrokset pariksi sekunniksi n.2k rpm?
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #22 : 02.04.2017, 23:40:34 »
Mukava laittaa näitä autoonsa kiinni ja käyttää useita "työviikkoja" etsien vikaa mekaaniselta puolelta, ajatellen tehneensä itse jotain vituiksi ja kokeilla kaikki mahdolliset konstit saada auto pelaamaan..  :(

No, yleisesti kannattaa muistaa myös se, että jo auto toimii vakio romuilla ja lastuilla, muttei vaihdetuilla lastuilla, vika on mahdollisesti lastuissa, jos ongelmat alkavat heti lastujen vaihdon jälkeen.

Kaiketi tuo kuumakäynnistys sopituksen lisäys on syy siihen, että lämpimän koneen käynnistäessä pomppaa kierrokset pariksi sekunniksi n.2k rpm?

Osittain tuo on normaali ominaisuus mutta sopituskin vaikuttaa asiaan vähän.
Tuo tyhjäkäyntiviidakko (21 karttaa) on LH:n se osa jota en ole oppinut ymmärtämään täysin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #23 : 06.04.2017, 22:42:31 »
Suuret kiitokset vielä TVS:lle  P>

Pääsee viimein tarvittaessa mopoautoista ohi.

Ja näin kantapään kautta oppineena en suosittele bulkkilastuja  ::)
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #24 : 07.04.2017, 00:16:09 »
Suuret kiitokset vielä TVS:lle  P>
Pääsee viimein tarvittaessa mopoautoista ohi.
Onneksi meitä säätäjiä on vähän pitkin pitäjiä, vaikkeivat he itsestään pidä meteliä.

Ja näin kantapään kautta oppineena en suosittele bulkkilastuja  ::)

Varsinkaan "Custom"-lastuja settiin, joka ei ole vakio!  :buck2:

Tästä olen lienen paasannut kotvasen tai tovin....  ::)
Nimittäin yksikään säätämistäni autoista ei ole ollut edellisen kaltainen, kun ylitetään +230hv raja vinokoneessa. Puhumattakaan siitä, kun ylitetään 012 IMMun puoliväli.
Tästä syystä väsäilen tuota LH rautamuutosta 519 (yms.) filmi-IMMuille, jotta siitä saadaan koko hyöty irti (laajempi mittausalue).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hänski02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #25 : 17.07.2021, 15:15:15 »
Terve! Apua kaivataan!
Minulla on volvossa tekniikkana 16t mitsu, 668 dekat, 012imm ja tietenkin tonin lastut. Yms pientä.

Ongelmana on että seos ei pysy kurissa täys kaasuvedossa vetää laajakaistalamdan mukaan seoksen 10.0arf eli aivan liian rikkaalle auto työntää mustaa ja bensa haisee ja veto on nykivää. Seokset mittaan plx laajakaista lamdalla. Autolla on myös ajettu ilman että lamdan piuhat ovat kiinni ja vaikutusta ei ole silloinkaan seokset ovat samaa luokkaa.

Olen vaihtanut seuraavia osia ja mitään tuloksia ei ole tullut: bensapaineensäädin, nakuanturin, lämpötila-anturin, puolan, tulpanjohdot, lamdan, ilmansuodattimen  ja imm on todettu kaverin autossa täysin toimivaksi.

Bensanpaineet mitattu ja olivat ok!
Autossa ei myöskään ole ahtovuotoja eli ei pitäisi sekään olla ongelma

Olen myös kokeillut kaverin autosta sytkä/bensa boxia missä on samat lastut sisällä kun minulla ja ei ole tullut tulosta seokset niilläkin 10.0afr täyskaaduvedossa eli voisin olettaa että ei ole purkki/lastuvika?! Olen myös kokeillut omaa lastuani toisessa ecussa mutta sama homma edelleen eli paksulla pyörii…..

On myös tullut kokeiltua tässä välissä jo kaverin 016imm 3 tuumanrungossa ja lastua 016 ja dekoille, ja tuolla setillä auto toimi huomattavasti paremmin seokset pysy täyskaasu vedossa 12-13afr koko ajan ja auto alkoi muutenkin liikkumaan iloisemmin kun seos oli kohillaan ;D

Joten tuosta kokeilusta päätellen ei luulisi autossa olevan esim johtosarja vikaa??!! Olisi kuitenkin kiva saada auto toimimaan tuolla 012imm niinkun kuuluisikin!

Viimeisin kokeilu oli että kaverin autossa kokeiltiin minun 962 boxia ja lastua ja tuo mikun boxi ei toiminut kaverin autossa laikaan samaa teki kun minulla eli seokset 10.0afr eli tästä kokeiluista taas riistiriitaisesti voisi olettaa että vika olisi purkissa/lastussa.

Selvennykseksi vielä viimeiseiksi että olen kokeillut autossani kavereiden ecuja ja niiden lastuja koska kavereilla on samat lastut kun mulla ja tulosta ei tule tuohon minun auton kuntoon eli seokset edelleen paksulla….?! Voiko siis olla johtosarjavika tai lastu/boxi vika vai jotain mekaanista vikaa vielä…


Olisin kiitollinen jos joku vastaisi tähän ja jaksaisi lukea ehkä vähän epäselvän tekstini ja antaisi minulle vinkkiä mitä lähtee kokeilemaan seuraavaksi! Alkaa itsellä ideat olemaan vähissä…..  :-\
Edit: eri sytkäboxia vielä kokeiltu ei vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2021, 20:15:30 kirjoittanut Hänski02 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #26 : 17.07.2021, 15:28:42 »
Tuon testin perusteella vaihteisin vielä lastuja ristiin jonkun kanssa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hänski02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #27 : 17.07.2021, 15:34:20 »
 Eilen kokeilin viimeksi kaverin ecua 937 boxia ja sielläkin oli sama lastu sisäsässä mikä minultakin löytyy ja ei vaikutusta ollut :( voisiko vika olla sytkäboxissa/ lastussa? Kun ecuun en oikein enää jaksa uskoa ;D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #28 : 17.07.2021, 15:55:57 »
Eli onko ongelmat vain sillä 012 immulla?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Hänski02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: seosongelma b230fk
« Vastaus #29 : 17.07.2021, 16:08:42 »
Juuri näin vika tulee 012 ja lastulla esiin, mutta imm pitäis olla ehjä koska toimi kaverin volvossa ihan täysiä! :-\
« Viimeksi muokattu: 17.07.2021, 16:14:14 kirjoittanut Hänski02 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy