Taannoin oli melkoinen "German engineering in ze Haus, ja!" hetki. Sekoilevalla keskuslukolla varustettu Vectra B, vain vasen takaovi avautuu kaukosäädöllä ja avaimella ovesta ei tapahdu mitään. No, nykäisee kuskin oven nupin ylös niin sehän aukeaa... no ei. Kurottaa kuskin oven sisäkahvaan, siitä nyt varmasti lähtee? Joo ei. Mithelv... tässä meillä on siis kaiketikin auto jossa ei ole mitään mekaanista yhteyttä lukkopesästä, sisäkahvoista tai lukitusnupeista lukkoihin eli sähköt jos katkeaa täysin niin ulos ei pääse kuin menemällä ikkunasta läpi. Aika turvallista, sanoisin.
Lopulta sen sai toimimaan kun laittoi avaimen virtalukkoon ja virrat päälle.
Johtopäätös: vaikka se rauta-avain on olemassa niin se ei välttämättä oikeasti avaa sitä lukkoa, antaa vain sähköisen käskyn.