Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1545 : 08.06.2015, 11:31:38 »
Immu painepuolelle ja dumppi immun ja ahtimen väliin ni johan lähtee rokkaamaan.

Johan lähtee immusta lanka tai kansi kiitämään. Nimimerkki Niksa osaa varmaan kertoa asiasta enemmän, menikös niitä kolme vai neljä...?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1546 : 08.06.2015, 11:44:32 »
Johan lähtee immusta lanka tai kansi kiitämään. Nimimerkki Niksa osaa varmaan kertoa asiasta enemmän, menikös niitä kolme vai neljä...?

Toisilla menee, toisilla ei. 20tkm takana immu painepuolella, ~1.4bar painetta, kerran karkasi 2bar ja edelleen toimii..

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1547 : 08.06.2015, 12:04:33 »
Mulla meni bilteman kopio immu (uusi) 4-5tkm aikana painepuolella...  :2funny:

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1548 : 10.06.2015, 08:38:31 »
paljonko 960:sen kaasuläppä on isompi kuin 940 B230ft vakio? ja käykö se suoraan paikalleen?

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1549 : 12.06.2015, 14:47:43 »
paljonko 960:sen kaasuläppä on isompi kuin 940 B230ft vakio? ja käykö se suoraan paikalleen?

Muistelisin että 960:n läppä on kokoluokkaa 60mm, joku voi varmaan varmistaa. Ja ei käy suoraan.. vaatii askartelua
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1550 : 13.06.2015, 17:31:54 »
Mikähän ois 940 turbossa kun...

Ostin sen(monta kuukautta sitten), jäähdytyjärjestelmään ei keertynyt painetta ja oli ihan ok nesteet. Ajoin kotia sillä, ei mitään ongelmaa, faija heitti mut sillä asemalle kun lähdin takas armeijaan ja päätti kokeilla lämmityslaiteeta ja kääns lämmöt täysille -> kenno halki ja laski kaikki nesteet lattialle... No sit vaihdoin kennon (kyllä, on vittumainen homma) ja sen jälkeen alko temppuilemaan, alkuun en saanut millää tulemaan lämmintä, no sit ongelma korjaantui mutta sitä nesteetä katos johonkin ja tuli takas pitkän aikaan, no ajattelin että järjestelmä ilmaantuu, no se keräs edelleen painetta, säiliö näytti tyhjältä, no sitten kun avas korkkia ni nestettä alko jostain ilmestyä sinne, ihan säiliön täydeltä. vaihoin painekorkin, ongelma katos hetkeks, autolla tuli heitettyä yli 600km reissu ja viikoittain 180km reissuja, ei mitään ongelmaa mutta kylmänä näytti sit aina tyhjältä tuo paisuntasäiliö... Lämpöjä ei oo missään vaiheessa nostanut.

No nyt oon aina lisäilly sinne nestettä välillä (kylmänä) ja taas kun katon konepellin alle säiliö näyttää tyhjää ja kun korkin avaa ni on painetta ja paljon ja neste vaan jostain ilmestyy.

Öljyä ei ole nesteiden seassa, sinappia ei ole öljyissä, öljyntaso on kokoajan sama ja normaalin väriset öljyt.

Tänään sitten päätin ihmetellä asiaa, lisäsin nesteet maxin ja minimin väliin laitoin auton käymään, ei tullut painetta vaikka kättäpiti päällä, ei kuplinut ei mitään, sitten pistin kaverin polkemaan vähän, ei muutakun perus semmonen noste kun vesipumppu pumppaa, sit sanoin et polkase niin että alkaa ahtamaan ni sit sieltä alkotulemaan pienen pieniä kuplia, lopetti polettamisen ja kuplia tuli vielä muutaman sekuntin (siis oikeasti todella pieniä alle millin halkasija)

Noh, nesteen pinta pysy normaalina kokoajan, sit ajamaan ja normisti, käviköhän ehkä 2 kertaa ahdoilla ja oli tullut korkista nestettä ulos, no täytin sen sillon yli maksimin että ehkä siksi. No annoin olla ja ajoin kotiin 10km, nyt olikin neste säiliö ihan täynnä ja korkkia raottamalla tuli nestettä ulos. Täytyy odotella että jäähtyy ja käydä kattomassa onko taas nesteet kadonnu vai mitä tapahtunu.

