Proturbo  Autodiagnoosi

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2130 : 10.01.2016, 10:38:49 »
:nohnoh

Volvohan ei ole valmistanut farmareita!
Alkuun ne oli Kartanoautoja jotka sitten muuttuivat 855:sen myötä Sportswagon:ksi!
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2131 : 10.01.2016, 10:45:33 »
Eikös tuo uusi V90:nen ole reilut 10cm pidempi mkll V70:stä? Meinaan kaverille haettiin Ikeasta 2hengen sohva tuolla V70:sen perässä. Toki penkit oli kaadettu. Kellä muuten enää on tuollaista "oikeaa" vanhaa 70-80 luvun kirjahyllyä torpassaan? Luultavasti ei ainakaan tulevilla V90 ostajilla ole kriteerinä, että kirjahylly pitäisi kokonaisena perään mahtua :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2132 : 10.01.2016, 10:46:55 »
:nohnoh

Volvohan ei ole valmistanut farmareita!
Alkuun ne oli Kartanoautoja jotka sitten muuttuivat 855:sen myötä Sportswagon:ksi!
Nettiauton haussa ei ole luokkaa "kartanovolvo".

Mutta joo, 855 T5R, kilpailijoitaan nopeampi ja tilavampi.

Nykyään tehdään ovikiilan muotoisia sotanorsuja jotka on kilpailijoitaan hitaampia ja kuljetuskapasiteettia vanhoja malleja vähemmän.

Näin se maailma muuttuu ja äo tippuu.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2133 : 10.01.2016, 10:49:07 »
Mitenkähän uusi V 90 pärjää tavaratilassa edeltäjälleen? Tuo olisi mielenkiintoinen vertailu, mukaan voisi ottaa myös nykyisen V 70. Lehtijousihan noilla yseillä on jopa yhteistä :pomo:
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2134 : 10.01.2016, 11:15:39 »
jännää. Vain ei kukaan osta farkkua ulkonäön takia. Jos auton tila on ainoa kriteeri niin heille löytyy muita merkkejä. V70 on pohjoismaissa ollu aika suosittu, mutta esim. Jenkkilässä sen myynti lopetettu aikoja sitten kun ei kannattanu. Kuinka usein pystyperän puolustajilla on takakontti takalasia myöten täynnä? Jos kerran viikossakaan niin ymmärrän kiihkoamisen. Silloin uusi V90 ei ole teille. :)

Mitenkähän uusi V 90 pärjää tavaratilassa edeltäjälleen? Tuo olisi mielenkiintoinen vertailu, mukaan voisi ottaa myös nykyisen V 70. Lehtijousihan noilla yseillä on jopa yhteistä :pomo:
ketä kiinnostaa? Todennäköisesti jos omistaa nyt V90 mallin ei kuulu potenttiaaliseen asiakasryhmään? Jos näin karkeasti sanoo. Jos luukun koko on korkeutta lukuunottamatta samaa luokkaa kuin XC90 niin en usko että tila on heti ongelma. Ja onneks ainoa yhteinen asia on lehtijousi. Eilen kun ajoi uudella volvolla niin en keksinyt yhtään mitään mitä olisin siihen vanhemmista halunnu :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2135 : 10.01.2016, 11:19:58 »
Siis kyllä Ribbe sinulla on pointti, mutta myös minullakin.

Esmes meidän perheellä on laatikkovolvo. Olisin halunnut sedanin, mutta farkku tuli. Miksikö? Kontissa harvoin on laseja myöden tavaraa, mutta joitain kertoja vuodessa siellä on se kirjahylly/sänky.

Tottakai, uuden V90:in jos joku itselleen hankkii niin en usko ongelman olevan hankkia myös sitä peräkärryä.

Mielenkiinnolla odottaen koeajoraportteja & testejä.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2136 : 10.01.2016, 12:01:35 »
jännää. Vain ei kukaan osta farkkua ulkonäön takia. Jos auton tila on ainoa kriteeri niin heille löytyy muita merkkejä. V70 on pohjoismaissa ollu aika suosittu, mutta esim. Jenkkilässä sen myynti lopetettu aikoja sitten kun ei kannattanu. Kuinka usein pystyperän puolustajilla on takakontti takalasia myöten täynnä? Jos kerran viikossakaan niin ymmärrän kiihkoamisen. Silloin uusi V90 ei ole teille. :)
ketä kiinnostaa? Todennäköisesti jos omistaa nyt V90 mallin ei kuulu potenttiaaliseen asiakasryhmään? Jos näin karkeasti sanoo. Jos luukun koko on korkeutta lukuunottamatta samaa luokkaa kuin XC90 niin en usko että tila on heti ongelma. Ja onneks ainoa yhteinen asia on lehtijousi. Eilen kun ajoi uudella volvolla niin en keksinyt yhtään mitään mitä olisin siihen vanhemmista halunnu :)

