Autoracing  KL-varaosat

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #975 : 17.10.2013, 15:40:00 »
Palatakseni tähän sylinterilukuun vielä millään tavalla provoilematta ,jos olisin ostamassa kallliihkoa autoa niin odottaisin myös pellin alla olevan jotain vähän monimutkaisempaa kuin naapurin toyotassa mielellään enemmän sylintereitä ym. Kuutoskone 120 asteen kampiakselijaolla on jo luonnostaan tasaisesti käyvä moottori kun taas rivinelosessa on niitä sytytyksiä niin harvakseltaan ja muutenkin massavoimat miten sattuu niin eihän se hyvin voi käydä. Oikea laatu lähtee pellin alta, mutta eikös se uudessa S-mesessäkin nakuta sama perusnelonen kuin taksitolpalla olevissa E-sarjalaisissa tosin saahan S-sarjaan vaikka mitä sinne pellin alle jos raha piisaa.Ei voi muuta todeta kun että huono on kehityksen suunta.

Minä taas näen asian niin, että on hyvä tarjota laaja skaala eri tarkoitukseen sopivia moottoreita jokaiseen malliin.

On huono tehdä "kansanautoa yhdellä moottorilla", koska jokaisella on erilaiset tarpeet, halut ja kiinnostuksen kohteet. Yksi haluaa pikkunäppärän pienen auton kaupunkiruuhkiin, mutta haluaa että se kulkee kuin lentokone ja kulutuksella ei ole väliä. Toinen haluaa perheauton, jossa on taloudellinen moottori, "auto on vain kulu". Kolmas haluaa mukavampaa hieman massasta poikkeavaa "luksusta", mutta haluaa silti pieniä käyttökuluja. Neljäs ajattelee ympäristöä ja ajaa mahdollisimman pienellä autolla ja mahdollisimman pienellä kulutuksella. Viiden ostaa ison auton ja ei välitä kulutuksesta ja haluaa että auto kulkee, jne.

Toki myös ulkoiset poliittiset päätökset (päästörajat valmistajille ja päästöön perustuvat verot) ohjaa automalleihin jo lähtökohtaisesti pieniä moottoreita pienellä päästöllä, oli auto miten suuri tahansa.


Mitä sen on väliä S-sarjan V12-ostajalle, jos mallia saa myös 2-litraisena dieselinä?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 18.10.2013, 10:01:42 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #977 : 18.10.2013, 14:23:43 »
Palatakseni tähän sylinterilukuun vielä millään tavalla provoilematta ,jos olisin ostamassa kallliihkoa autoa niin odottaisin myös pellin alla olevan jotain vähän monimutkaisempaa kuin naapurin toyotassa mielellään enemmän sylintereitä ym. Kuutoskone 120 asteen kampiakselijaolla on jo luonnostaan tasaisesti käyvä moottori kun taas rivinelosessa on niitä sytytyksiä niin harvakseltaan ja muutenkin massavoimat miten sattuu niin eihän se hyvin voi käydä. Oikea laatu lähtee pellin alta, mutta eikös se uudessa S-mesessäkin nakuta sama perusnelonen kuin taksitolpalla olevissa E-sarjalaisissa tosin saahan S-sarjaan vaikka mitä sinne pellin alle jos raha piisaa.Ei voi muuta todeta kun että huono on kehityksen suunta.

J-P:llä on alla uudenkarhea auto vähintään bensakutosella ja uutta autoa jo  laittamassa  katseen olessa tiukasti mersun S-sarjalaisten malliston hinnat päättyen autoissa, tai muutoin evvk toteaa Volvo cars. ;) Volvojen uusia autoja ostaa (mutu) 80% firmat ja yhteisöt ja siellä ei CO2 päästöt juhli.
Itse en kahta sekuntia mieti kumman moottorin otan , uuden nelosen vai vanhan viitosen seuraavaan autooni. 8)

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #978 : 18.10.2013, 16:25:58 »
Totta puhuen ajelen  '82 760 turbodieselillä mutta kuhan otin kantaa :D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #979 : 18.10.2013, 18:09:04 »
Eli jälleen huomattiin että uudet Volvot osuu kohderyhmään - niille ketkä uusia autoja ostaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #980 : 21.10.2013, 09:07:07 »
Tuli tätä uutista lukiessa mieleen tämä topicci ja volvon puolitettu hihnan vaihtoväli
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/63349-kukaan-ei-tieda-miksi-jakohihna-hajoaa-oulussa-hs-autoilijalle-1-200-eu-laaki
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #981 : 21.10.2013, 14:48:52 »
Tuli tätä uutista lukiessa mieleen tämä topicci ja volvon puolitettu hihnan vaihtoväli
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/63349-kukaan-ei-tieda-miksi-jakohihna-hajoaa-oulussa-hs-autoilijalle-1-200-eu-laaki

"- Ilmiö esiintyy vain Raahe-Oulu-Tornion välillä, ei missään muualla Euroopassa, sanoo Gates-hihnavalmistajan Jarkko Lehtinen HS:lle."

