Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kierroslukumittari dieseliin.

  • 3 Vastauksia
  • 4114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Kierroslukumittari dieseliin.
« : 27.06.2014, 18:24:17 »
Tarttis saada dieseliin kiekkamittari jossa asteikko enemmän kuin 6000rpm.

Tollasen löysin mutta tuo hiukan nuo autogauget arveluttaa... http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=221

Kokemuksia? Muita vaihtoehtoja?

Jotku tieten laittaneet bensan mittareitakin dieseliin. Kuulemma saa hall-anturin kanssa toimimaan....? Tästä operaatiosta kaipaisinkin lisää tietoa että miten sen saa toimiin vai saako ollenkaan ja vieläpä niin että se näyttäis suunnilleen oikeeta lukemaa...?

Tommosta haaveilin.. http://www.autoracing.fi/autometer-233905-kierroslukumittari-vaihtovalolla




Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Kierroslukumittari dieseliin.
« Vastaus #1 : 04.07.2014, 23:33:44 »
onko laturissa w napaa ollenkaan?
diesel volvo ottaa laturin w navasta tiedon ja vie mittaristoon.
kusettaa aika paljon sun ja mun tapauksissa mutta se on helppo säätää kohilleen laturin moniurahihnapyörän halkaisialla. jos kierrättää reippaasti niinku itekki teen nii en usko laturin olevan kovin pitkäikäinen kun kierroksia laturille tulee huomattavasti enemmän kuin vakiona.


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Kierroslukumittari dieseliin.
« Vastaus #2 : 05.07.2014, 10:43:26 »
tuli mieleen että voika käytää hyödyksi mittarille tdi moottorin kampiakselin anturia tai suuttimella olevaa anturia ku ne jää mulla ylimääräseksi moottoriin paikalleen?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Kierroslukumittari dieseliin.
« Vastaus #3 : 06.07.2014, 21:11:36 »
onko laturissa w napaa ollenkaan?
diesel volvo ottaa laturin w navasta tiedon ja vie mittaristoon.
kusettaa aika paljon sun ja mun tapauksissa mutta se on helppo säätää kohilleen laturin moniurahihnapyörän halkaisialla. jos kierrättää reippaasti niinku itekki teen nii en usko laturin olevan kovin pitkäikäinen kun kierroksia laturille tulee huomattavasti enemmän kuin vakiona.

Laturissa ei ollut valmiina w-napaa, mutta sellainen sinne tinattiin... Ja joo tosiaan näyttää väärin, viisari yli 6k kokoajan kiihyttäessä....
Eipä tarkoitus oo älyttömiä kierrättää joten varmaan ajossa riittäis se 6000rpm mittarikin kunhan näyttäs oikeen. Autometerissä vielä lisänä vaihtovalo josta vois olla hyötyä kiihytellessä.

tuli mieleen että voika käytää hyödyksi mittarille tdi moottorin kampiakselin anturia tai suuttimella olevaa anturia ku ne jää mulla ylimääräseksi moottoriin paikalleen?

Sen verran jo selvittelin että tommosella sen bensaan tarkoitetun mittarin saa ilmeisesti toimiin.
http://fi.farnell.com/honeywell-s-c/1gt101dc/sensor-3-7deg-gear-tooth/dp/1225630

Laittaa tommosen lukemaan jotain nappulaa kampuran pyörästä. Saattaa kuulemma tarvita jonkinmoisen vastuksen anturin singnaali ja virtapiuhan väliin...

Kaverilta joutaa kans tollanen anturi joten ei varmaa auta muutaku hommata se mittari ja kokeilla...

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy