Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3278454 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12660 : 10.07.2018, 09:15:52 »
Ohjeet näitten kanssa on ollut lisätä täsmälleen sama määrä mitä otti ulos. Se "kuuma" lämpötila kanssa vaikuttaa, periaatteessa pitäisi koneella katsoa lämpötilat että samat mittauksissa.

Miten laitat ton opetustilaan?
Nyt on ölpät asteikolla. Pikkuhiljaa lisäilyä ja sain ne kohdilleen. Vidassa pitäs olla "adaptation reset" tuon saamiseksi, mut kun tarkemmin katsoin, niin tota ei välttis tartte / kannata tehdä (pitää tutkia lisää), mut toi öljyn vaihdon jälkeen suositeltu counter reset (kuin monta kertaa ölpät on käyny ylikuumana - luin jostain) olis ohjelmassa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12661 : 10.07.2018, 09:48:10 »
Vaihdoin 850 lämppärinkennon ja vaikuttaisi pelittävän hyvin ilman vuotoja, mutta sivuikkunat huurustuu edelleen heti kun laittaa vähänkään lämpöä.
Voiko noi lattiamatot olla niin märkiä vielä, että ikkunat huurustuu?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12662 : 10.07.2018, 09:53:13 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn jpajula montako kuumana käymistä sulla millä öljynvaihto välillä? Se countteri kannattanee tosiaan nollata ja adaptaatio tehdä vain jos ei toimi oikein
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12663 : 10.07.2018, 09:54:54 »
Hmmm. Ei valo pala, mutta ajoittain ahdoilla suhisee yllättävän paljon, kuulostaa kuin vuotaisi paineita pihalle.
Voi olla turbokin menossa, itelläni oma on vaihtokunnossa, uus on jo odottelemassa vaihtoa. Itelläni kans esim kovemmin kaasuttaessa, turbo vinkasee ääntää siten, kun metalli osuisi metallia vasten, sen takia tässä aika hissukseen on tullu ajeltua, ettei ala pahemmin hajoamaan, ennen kun uuden vaihdan tilalle.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12664 : 10.07.2018, 10:17:03 »
Vaihdoin 850 lämppärinkennon ja vaikuttaisi pelittävän hyvin ilman vuotoja, mutta sivuikkunat huurustuu edelleen heti kun laittaa vähänkään lämpöä.
Voiko noi lattiamatot olla niin märkiä vielä, että ikkunat huurustuu?
Jos kenno vuoti ripojen välistä, on sitä kuivannahkeaa töhnää kanavat täynnä. Samaten jos matot on kosteat/maistuu makealle, niin huurtaa edelleen.

Omassa autossa (ei volvo) vuoti kenno kanavistoon. Pari-kolme kuukautta jaksoin ajella niin, että päivittäin pyyhin lasit puhtaaksi. Sitten ajoin pesuhalliin, auto käymään puhallus täysillä "kaikkialta" ja lämmöt täysillä, painepesurilla kuumaa vettä sisäilman ottoritilään noin viisi minuuttia (raikkari pois).

Ikkunat raolleen ja jätin käymään ja kuivaantumaan kymmeneksi minuutiksi (ikkunat ihan huurussa ja taustapeilistä vesitippoja). Tuon jälkeen fairyvedellä lasien pesu.

Loppui huurtuminen.  :)


Mutta 940 vuoti hanastaan jalkatilaan. Siinä piti purkaa matot pois, pestä todella reilulla kuumalla vedellä ja kuivata (samoin eristeet). Sitten kiinni, ei ole huurtanut enään.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12665 : 10.07.2018, 12:33:57 »
Jos kenno vuoti ripojen välistä, on sitä kuivannahkeaa töhnää kanavat täynnä. Samaten jos matot on kosteat/maistuu makealle, niin huurtaa edelleen.

Omassa autossa (ei volvo) vuoti kenno kanavistoon. Pari-kolme kuukautta jaksoin ajella niin, että päivittäin pyyhin lasit puhtaaksi. Sitten ajoin pesuhalliin, auto käymään puhallus täysillä "kaikkialta" ja lämmöt täysillä, painepesurilla kuumaa vettä sisäilman ottoritilään noin viisi minuuttia (raikkari pois).

Ikkunat raolleen ja jätin käymään ja kuivaantumaan kymmeneksi minuutiksi (ikkunat ihan huurussa ja taustapeilistä vesitippoja). Tuon jälkeen fairyvedellä lasien pesu.

Loppui huurtuminen.  :)


Mutta 940 vuoti hanastaan jalkatilaan. Siinä piti purkaa matot pois, pestä todella reilulla kuumalla vedellä ja kuivata (samoin eristeet). Sitten kiinni, ei ole huurtanut enään.
Joo tossa vuoti kanssa sieltä ripojen välistä. Lattialle ei ollut juurikaan edes vuotanut.
Täytyy yrittää pestä ja kuivata kunnolla noi matot ja jos ei auta, niin koittaa tota kanavien puhdistusta. Kiitos vinkeistä :hg:
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12666 : 10.07.2018, 12:47:57 »
Hmmm. Ei valo pala, mutta ajoittain ahdoilla suhisee yllättävän paljon, kuulostaa kuin vuotaisi paineita pihalle.

