Autoracing  KL-varaosat

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #150 : 06.04.2014, 22:43:17 »
Ei se ohjelma muutu muuksi ajan saatossa. Koodien lukuun. :)

Ei muutu ei. Mutta tuota ongelmaa on ollu aiemminki. Kyllä tuon kans pärjää ku vähän seuraa ahtomittaria.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #151 : 07.04.2014, 08:35:14 »
Lähtökohtaisesti sinulla taitaa olla parempi tilanne, eli "hopeakantinen" D5?

550Nm uskaltaa yleensä ottaa lastutuksen yhteydessä. Toki kaikki on kiinni missä kunnossa osat lähtötilanteessa ovat.

Tuohon "hopeakantiseen" saa lisää voimaa ahtimen siipimuutoksella ja coolerin vaihdolla varsin kivuttomasti.

Parempi cooleri on jo keulalla, ja kyllä oli huimat erot vakio jäähyyn verrattuna kun mittailin imulämpöjä. Ajatuksena oli kyllä juuri tuo ahdin homma, että mahd. finturbolle vakiohyrrä pesien sorvaukseen ja hiukka isompaa siipeä sit.

Sais nyt jossain vaiheessa ton putkiston tehtyä, niin pääsis tosta dpf:stä eroon, ja jos vielä katin tilalle myös korvausputki. D5:sta tuleeki ihan makeet murinat putkistolla, kun saa ne muutamat tukokset alkupäästä pois..  ;)
S60 T8 Polestar -2021

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #153 : 16.04.2014, 13:25:52 »
"Uusi" käytetty ahdinaihio lähti Hevosvoima.com pajalle siipien vaihtoon ja pakopesän muokkaukseen, samaan syssyyn tulee perushuolto / laakerointi.

Katsellaan milloin saadaan takaisin ja paikoilleen autoon uuden mapin ja softan kanssa.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa valonviejä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #154 : 19.04.2014, 17:00:11 »
Alkakaa nyt joku muukin rakentelemaan D5244T moottoria, kun menee kovin yksinpuheluksi...

Kohta kymmenen vuotta sitten emännän S60 -02 (D544T2) meni 80-120kmh 3,6s ja 60-120kmh 5,2s. Tuosta mitattiin 252/600 savutta Karalassa. Tuon jälkeen menty yli 150tkm ilman murheita.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #155 : 19.04.2014, 18:16:26 »
Tämä oli vastaus oli odotettu ja mieluinen yllätys. :)

Nimimerkilläsi olevia projekteja on tullut lueskeltua niin suomeksi, kuin englanniksikin.  O0
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #156 : 19.04.2014, 18:22:24 »
Kohta kymmenen vuotta sitten emännän S60 -02 (D544T2) meni 80-120kmh 3,6s ja 60-120kmh 5,2s. Tuosta mitattiin 252/600 savutta Karalassa. Tuon jälkeen menty yli 150tkm ilman murheita.

Millainen vauhtipyörä, levy ja asetelma?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa valonviejä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #157 : 20.04.2014, 00:45:00 »
Millainen vauhtipyörä, levy ja asetelma?

Viiden-kuuden koetetun kytkinsetin jälkeen pistin 2005 xc90 d5 185hv setin kokonaisuudessaan. Ainoastaan tunnistekehä vaatii 10min. muokkauksen toimiakseen, muuten P&P.

Vaikka autossa oli lukko, niin pito oli surkea vääntöhuipun kohdalla. Karala leikkasi tuolta kohtaa väännöt 535Nm tasolle ja auto oli paljon miellyttävämpi ajettava. Mitään ongelmia tuon kanssa ei ollut edes 600Nm väännöillä, mutta oli liki ettei hermot mennyt kaikkien noiden kokeilujen kanssa...

Tuosta viisastuneena nykyinen onkin automaatti isompia voimia varten...  :2funny:

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #158 : 20.04.2014, 00:47:10 »
Kiitos vastauksesta. Mitenkäs automaatin vahvistus on toteutettu?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa valonviejä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #159 : 20.04.2014, 11:29:55 »
Mitenkäs automaatin vahvistus on toteutettu?

Lisätty kitkalevy joka pakkaan ja puristusvoimaa kasvatettu useampi sata prosenttia. Mekaaninen kestävyys tulee vastaan paljon ennemmin kuin nykyisten pakkojen väännönsieto.

Siekkisellä olemme käyttäneet noita nakumersujen autolootia hyvällä menestyksellä (693hv/1250Nm, eikä mitään laatikkomurheita), joten siellä tuon volgan lootankin teetin.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #160 : 21.04.2014, 02:06:36 »
Parempi cooleri on jo keulalla, ja kyllä oli huimat erot vakio jäähyyn verrattuna kun mittailin imulämpöjä. Ajatuksena oli kyllä juuri tuo ahdin homma, että mahd. finturbolle vakiohyrrä pesien sorvaukseen ja hiukka isompaa siipeä sit.
Millainen cooleri sulla on? Huomaako eroa ajossa miten hyvin?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #161 : 23.04.2014, 17:58:44 »
Motonetistä ostettu autobahnin cooleri. Koko 600x300x76. Kylhän siinä persedynolla hitunen on eroa vakioon. Vielä kun tuon putkiston ja softan sais joskus niin saadan vielä enemmän hyötyä siitä irti.. :)
S60 T8 Polestar -2021

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #162 : 23.04.2014, 23:35:41 »
Ite kattelin KL Racingin mallikohtaista cooleria. Onhan tuollainen "FMIC" eli eteen tuotu cooleri varmasti vähän parempi, mutta kai tuo KL Racingin silti hakkaa vakion.
Kaikenlisäksi nuo vakiocoolerit taitaa aika herkästi hajoilla eteenkin softatuissa yksilöissä...

Kattelin muuten että KL Racingista saa myös D5 ahtimeen downpipen laippoja, sekä 163hp, että 185hp malleihin. Jos tilaan coolerin, niin otan varmaan myös laipan ja teen uuden downpipen. ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #163 : 24.04.2014, 07:33:27 »
KL:n cooleri on riittänyt omassa toistaiseksi. :)

Vakio on kestävyydessä ehkä mainettaan parempi, mutta jäähdytystehossa kapasiteetti loppuu kesken heti perussoftaa suuremmilla muutoksilla.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #164 : 24.04.2014, 12:02:04 »
Ite kattelin KL Racingin mallikohtaista cooleria. Onhan tuollainen "FMIC" eli eteen tuotu cooleri varmasti vähän parempi, mutta kai tuo KL Racingin silti hakkaa vakion.
Kaikenlisäksi nuo vakiocoolerit taitaa aika herkästi hajoilla eteenkin softatuissa yksilöissä...

Kattelin muuten että KL Racingista saa myös D5 ahtimeen downpipen laippoja, sekä 163hp, että 185hp malleihin. Jos tilaan coolerin, niin otan varmaan myös laipan ja teen uuden downpipen. ::)

Kylhän tuo eteen sijoitettu malli jäähdytys teholtaan on varmaan parempi, kun saa viimaa suoraan kennoon. Toisin kun sinne väliin tuleva vakion tilalle. Siellä se on ns. pussissa ilmastoinni lauhduttimen ja syylärin välissä, mitkä tuo jo itessään lämpöä. Mutta varmaan on kl-racingin cooleri jo virtaukseltaankin parempi kuin vakio.
S60 T8 Polestar -2021

 

Carcom Oy  Ateho