Nyt kun olen ajeltu reilu 200 km wiinalla, muutossarjan asennuksen jälkeen, ja muuta kylmäkäynnistys muutaman asteen pakkasessa (tänään oli -5 astetta).
Hieman pidempi starttaus, eikä huijattu lohkolämmittimellä, tai ollut hieman bensaa seassa, vaan ihan RE85.
Ilman oikeaa mitattua dataa, vaan sekuntikellolla laskettuna muutosboksi antaa rikastutusta noin 5 - 10 sekuntia kauemmin vs. 98E5 ja pelkkä Bendix.
Tosin aikanaan kyllä kävi myös mielessä, että vaihtaisin ainoastaan isommat suuttimet, ja ajelisin RE85:lla, mutta alkoi mietityttämään pakkaskelit, joissa vakioryyppy ei enää riitä.
Siksi ostin ja asensin muutossarjan, tai oikeastaan "lisää polttoaineensyöttöä" -ohjausboksin, kun mitään muutahan se ei tee.
Bendix Reginaan kun ei ole kukaan vielä tietääkseni tehnyt lastua etanolille, niin muutossarja oli se "oikotie onneen".
Ruotsalaisia foorumeja olen lukenut Bendix Reginan etalisoinnista, niin siellä höpötellään etanolin kestävistä polttoainepumpuista, isommista suuttimista, ja RE85 -muutossarjoista.
USA:n foorumeilla ei näytä olevan enempää tietoa, jos sitäkään, vaikka Jenkeissä ovat valmistaneet E85:sta jo kauan,
ja Bendix Regina on siellä paljon yleisempi moottorinohjaus, niin on aika hassua, että tietoa ei ole kauheasti muuta kuin: lastu tai isompaa suutinta.
Jos joku tekee joskus tähän ranskalaiseen Bendix Reginaan wiinalastun, niin ostan sellaisen.
Ainoa huono puoli on se, että Suomesta ei meinaa irtonaisia ehjiä ohjausbokseja löytää, tai edes Euroopasta. Ainakaan kohtuu sijoituksella.
Itse kun en osaa noita säätää, ja varalla tarvitsisi olla ainakin yksi toimiva vakio boksi ruiskulle ja sytkälle.
Vakiokartoista en siis osaa sanoa mitään, ja kukaan ei taida olla tehnyt vertausta Bosch LH2.4 vs. Bendix Regina.