KL-varaosat  Race.fi

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #75 : 21.09.2013, 12:11:43 »
Tekaisen pienen väliyhteenvedon kun tarkistan varaosanumeroita. :)

Väliaikatietona, laipat uudelle ahtimelle on jo hyppysissä ja KL-cooleri saapuu ensi viikolla.


Oliko se nyt se bmw:n ahdin? ??? Joka tapauksessa pitääpä tulla kurkkaamaan ens viikon aikana :pomo:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #76 : 21.09.2013, 14:10:50 »
Bemarista peräisin oleva GT2260V. Pyörähäppä hallilla niin keitellään kahvit, katsotaan jos sen coolerin sais jo silloin keulalle.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #77 : 01.10.2013, 19:21:48 »
KL-cooleri on nyt keulalla (suosittelen), vielä ahdin vaihtoon ja uusi softa. Pikkuhiljaa siis etenee...

Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #78 : 02.10.2013, 00:09:53 »
KL-cooleri on nyt keulalla (suosittelen)...

Oliko sulla se malli, jossa oli se lämpöanturi coolerin päädyssä. Menikö paikoilleen ilman isoja muokkauksia?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #79 : 02.10.2013, 07:37:21 »
Mulla on sen verran vanha tuo pirssi, ettei ole sitä lämpöanturin aukkoa tuossa coolerissa. Yhtiökumppanille menee se versio, jossa kyseinen anturipaikka löytyy.

Asennus oli helppo. Alkuperäistä 20-30mm pidemmät pultit kannattaa hommata etukäteen ja prikkoja niin saa hieman ilmarakoa jäähdyttimeen ja lauhduttimeen.

Näitä ei itsellä ollut joten piti kasata vanhoilla pulteilla ja kääntää lauhduttimen kiinnityslipareet väärin päin, että pääsi autolla kotiin.

Piirsihän tuo pitempää viivaa kuivaan tiehen kaikesta huolimatta.  :D
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #80 : 03.10.2013, 21:41:00 »
Hommasin purkuautosta dp:n jossa etukatti, jousto ja iso katti. Oliko ideoita, miten tuo kannattais teurastaa. Tarkoituksena olisi käydä penkissä koittamassa onko putken modauksella vaikutusta. Vedänko siis molemmat katit tyhjiksi vai pelkästään takimmaisen?

Mittauksen jälkeen vakioputki menee toki takaisin paikoilleen :juhau:

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #81 : 04.10.2013, 07:45:54 »
Hommasin purkuautosta dp:n jossa etukatti, jousto ja iso katti. Oliko ideoita, miten tuo kannattais teurastaa. Tarkoituksena olisi käydä penkissä koittamassa onko putken modauksella vaikutusta. Vedänko siis molemmat katit tyhjiksi vai pelkästään takimmaisen?

Mittauksen jälkeen vakioputki menee toki takaisin paikoilleen :juhau:


Rälläkkä laulamaan ja kylkeä auki. Putket sisällä ja eikun sähköliimaa levittelemään. Molemmat ne kannattee tyhjentää.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #82 : 04.10.2013, 10:30:02 »
Putken rakenne on dp -> jousto -> katin kuoret putken ympärillä -> suoraa putkea loppuun asti. Eli yksi katti on kokonaan poistettu.

Vanhasta dp:stä jäi vain laippa ja poistin siis sen ekan katin kokonaan.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #83 : 04.10.2013, 17:55:02 »
Vanhasta dp:stä jäi vain katinkontit ku turailin 3" rosterista etuosan ja kattiin sielun.
KKD:lle lähetin mitat laipasta ni sieltä saa muutkin sen kätevästi tilattua..




Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #84 : 04.10.2013, 19:09:22 »
Mikäköhän ihme D5 tää auto sitten oli, kun tässä oli myös pre katti.



Kävin äsken kurkkaamassa ja omassa ei tosiaan ollut tuota esikattia lainkaan.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #85 : 04.10.2013, 19:44:30 »
Mikäköhän ihme D5 tää auto sitten oli, kun tässä oli myös pre katti.

Olisikohan kyse siitä, mistä auto on alkujaan kotoisin? Saksan tuonneissa on ainakin ollut tuo esikatti ja sullahan on Suomi-auto.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #86 : 04.10.2013, 20:15:01 »
Olisikohan kyse siitä, mistä auto on alkujaan kotoisin? Saksan tuonneissa on ainakin ollut tuo esikatti ja sullahan on Suomi-auto.

Jep - köyhät ajaa tuontiautoilla :juhau:

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #87 : 04.10.2013, 20:41:37 »
Jep - köyhät ajaa tuontiautoilla :juhau:

Köyhät ajaa dieselissä ja persaukiset hakee saksasta :juhau:

Mitenhän jos tuon putken muokkais sillee että ottais tuon ekan pömpelin pois tuolta putkesta, huomaako/tietääkö inssi tuota tuonti ja suomiauto eroa? ???
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #88 : 05.10.2013, 10:02:47 »
Mulla on kohta katsastus edessä ja ekaa kattia ei ole enää ollenkaan. Katsotaan miten käy.

j_tapiolla on samantapainen toteutus kuin minulla, tosin hänellä on hienompi.  :)

Köyhä jatkaa tuunailua.  :D
« Viimeksi muokattu: 05.10.2013, 10:04:40 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #89 : 06.10.2013, 23:27:17 »
itse meinasin modata R.än SAM.in kisakatteineen tonne D5seen... ...jos säätäis vielä hieman ja kattois mitä sen jälkeen keksis... ...tekis mieli vielä noi suuttimet vaihtaa ja toi aski vahvistaa...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

 

Autoracing  KL-varaosat