Voi olla turbokin menossa, itelläni oma on vaihtokunnossa, uus on jo odottelemassa vaihtoa. Itelläni kans esim kovemmin kaasuttaessa, turbo vinkasee ääntää siten, kun metalli osuisi metallia vasten, sen takia tässä aika hissukseen on tullu ajeltua, ettei ala pahemmin hajoamaan, ennen kun uuden vaihdan tilalle.

Liityn ketjuun, ärrä suhisee kyllä mutta ahdot on nyt jotain muuta kuin mihin totuttu, no pelastusvene leimattu eilen niin nyt saakin aloittaa keskittymisen tuon purkuun. Volvot levällään pitkin pihaa siis ja pojan wokkipannun ohjaustehostin työn alla.. Mutta onhan tässä kesäisiä viikkoja tutkia vikoja.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12667 : 10.07.2018, 13:20:17 »
Liityn ketjuun, ärrä suhisee kyllä mutta ahdot on nyt jotain muuta kuin mihin totuttu, no pelastusvene leimattu eilen niin nyt saakin aloittaa keskittymisen tuon purkuun. Volvot levällään pitkin pihaa siis ja pojan wokkipannun ohjaustehostin työn alla.. Mutta onhan tässä kesäisiä viikkoja tutkia vikoja.
Mulla putoilee cruise pois pelistä. Ja sit ei toimi pitkään aikaan. Tasaisella toimii, jos toimii, normaalisti, mäki alkaa nousta kuuluu suhahadus ahdon vähän noustessa, cruise putoaa pois ja sen jälkeen ei sytytä edes valoa pitkään aikaan. Välillä saattaa tasakaasulla ajaessa alkaa nyhtämään, kuin ottaisi jostain ilmaa ohi.
Tosin taitaa siellä olla läppänä sellainen luotettavaksi todettu MagnetiMurhelli.

Tuntuu että viime kesänä olis mennyt pienemmällä sopalla, ehkä...
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12668 : 11.07.2018, 18:25:58 »
Mulla putoilee cruise pois pelistä. Ja sit ei toimi pitkään aikaan. Tasaisella toimii, jos toimii, normaalisti, mäki alkaa nousta kuuluu suhahadus ahdon vähän noustessa, cruise putoaa pois ja sen jälkeen ei sytytä edes valoa pitkään aikaan. Välillä saattaa tasakaasulla ajaessa alkaa nyhtämään, kuin ottaisi jostain ilmaa ohi.
Tosin taitaa siellä olla läppänä sellainen luotettavaksi todettu MagnetiMurhelli.

Tuntuu että viime kesänä olis mennyt pienemmällä sopalla, ehkä...
Mulla putoili ekaks cruice päältä kun Magneti alkoi oireilemaan
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12669 : 11.07.2018, 18:57:05 »
Uutta aitoa Boschia ei tahdo tuon halvemmalla saada, kopioita kylläkin. Itse kalastelisin foorumin markkinapaikan, ainakin Ghostilla on voimassa oleva ilmotus IMMuista  ;)


No tämä homma menee mysteeriksi. Kaverin turbo 940 lainattiin samanlainen ja ehjä 016 imm. Tämä joku tehdashuollettu kun uusi tarra ja kaikkee.

Mut eipä toimi. Ei vastaa kaasuun eikä ota kierroksia.

Kaverin autossa toimii täydellisesti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12670 : 11.07.2018, 20:47:14 »
Ts vika ei ole immussa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12671 : 11.07.2018, 20:54:07 »
Ts vika ei ole immussa...

Tuo toimii jotenkuten omalla immulla. Kulutus on kova ja nyppii.

Lisäyksenä.. katsottiin immuja. Kummatkin 016 alunperin uudistetun kilpeen laitettu uusi tarra 016 numerosarjan alle loppuu nykyään 001 sisältä ihan erilainen langat vahvemmat ja keskellä nasta jossa 2 vielä vahvempaa lankaa.

Tämä joka minulla on ohuella langalla eikä siellä ole mitään muuta.

Ja molemmat alkujaan 016 immuja.

Ja mun auton immu tekee kaverin autoon saman vian mitä omassani. Ja kaverin auton immu ei toimi mulla sitten yhtään.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 21:36:01 kirjoittanut Kankikari »

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Käsijarruvaijerit vaihtoon 965 II-95
« Vastaus #12672 : 11.07.2018, 23:59:50 »
Kysymys;miten ja minkälainen homma on vaihtaa käsijarrun vaijerit,kahvasta pyöriin?
Lukenut joskus,jotta tankki mm.on irroitettava?
Auto on 960 II-1995 farkku.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Käsijarruvaijerit vaihtoon 965 II-95
« Vastaus #12673 : 12.07.2018, 00:03:05 »
Kysymys;miten ja minkälainen homma on vaihtaa käsijarrun vaijerit,kahvasta pyöriin?
Lukenut joskus,jotta tankki mm.on irroitettava?
Auto on 960 II-1995 farkku.

Ehkä joutuu ottamaan tankin pois.. jos on isompi tankki. Ja se selviää kattomalla sitä. Onko se molemmin puolin kardaania. Se on iso tankki.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12674 : 12.07.2018, 01:12:02 »
Ei tarvitse irroittaa tankkia. Mahtuu välistäkin.

Keskikonsolia auki että pääsee kahvan juureen käsiksi, takapenkkiä irti niin saa mattoa sivuun ja helpottaa vaijerin pujottamista sisään.
Takapää onkin vain kasausta kun vanhat vaijerit irti

 

Autoracing  KL-varaosat