Futurez  Kulkukoira

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642989 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1080 : 11.11.2013, 18:02:44 »
Aika jännä mistä tuo plussa tulee?

Kun niitä lukuja rupeaa tosissaan tuijottelemaan niin huomaa esimerkiksi sellaisen asian että Bemarissa ratti tulee rysäyksen sattuessa viisi senttiä lähtötilannetta lähemmäs syliin, Volvossa ei. Bemarissa kuskin rintakehä painuu kasaan 41 mm, Volvossa 38 mm. Kannattaa myös huomioida että BMW:n katon kestävyydestä ei ole mitään tietoja, Volvosta tiedetään että hyvin kestää. Oma lukunsa on sekin että jos "Good" arvosanaan vaaditaan kuvitteellinen 100 pistettä niin onko kummallakin ollut samat vaikkapa 101 pistettä vai Bemarilla 101 ja Volvolla 120, ei voi tietää.

Mutta noin yleisesti sanoisin että jos haluaa nähdä testejä joissa BMW voittaa aina niin VRCF ei ehkä ole oikea paikka siihen, AutoBildin lukeminen antaa pajon paremmat tulokset. Niillä ei nimittäin paljoa haittaa vaikka kytkin räjähtää ekassa kiihdytyksessä kakkoselle vaihdettaessa koska siihen asti ajettavuus oli niin ylimaallisen dynaaminen ja auton muotoilu niin jumalaisen maskuliiinisen hienostunut että vertailusta tulee murskavoitto. Sattuneesta syystä en enää lue kyseistä lehteä.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1081 : 11.11.2013, 18:27:10 »
Niin, yhtä lailla voidaan todeta XC90:n sivutörmäyksestä, että Volvo ei keskity niihin?

Tiedän kyllä, että Volvo on turvallisuudessa edelläkävijä, mutta jos BMW:n keskittymisiä voi päätellä tuolla tavalla, voinee myös päätellä Volvon keskittymisiä? :)
Noo tuskin se kovin kummoisesti joku samoihin aikoihin esitelty bemarikaan pärjäsi sivutörmäystestissä. Mutta kyllähän se aika selkeä on, että suurin osa merkeistä pyrkii vaan pärjäämään EuroNCAP:ssa eikä niinkään yritä kehittää autojaan oikeiden kolareiden avulla.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1082 : 11.11.2013, 19:02:58 »

Mutta noin yleisesti sanoisin että jos haluaa nähdä testejä joissa BMW voittaa aina niin VRCF ei ehkä ole oikea paikka siihen, AutoBildin lukeminen antaa pajon paremmat tulokset. Niillä ei nimittäin paljoa haittaa vaikka kytkin räjähtää ekassa kiihdytyksessä kakkoselle vaihdettaessa koska siihen asti ajettavuus oli niin ylimaallisen dynaaminen ja auton muotoilu niin jumalaisen maskuliiinisen hienostunut että vertailusta tulee murskavoitto. Sattuneesta syystä en enää lue kyseistä lehteä.

Kunhan nyt ihmettelin asiaa, katsoin x3:n mielenkiinnosta ja odotin huonompia tuloksia kuin Volvolla, mutta kun kaikki olikin vihreällä ja Volvolla ei ollut kaikki vihreällä, teki mieli laittaa ihmetys oikein kirjallisesti esille.

Aika sinikeltaisin lasein saa lukea, jos tuokin piti ymmärtää niin, että odotan Bemarin aina voittavan.

Enkä ymmärrä mitä kytkinräjähtämistarinaa tähän laitoit. Would you care to elaborate?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1083 : 11.11.2013, 20:34:34 »
X3:sta pitäisi verrata enemmänkin XC60:een ja E53:nen olisi järkevämpi vertailukohde XC90:lle.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1084 : 11.11.2013, 21:26:41 »
X3:sta pitäisi verrata enemmänkin XC60:een ja E53:nen olisi järkevämpi vertailukohde XC90:lle.

Näinhän se on.
a car you can believe in

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1085 : 11.11.2013, 22:25:22 »
IIHS:n testissä Top Safety Pick plussan saa, jos auto täyttää Top Safety Pick -kriteerit ja lisäksi menestyy hyvin uudessa small overlap -testissä. Aiemmin Top Safety Pick oli parasta mitä auto saattoi tuossa testissä saada. Sitten kun tuli uusi small overlap -testi, piti keksiä joku uusi arvosana jolla palkita myös small overlapissa pärjänneet autot. Vähän sekava systeemi, mutta eipä niitä aiemmin annettuja Top Safety Pick -arvosanoja voinut järjellisesti poiskaan ottaa niin uusi arvosanaluokka piti luoda tilalle.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013, 22:26:59 kirjoittanut Säppo »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1086 : 12.11.2013, 07:27:04 »
Tuli muuten itselle vähän puskista ettei tuo uusi 8-vaihteinen laatikko olekkaan "DSG" laatikko vaan ihan perinteisellä momenninmuuntimella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1087 : 12.11.2013, 07:36:57 »
Tuli muuten itselle vähän puskista ettei tuo uusi 8-vaihteinen laatikko olekkaan "DSG" laatikko vaan ihan perinteisellä momenninmuuntimella.
Onneksi ei ole kaksoiskytkinlaatikko. Ehkä kestää ajaakin yli 200 tkm ;D Onhan se momentinmuuntimella mukavampi ja esim bemarin käyttämä ZF:n 8-vaihteinen on varmasti paras automaattivaihteisto mitä tällä hetkellä saa ja sekin on momentinmuuntimella. Ja mersun uusi 9G-tronic on myös perinteinen momentinmuunnin vaihteisto 1000 Nm väännönkestolla. Noista kaksoiskytkinvaihteistoista ei jää kovin luotettava kuva pidemmällä ajolla. Kuka noihin alkaa tekeen kytkinremontin kun kytkimet on kuluneet? :o
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1088 : 12.11.2013, 07:48:34 »
Toi on hyvä, että vain vaihteiden lukitsemista on kehitetty fiksummaksi ja momentinmuunnin on edelleen kehissä. Ryömintä ominaisuudet on paremmat ja ahtaissa paikoissa pyöriessä, varsinkin kun jotain on koukussa siitä on iloa. DSG:t ovat jo melkoisen lahjakkaita, mutta.

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1089 : 12.11.2013, 13:16:38 »
Aika jännä mistä tuo plussa tulee?

Nimittäin esimerkiksi BMW X3:n verrattuna XC90 saa törmäyksistä Good arvosanan kaikista, paitsi tructure and safety cage   = A. Kun taas X3 saa kaikista Good, eli periaatteessa parempi.

Eli tingeltangeleilla saadaan parempi arvosana kuin mitä oikeasti törmäyksessä on auton sisällä turvallista?

Tässä näkyy miten BMW:lle käy small overlap-testissä:
http://www.youtube.com/watch?v=IcSDBrlHbCo
arvosana:marginal.
Ilmeisesti X3:sta ei ole vuoden 2008 jälkeen testattu IIHS:llä, vaan mallivuoden 2011 muutokset ja niiden vaikutuksen turvallisuuteen on BMW omilla testeillään todistanut IIHS:lle. Siten puuttuu myös tuo small overlap -testi, ja liekkö BMW kovin halukas tekemäänkään tuota testiä nykyisellään X3:lle. Nykyiset tulokset X3:n kohdalla koskevat 2011-2013 malleja.

Todella vakuuttavaa XC90:n kohdalla on, että small overlap -testin tulokset pätevät vuosimallista 2003 alkaen!
Huomioitava lisäksi miten Volvot tuossa testissä liukuvat sivusuunnassa esteestä syrjään, kun muissa autoissa este painuu suoraan tulipeltiin ja tulee joko äkkipysähdys tai kojelauta syliin. Eli Volvossa matkustajiin ei kohdistu niin suuria voimia, kun hidastuvuus hallitumpaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1090 : 13.11.2013, 07:46:31 »
Volvo sekä Audi eivät ole ihmisten mielestä premium merkkejä
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288620093495.html
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1091 : 13.11.2013, 08:42:12 »
No seuraavassa sukupolvessa noi muutkin autot pärjäävät tossa small overlap-testissä vähintään hyvin.

Näin kävi kun aloitettiin mm. Euro-NCAP-testit, ja viimeksi näin kävi kun testaukseen lisättiin whiplash-testaus peräänajoja varten. Aika harva auto sai hyvää tulosta penkistään peräänajossa, mutta nyt parin vuoden jälkeen lähes kaikilla uusilla on arvosana "good".

Kuten joskus aiemminkin kirjoitin, niin Volvo on heti testit aloitettaessa pärjännyt niissä loistavasti muihin verrattuna. Kyllä se jotain kertoo Volvon panostuksesta turvallisuuteen, vaikka Euro-NCAP:n perus etu- ja sivutörmäystesteissä muut ovatkin ottaneet etumatkan kiinni.

Hienoa, että näitä testejä tehdään. Asennekasvatuksen jälkeen varmaan tärkein asia turhien kuolemien estämiseksi liikenteessä.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1092 : 13.11.2013, 10:27:01 »
No seuraavassa sukupolvessa noi muutkin autot pärjäävät tossa small overlap-testissä vähintään hyvin.

Näin kävi kun aloitettiin mm. Euro-NCAP-testit, ja viimeksi näin kävi kun testaukseen lisättiin whiplash-testaus peräänajoja varten. Aika harva auto sai hyvää tulosta penkistään peräänajossa, mutta nyt parin vuoden jälkeen lähes kaikilla uusilla on arvosana "good".

Kuten joskus aiemminkin kirjoitin, niin Volvo on heti testit aloitettaessa pärjännyt niissä loistavasti muihin verrattuna. Kyllä se jotain kertoo Volvon panostuksesta turvallisuuteen, vaikka Euro-NCAP:n perus etu- ja sivutörmäystesteissä muut ovatkin ottaneet etumatkan kiinni.

Hienoa, että näitä testejä tehdään. Asennekasvatuksen jälkeen varmaan tärkein asia turhien kuolemien estämiseksi liikenteessä.
Puhumattakaan, kun alettaisiin simuloimaan hirvikolareita ;)
Taitaisi Volvot ja Saabit olla kärjessä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1093 : 13.11.2013, 10:52:26 »
Volvo sekä Audi eivät ole ihmisten mielestä premium merkkejä
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288620093495.html

Vastahan Volvo ainaki oli jollain, muistaakseni jenkkien, listalla ??? Sekin juttu Iltasanomissa esitettiin.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1094 : 13.11.2013, 10:53:40 »
Volvo sekä Audi eivät ole ihmisten mielestä premium merkkejä
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288620093495.html

Mission accomplished:

Volvo must abandon its quest to be considered ‘premium’ and come up with a new strategy, according to the firm’s recently installed boss, Stefan Jacoby.The Swedish manufacturer is re-evaluating its product plan in the wake of its takeover by Chinese firm Geely. Jacoby believes it needs to stop chasing the ‘premium’ market high ground currently held by BMW, Audi and Mercedes.“Let’s ditch this talk about premium,” said Jacoby.

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/volvo-ditch-premium-tag

 

Kulkukoira  Proturbo