Jenkeillä on sitten muita isoja autoja, lavat siellä suosittuja vuodesta toiseen ja XC 70:ä siellä saa yhä. Ainakin sai sen jälkeen, kun perusfarkku lopetettiin. Tekihän nekin kyllä ennen isoja farkkuja, esim. Roadmaster. Minua voisi tuollainen vertailu nostalgiamielessä kiinnostaakin. Volvon iso farkku on aina erottunut joukosta juuri pystyperäisyyden vuoksi niin pitkään, että se on oikeastaan itsestäänselvyys. Kyllä tuota muillakin merkeillä on nähty. Esim. Opel Omega ja Vectra C ovat sekä farkkuna että sedanina tilavia autoja, takanakin on tarpeeksi tilaa ja se on harvinaista nykyään. Jos autossa on 4 ovea, niin silloin sinne minusta pitäisi mahtuakin vähintään se 4 istumaan. Insignia sitten on tehty enemmän muotoilun ehdoilla. Hienolta peliltä näyttää ja oli tavallaan uutta lukua Opelilla mutta ei se mitenkään yllä noiden edeltävien mallien tiloihin ja pitäisi olla malliston isoin henkilöauto?

Asiakasryhmä. No jos on ostanut uutena 900-sarjan ja nyt tekisi mieli uutta. Auto toiminut jne. niin ei ole ollut kiire vaihtaa. Harvinaisempaa mutta täysin mahdollista! Tai harraste/kakkosauto yms. yms. Tai nykyinen V 70 omistaja miettii uutta farkkua, tottunut muotoiluun ja sitten sellaista ei enää saa. Onhan noita vaihtoehtoja.

Mutta ota rennosti ja heitä välillä lenkkiä sillä 960:llä :pomo:
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 12:35:39 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2137 : 10.01.2016, 17:51:10 »
Siis kyllä Ribbe sinulla on pointti, mutta myös minullakin.

Esmes meidän perheellä on laatikkovolvo. Olisin halunnut sedanin, mutta farkku tuli. Miksikö? Kontissa harvoin on laseja myöden tavaraa, mutta joitain kertoja vuodessa siellä on se kirjahylly/sänky.

Tottakai, uuden V90:in jos joku itselleen hankkii niin en usko ongelman olevan hankkia myös sitä peräkärryä.

Mielenkiinnolla odottaen koeajoraportteja & testejä.

Huoltoasemilta saa peräkärryn parilla kympillä vuorokaudeksi, joten laatikkovolvoilijallakin varmaan antaisi budjetti myöten. Kannata paljon omaa kärryä ostaa jos käyttöä on muutamia kertoja vuodessa. Sitä kirjahyllyä on muutenkin melko paljon helpompi sellaiseen lastata kuin mihinkään henkilöauton kyytiin, vaikka kuinka on kartanovolvo. Luulempa, että litroja löytyy reilusti enemmän uuden v90:in luukusta kuin takapotkuista. Nykyisen E-sarjan mersun takakontti 695 litraa. 940 on pikkuauto tuohon verrattuna.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 17:53:24 kirjoittanut kempula »
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2138 : 10.01.2016, 18:44:46 »
Peräylitystä tuossa näyttäisi olevan sen verran reilusti, että eiköhän siinä kontissa litroja piisaa...

Merikonttien aikaan ei markkinat olleet vielä pullollaan tila-autoja ja katumaastureita. Sittemmin nuo kaksi ovat vallanneet paljon niitä markkinoita missä yhdistyy henkilöauton ajettavuus ja suuri tavaran kuljetuskapasiteetti.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2139 : 10.01.2016, 18:58:22 »
Juu ja odotellaan nyt viälä vertailuja & mittoja. Kuvakulma voi hämätä, vahva MuTu...


Ps., merikontin kontin maksimitilavuus päälle 2,1 kuutiota, e sarjan marsun päälle 1,9 kuutiota...


Olikos se nyt niin että tämä V90 olisi volvon isoin farmari ja V60 kasvaisi hiukan korvaten V70:in (vaikka onkin hieman pienempi)?

