Proturbo  Autodiagnoosi

245 Tsompivolvo

  • 85 Vastauksia
  • 48712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #60 : 05.08.2014, 17:48:31 »
Meneepäs aika äkkiä, oli tuo amk-pääsykoe ym hässäkkä niin jäi rassailut mutta kouluun päästiin pohjanmaalle.

Tehty:
-Taka-akseli paikoillaan.
-Jarrusatulat kasattu uudestaan uusilla osilla.
-Takajarruletkut vaihdettu, jäi kupariputket käteen.
-Kansi avarrettu ja vaihdettu a-nokka.
-Kone purettu ja kasailtu, öljypumppu sökö ja apuakselin ensimmäinen laakeri oli hiertynyt pilalle.


« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 12:38:46 kirjoittanut Shikaka »

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #61 : 06.09.2014, 20:01:26 »
Kytkinlevy löytyi ja paketti läjään. Kone nostettu paikoilleen laatikon kera.

Tekemättä:
-Laatikon tuenta
-Kardaani
-Syylärin fiksaus
-Nestekytkin linjat ja poljin
-Jarrusatulat eteen kiinni + ilmaus


Tässähän ollaan voiton puolella, täytyy muistaa että vkloppusin pystyy jatkamaan projektia aina  :nohnoh

« Viimeksi muokattu: 07.09.2014, 13:39:39 kirjoittanut Shikaka »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #62 : 09.09.2014, 07:22:49 »
Vaihekeppi on väärin päin  :hello:

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #63 : 20.09.2014, 18:34:21 »
Vaihekeppi on väärin päin  :hello:

 :hello:

Kardaanin jatkamisesta olisi tekniikan puolelta kiinni enää ja nestekytkimen nikkarointia, ruuvatessa kardaanin kannatinlaakeria irti ruoste hyppi silmille. Joten piti alkaa pohjaa entrata ja nyt samalla teen helmatki pois pyörimästä.







« Viimeksi muokattu: 20.09.2014, 19:18:27 kirjoittanut Shikaka »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #64 : 21.09.2014, 20:26:16 »
Mistä hommasit helmat?

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #65 : 21.09.2014, 21:12:37 »
Mistä hommasit helmat?

Rälläkällä otin vanhasta helmasta mallimuodon ja vanhalla työpaikalla kaveri särmäsi 1,5mm pellistä vastaavat tilalle

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #66 : 21.09.2014, 22:31:23 »
Hyvän näköinen helma, luulis kestävän.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #67 : 26.10.2014, 13:05:21 »
Hyvän näköinen helma, luulis kestävän.

Luultavasti parempi kuin vanha  :2funny:

No niin sitä on puolet autosta taas hitsattu, vasen helma ja apumiehen jalkatilat edestä keskelle. Hitsasin ja vedin maalin päälle ettei ruostu. Maalauksen/pakkeloinnin teen tässä talvella tai keväällä.



Kardaanin jatkamiseen (+90mm) isoveli sorvaili tiukan holkituksen jonka sitten naputtelin kasaan ja TIG:illä hitsaus ympäri.



Kone toimii ja vielä ainakin on öljynpaineet säilynyt  :idiot2: :buck2:


Seuraavaksi, nestekytkimen asennus :buck2: Sytytyksen päivitys tulee aikanaan kunhan saa auton korityöt ym normikuntoon
« Viimeksi muokattu: 26.10.2014, 13:11:32 kirjoittanut Shikaka »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #68 : 26.10.2014, 22:15:29 »
Nestekytkyn asennuksessa vaikein on varmaan sopivan letkun/putken löytäminen. Jostain takavetosesta vaan pääsylinteri ja sitten joko erillinen säiliö tai 7/940 jarrunestesäiliö. Polkimen voi muokata alkuperäsestä jarrupolkimesta muistaakseeni tai ettii nestekytkyllisen kakslankun polkimen. Lootan päästä en osaa sanoa kun itsellä M90.

Hienoa rakentelua kerrassaan.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #69 : 27.10.2014, 17:34:01 »
Polkimen voi muokata alkuperäsestä jarrupolkimesta muistaakseeni tai ettii nestekytkyllisen kakslankun polkimen.


En tiennytkään et kakssatkussa on nestekytkin joskus ollu...
V70 TDI

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #70 : 27.10.2014, 17:37:01 »
En tiennytkään et kakssatkussa on nestekytkin joskus ollu...
260 sarjassa ainakin..

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #71 : 27.10.2014, 17:43:32 »
260 sarjassa ainakin..
Itse asiassa kaikissa oikealta ohjattavissa.
Jäitä housuun!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #72 : 27.10.2014, 20:58:18 »
Oman polkimen nappasin ihan perusmallin B200E koneellisesta pappakeula sedanista. Ei noita kyllä paljoa ole näkynyt. :idiot2:

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #73 : 02.11.2014, 21:53:02 »
..sitten joko erillinen säiliö tai 7/940 jarrunestesäiliö.

Kiitos! Tuota mietinkin että mistä vetäsen linjan. En muistanut tuota ennen kuin sanoit. Oli nurkalla 87vm jarrunestesäiliö, jossa oli nestesylinterille lähtö, siinä heitti ne kaksi kiinnitys molkkia sentillä. Mutta kaverilta sain pääsylinterin ja siinä olevassa nestesäiliössä oli kiinnitykseen sama jako ja auto oli 92- 745

Tuon linjan sai tehtyä helposti isän kautta kun on varaosamyyjä ja siellä oli ne letkut/vehkeet. Jostakin renaultista oli jarruletkun pätkä ja loppu oli kupariputkesta pääsylinterille.
Polkimen siirsin ylempiin reikiin ja jatkoin 55mm. Tein 6mm latasta pääsylinterin tapille kiinnityksen ja hitsasin polkimeen kiinni.

Nuitten jarrujen kanssa meinas hermot mennä kun oikea takasatulasta ei lennä mehu paineella, eikä poljin mene pohjaan jos päästää nipasta ilmat pihalle, on siinä nyt jonkinlaiset jarrut kuitenkin.

Mutta lattiamatot huomenna paikalleen ja penkit kiinni. Sitten se luultavasti liikkuu omin voimin, saa tuon projektin aloittaja säätää koneen syötöt kohdilleen kun tulee joku vkloppu kotipuolessa käymään
:)

Tuli tuota lämpönauhaakin hommattua pakosarjaan ja downpipeen mutten saanut pyöriteltyä paikoilleen, niin ahtaan oloset putketki :buck2:
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014, 21:58:40 kirjoittanut Shikaka »

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #74 : 03.11.2014, 16:48:43 »
Penkit laitettua koetestailin ja perinteisesti joku ongelma, jarrujärjestelmän vikavalo palaa eikä sammu ja jarrut hävyksissä ja sitten se kytkinkään ei irroita.

Tein työsylinteriin niin pitkän tangon kuin mahdollista, eli työsylinterin mäntä pohjassa ja siitä haarukalle. En tiedä riittääkö tuossa polkimessa liikevara työntämään pääsylinteriä pohjaan asti :idiot2: Eikai nyt sitä työsylinterin tankoa kannata niin tehdä että se kantaa hirmusasti????

Pääsylinteri siis volvon ja työsylinteri bmw:n oma
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014, 17:56:52 kirjoittanut Shikaka »

 

Ateho  Elekma