Pitäisikö nämä puolitetut hihnanvaihtovälit olla voimassa vain Oulussa? :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #982 : 21.10.2013, 14:53:03 »
"- Ilmiö esiintyy vain Raahe-Oulu-Tornion välillä, ei missään muualla Euroopassa, sanoo Gates-hihnavalmistajan Jarkko Lehtinen HS:lle."

Pitäisikö nämä puolitetut hihnanvaihtovälit olla voimassa vain Oulussa? :D
Tai sitten täällä puolittavat suomen vaihtovälit  :-\. Saa laukata yhtenään remmin vaihdossa
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #983 : 21.10.2013, 16:45:23 »
"- Ilmiö esiintyy vain Raahe-Oulu-Tornion välillä, ei missään muualla Euroopassa, sanoo Gates-hihnavalmistajan Jarkko Lehtinen HS:lle."

Pitäisikö nämä puolitetut hihnanvaihtovälit olla voimassa vain Oulussa? :D

Vissiin?

Tirkkonen uskoo jo aiemmin esitettyyn epäilyyn: oktomurskeeseen. Se on Tornion terästehtaan sivukiveä, jota käytetään tien pinnoitteessa Oulun seudulla.

Tirkkonen korostaa, ettei Volkswagenin tarkoituksena ole ollut etsiä syyllistä, vaan hakea omaa ratkaisua ongelmaan. Volkswagenilla on tällä hetkellä menossa Oulun seudulla kenttäkoe, jossa kokeillaan jakopään kotelon parempaa suojausta.

Jakopään koteloa ei ole Volkswagenin mukaan ollut mitään järkeä suunnitella alun perin tiiviimmäksi. Tähän asti jakopäät ovat kestäneet hyvin hiekkaisissa ja pölyisissä olosuhteissa.

"Pölyn pitää olla erityisen kovaa ja syövyttävää materiaalia, että se pystyy rikkomaan nokkapyörän hampaat. Kyseessä ovat silloin hyvin poikkeukselliset olosuhteet", Tirkkonen tähdentää.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #984 : 21.10.2013, 17:06:04 »
Eli Oulusta tai Oulussa paljon pyörinyttä käytettyä autoa ei ehkä kannata ostaa ;D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #985 : 21.10.2013, 20:00:41 »
Onneksi uudet Volvomallit ei tule Oulusta...

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #986 : 21.10.2013, 20:14:19 »
Onneksi uudet Volvomallit ei tule Oulusta...
Kunpa tulisikin. Ei haittaisi sinänsä yhtään :)

Saapa nähdä minkälainen virityspotentiaali noissa uusissa VEA-koneissa on. Ainakin alkupään malleissa luulisi lohkon kestävän kun sama lohko bensassa ja dieselissä kaikissa tehoversioissa. En tiedä sitten miten liikkuvat ja pyörivät osat ovat keskenään samanlaisia.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #987 : 21.10.2013, 20:18:56 »
Kunpa tulisikin. Ei haittaisi sinänsä yhtään :)

Saapa nähdä minkälainen virityspotentiaali noissa uusissa VEA-koneissa on. Ainakin alkupään malleissa luulisi lohkon kestävän kun sama lohko bensassa ja dieselissä kaikissa tehoversioissa. En tiedä sitten miten liikkuvat ja pyörivät osat ovat keskenään samanlaisia.

Volvo on tehny tuota jo kauan :D
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #988 : 21.10.2013, 20:21:42 »
Saapa nähdä minkälainen virityspotentiaali noissa uusissa VEA-koneissa on. Ainakin alkupään malleissa luulisi lohkon kestävän kun sama lohko bensassa ja dieselissä kaikissa tehoversioissa. En tiedä sitten miten liikkuvat ja pyörivät osat ovat keskenään samanlaisia.

Sitten kun noi on tuuning-viriviri kaverien käsissä on kaikenlainen virittäminen tehty jo vähintään rangaistavaksi. Aina voi valita tehokkaamman mallistosta...

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #989 : 21.10.2013, 20:26:12 »
Volvo on tehny tuota jo kauan :D
Ai bensassa ja dieselissä sama lohko?

Sitten kun noi on tuuning-viriviri kaverien käsissä on kaikenlainen virittäminen tehty jo vähintään rangaistavaksi. Aina voi valita tehokkaamman mallistosta...

Jotkuhan alkaa piristää uusiaki autoja sisäänajon jälkeen mitä en itse ehkä tekisi. Mutta jos mietitään mitä rahalla voisi tehdä. Esim mitä viripajat saa noista loihdittua. Se on mielenkiintoista. Näin autotekniikan insinöörinä kiinnostaa tuollaiset asiat.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2013, 20:31:13 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

RallyBaron  Samppasport