Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.

  • 13 Vastauksia
  • 8614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« : 20.07.2013, 22:58:46 »
Eli mielessä lastu,ahtopaineensäädin ja normi ilmanputsarin pohjanreikien avaus niin ja vdo ahtopaine mittari. Miltä kuulostaa? Tuossa vielä lastun speksit http://www.jpstyling.com/kauppa/?7,en_viking-racing-teholastu-ecomax-b230ft-fk-(volvo-900-sarja)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #1 : 21.07.2013, 12:30:31 »
Ota yhteyttä foorumilta nimimerkkiin Toni.  Hän tekee sulle lastun yli kolme kertaa edullisemmin.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0


Hyvältä kuulostaa kyllä, tuosta se lähtee. (käsistä)   :D

Poissa ToTu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #2 : 21.07.2013, 12:39:46 »
Minulle ei kyllä ole auennut että mitä tuolta ilmanputsarin kotelosta auvotaan/porataan auki?? Kun en minä siellä mitään tulpattuja kohtia nähnyt...
V70 & 940x2

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • 940 230FT -98
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #3 : 21.07.2013, 14:51:24 »
Minulle ei kyllä ole auennut että mitä tuolta ilmanputsarin kotelosta auvotaan/porataan auki?? Kun en minä siellä mitään tulpattuja kohtia nähnyt...

Helpoiten avarrat sitä koteloa, kun poraat siihen etupuolelle esim 60mm reikäporalla uuden reijän sen vakio imukartion viereen.
Joudut tosin irrottamaan ajovalon edestä ensin pois.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #4 : 21.07.2013, 14:53:18 »
Helpoiten avarrat sitä koteloa, kun poraat siihen etupuolelle esim 60mm reikäporalla uuden reijän sen vakio imukartion viereen.
Joudut tosin irrottamaan ajovalon edestä ensin pois.

Kotelohan on helppo irroittaa. Helpompi porata irrallaan.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa ToTu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #5 : 21.07.2013, 15:26:05 »
Juu kyllä minä siihen reikiä osaan tehä ;D Mutta jossakin topikissa oli puhetta että siellä on valmiit kohdat mihin torpataan ne reijät, mietin vaan ku en minä mitään kohtia löytänyt.
V70 & 940x2

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • 940 230FT -98
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #6 : 21.07.2013, 15:28:28 »
Kotelohan on helppo irroittaa. Helpompi porata irrallaan.

Totta tämäkin mutta ainakin omassa kotelon takasinlaitto ahisti ahtoputkeen tai jotain niin oli
helpompi ottaa umpio irti, kun vaihoin siihen uuden heijastimen samalla ;)

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #7 : 21.07.2013, 15:46:46 »
Ota yhteyttä foorumilta nimimerkkiin Toni.  Hän tekee sulle lastun yli kolme kertaa edullisemmin.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0


Hyvältä kuulostaa kyllä, tuosta se lähtee. (käsistä)   :D

Kiitos! avusta!

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #8 : 21.04.2014, 23:23:36 »
Ei hirveästi, itse asiassa jotkut ovat kehuneet Tonin lastuja paremmiksi ja hintahan on paljon parempi. Kokemuksesta voin sanoa että ainakin Tonin sytkälastu toimii oikein hyvin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #9 : 22.04.2014, 16:30:22 »
Helpoiten avarrat sitä koteloa, kun poraat siihen etupuolelle esim 60mm reikäporalla uuden reijän sen vakio imukartion viereen.
Joudut tosin irrottamaan ajovalon edestä ensin pois.

Eiköhän se yksinkertaisin ja helpoin tapa on avata se lokarin sisään johtava ilmanottoaukko ja tukkia se konehuoneesta imevä rööri, sillä turha sille moottorille on syöttää esilämmitettyä ilmaa konehuoneesta.
Jostakin syystä olen huomannut, että se reikä sinne keulaan päin tuntuu olevan yleinen FT moottoreissa vakiona.

Ilmeisesti se bypassin huokailu on ollut liian sivistymätöntä viimeiselle mallisarjalle ysejä. Nimittäin se kuuluu yli 0,5 baarin ahdoilla sieltä lokarin sisältä kohtuullisen hyvin ohjaamoon.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #10 : 22.04.2014, 16:46:30 »
Tässäkin asiassa on näköjään tehtaalla tehty vähän miten sattuu? FK:ssa oli konehuoneen puolen aukko kiinni ja lokariin menevä auki, mutta siinä oli joku supistetötterö. Muita ilman reikäporaa avattavia paikkoja ei sitten ollutkaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #11 : 22.04.2014, 16:55:06 »
Tässäkin asiassa on näköjään tehtaalla tehty vähän miten sattuu? FK:ssa oli konehuoneen puolen aukko kiinni ja lokariin menevä auki, mutta siinä oli joku supistetötterö. Muita ilman reikäporaa avattavia paikkoja ei sitten ollutkaan.

Juu, tämä on ilmeisesti se Göranin juttu, FK:ssa lokarin sisään ja FT:ssä konehuoneesta.
Tosin sen melunvaimennus supistuskartion kun poistaa sinne lokarin sisään menevästä reiästä, niin rööri on sen verran iso, että se riittää 1,5 baarin ahdoille oikein hyvin!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #12 : 22.04.2014, 17:26:12 »
Juu, tämä on ilmeisesti se Göranin juttu, FK:ssa lokarin sisään ja FT:ssä konehuoneesta.
Tosin sen melunvaimennus supistuskartion kun poistaa sinne lokarin sisään menevästä reiästä, niin rööri on sen verran iso, että se riittää 1,5 baarin ahdoille oikein hyvin!

Ja omassa FT:ssä se Göran on päättäny ottaa sen imuilman sieltä lokarista ;D. eli eipä taijja tähän(kään) olla mitään yleispätevää kaavaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230ft 940 classic aut. kevyt viritys.
« Vastaus #13 : 22.04.2014, 18:09:56 »
Ja omassa FT:ssä se Göran on päättäny ottaa sen imuilman sieltä lokarista ;D. eli eipä taijja tähän(kään) olla mitään yleispätevää kaavaa.

Tai olla kiinni siitä, millainen päivä sillä Göranilla on ollut!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron