Tuossa just tarkistin niin vakiona viinalla re85 modissa on rikastusta 42% ja e70 modissa35% ja startti rikastus on 100%. Pitänee ensin kokeilla ihan mitenkä noilla mennään, veikkaan että jos käyttää e70 modia muutoksia ei välttämättä tarvii tehhä jos vaan lh:n kartta riittää tulla alaspäin. Startti rikastuksen säätö ei vielä saa optimiin kun on tämä lämpötila plussalla.
Moi, pari juttua, kannattaa ihan ensimmäiseksi kokeilla Bioadapteria niin, että ei laita sitä virtapiuhaa minnekään kiinni, boxin pitäisi toimia ihan hyvin suuttimelle tulevalla virralla... Maadoitusjohdolle sitten tosi hyvä maadoituspiste.
Ja itse tekisin tuon "sopeuttamisen" ja 100% etanoliin siirtymisen niin, että ensin ajaa 50/50 seoksella ilman boksia tai boxin tavallisen bensan asetuksella (tai sellaisella suhteella, millä auto suostuu näillä keleillä hyvin toimimaan) Kun LH on tottunut tähän, niin Bioon 25% viinarikastus, ja siitä tallilämpimänä käymään. Aluksi se todenäköisesti vähän kakii pari minuuttia mutta asettuu aika pian ja sen jälkeen kannattaa imho pikkuhiljaa tankillinen kerrallaan siirtyä 100% Re85 käyttöön. LH sopeutuu tuohon asteittain hyvin eikä kannata ainakaan nollata sitä ottamalla esim. akunkenkää irti.
Bioadapterissa on muuten kätevä ominaisuus nuo eri tilat (Auto, E85, E70, Gas) eli tuo Gas ohittaa koko boxin totaalisesti, mutta noihin muihin voit sitten itse ohjelmoida rikastukset miten haluat, toimintaperiaate jokaisella tilalla on kuitenkin samanlainen. Eli nyt kylmillä keleillä voit laittaa Auto-moodiin +25%, E85 esim. +27% ja E70 esim. +30%. Noiden tilojen välillä voit vaihtaa boxista lennossa vaikka koneen käydessä ja esim. jos ajat lyhyttä 5-10 km:n työmatkaa, kovalla pakkasella, niin tuo +30 saattaa olla sopivampi kuin +25% jolla auto käy hyvin pitkällä matkalla.
Kylmäkäynnistysrikastukseksi rohkeasti vaan +180% -10 asteen pakkasilla ja siitä sitten suuntaan tai toiseen jos tarvetta on.