Sinällään hyvä nähdä kuinka muutoksen tuulet puhaltaa, ettei käy kuten SaaBille, jossa yritettiin muutoksia jarruttaa viimeiseen asti.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2140 : 10.01.2016, 20:04:29 »

Merikonttien aikaan ei markkinat olleet vielä pullollaan tila-autoja ja katumaastureita. Sittemmin nuo kaksi ovat vallanneet paljon niitä markkinoita missä yhdistyy henkilöauton ajettavuus ja suuri tavaran kuljetuskapasiteetti.

Tuo on kyllä hyvä pointti, kyllähän tila-autot rapakon takanakin olivat osa isojen farkkujen turmioon. Sääli sinänsä. Merikonttia pitää vaan niin osana Volvon olemusta. Perintö.
a car you can believe in

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2141 : 10.01.2016, 23:43:58 »
Nykyisen E-sarjan mersun takakontti 695 litraa. 940 on pikkuauto tuohon verrattuna.

Pienihän se onkin, kun ulkomitoiltaan katsotaan. Ja varsinkin ajotuntumaltaan, tuntuu todella näppärältä käsiteltävältä verrattuna E-sarjalaiseen - kyllä, olen kokeillut. Mutta on tuo 695 litraa aika ankea luku sellaiseen tankkiin kun vanha kanttilaatikko haukkaa 1100 litraa viisipaikkaisena ja tosiaan yllämainitusti 2100 litraa kaksipaikkaisena.

Lähde: http://new.volvocars.com/ownersdocs/1995/1995_940/95940_9_1.html

Toivottavasti V90 pystyy parempaan, jos ei muusta syystä niin ainakin näyttääkseen Mersulle miten se kunnolla iso farmari tehdään.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2142 : 10.01.2016, 23:51:59 »
En ole itsekään koskaan tajunnut sitä, että henkilöautolla yritetään hoitaa pakettiauton kuljetustarpeet, mutta vielä vähemmän sitä ymmärrän, että ostetaan arkkupakastin, jos siinä ei ole edes mitään lisäkuljetuskapasiteettia. Farmari=arkkupakastin. Ei siinä, siistin näköinen tuo V90 on, mutta kyllä minä silti sen S-version ostaisin, koska edelleen ne pakettiautot ja peräkärryt on keksitty varsinaiseen kuljetustarpeeseen, varsinkin jos siinä V-mallissa ei ole edes juuri kapasiteettia kuljettaa mitään.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2143 : 11.01.2016, 01:41:37 »
Kuinka usein pystyperän puolustajilla on takakontti takalasia myöten täynnä? Jos kerran viikossakaan niin ymmärrän kiihkoamisen. Silloin uusi V90 ei ole teille. :)

Noin 3 kertaa viikossa ja ihan elannon ansaitsemisen takia. Enkä ole aivan yksin kun muiden kaupparatsujen kanssa on farkkujen tilavuuksia puitu shellin baarissa. Kyseessä ei ole kiihkoaminen, vaikka kuinka provosoit, vaan ihan käytännöllisyyden hakeminen autolta jolla rullataan yli 80tkm/v.

Peräkärryn kanssa aika ankee taival nyhtää 80km/h....
« Viimeksi muokattu: 11.01.2016, 01:46:31 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Paikalla mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2144 : 11.01.2016, 07:09:31 »
Suht pystyä perää (tai oikeastaan tavaratilaa, johon saa työnnettyä sisään tilavuudeltaan mahdollisimman ison kuution) arvostavat monet koiranomistajat, siis sellaiset, jotka haluavat konttiin mahd. ison variocagen tms. häkin. Jos kuskaa koiria ilman häkkiä, niin sitten ei ole ihan niin tarkkaa. Tosin yleensä koiraihmiset tuhlaavat rahansa niihin koiriin ja ajavat sitten jollain renault kangoolla...

Erilaisia kontteja on tullut kateltua aika paljon ja E-sarjalaisessa on kyllä hyvän mallinen ja oikeasti tilavakin kontti. Nykyisessä V70:ssä kontti on vähän matala, etenkin kun hirveän paksu karmi pienentää lastausaukkoa. Voipi kyllä olla niin kuin täällä on spekuloitukin, että loppujen lopuksi vapaata ilmatilaa lähellä kontin kattoa on kuitenkin reippaasti, vaikka perä on viisto. Toivottavasti tuo tavaratila ei ole kuten nykyisessä A6:ssa. Siinä on kauhea peräylitys, mutta tilaa vähän. Vain kontin pohjapinta-ala on suuri. Harva varmaan kuitenkaan kuskaa esim. pelkkiä kokoon taiteltuja pahvilaatikoita tmv. levymallista tavaraa.

 

RallyBaron  Samppasport