Auto toimii ihan täysin normaalisti muuten.

Voiko ne kennoon menevät 2 letkua olla väärinpäin ja aiheuttaa tuollasta? Voiko ahdin vuotaa painetta nesteeseen? Vai onko se selvästi kansi? Autolla on ajettu kyllä vikoineen nyt 3-4tkm ja nestettä lisäilty yhteensä joku 3-4 litraa (ehkä muutaman kerran ylitäyttäny ja nestettä on karannu myös paineita laskiessa) mutta silti...
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1551 : 13.06.2015, 17:35:39 »
Ahtimesta ei kyllä pääse vettä helpolla läpi. ennemmin tulee öljyt. Ite veikkaisin vuotoa kansipahvissa

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1552 : 13.06.2015, 18:54:45 »
Ahtimesta ei kyllä pääse vettä helpolla läpi. ennemmin tulee öljyt. Ite veikkaisin vuotoa kansipahvissa

Niin minäkin... Mulla menee hermo kohta.

Äsken kirjotin tänne, sen jälkee lueskelin googlaamalla jotain topikkia missä sanottiin että katso syylarista paisarille vievä letku ettei ole tukossa. En sitä ohjetta noteerannut millään lailla, jäi alitajuntaan.

No sit menin ulos, laskin kuumat nesteet käsilleni (yritin tähdätä siis astiaan) ja ajattelin katsoa tuleeko sieltä jotain ylläripylläriä mukana, ei tullu, ihan normi nesteet.

No sit ajattelin koittaa laittaa sinne vettä vaa (koska neste loppu) ja ilmata josse lopettais pelleilyn. Noh siinä sitten ajattelin tälläkertaa kun laitan nesteet että nyppään sen syylarin ylimmän pikkuletkun irti että ottaa sieltä korvaus ilmaa, siinä täyttelin järkän niin täyteen kun meni ja ajattelin lyödä käyntiin kun muistin että sen ylävesiletkun vois kokeilla kun se kerta irti on, no puhalsin sinne, ei mitää ei menny ollenkaan ilma läpi, tajusin tietysti hei! Mullahan on paisarin korkki kiinni että mistäs se ilma pääsis pois, no avasin korkin ja kokeilin uudestaan, ei menny ilma läpi, no sit hain kompuran ja ilmapistoolin ja koetin sillä, eipä kulkenu ilma. No otin letkun irti paisaristakin ja koitin puhaltaa läpi, no annas olla sieltä tuli jotain kokkareita (ruostetta ym. paskaa) sit lykkäsin sen letkun sinne paisariin kiinni ja koitin puhaltaa vielä kerran läpi, ei kulkenu ilma, siinä vaiheessa revin sen paisarin irti ja kahtoin sitä nippaa, kattos vaa sehän on aivan täysin tukossa, koetin tökkiä pikkusta kuusiokoloa lävitte, ei menny, otin jonkun 3-4mm poranterän ja porasin ne paskat siitä pois, voi että kun voi kovettua tiukkaan tommonen skeida. Samalla iskin jotain puhistus ainetta paisarii ja huuhtelin sillä ja vedellä pariin kertaan ja laitoin paisarin kiinni, täytin loput järjestelmästä. Auto käyntiin lämmöt täysillä, pari minuuttia käyttelin ja katoin, ei oo vajunut, ei oo painetta, hyvä, sit vaa testaamaan, kävin polettamassa, täys kaasulla ahdot 0.95bar monta vetoa, sit ajelin vähän taajamaa ja menin kotia, konepelti auki, odotin näkeväni tsunamin, tai sen tulevan viimeistään kun avaan korkin...

*tsup* Ei mitään paineita, ei tulvimista, pieni sihahdus vaan. Piirsin ennen lähtöä tussilla viivan siihe max ja min puoleenväliin ja se nesteen pinta oli edelleen siinä samassa, ilman mitään edellisessä viestissä mainitsemia oireita.

Nyt etten vielä hypi päälläni riemusta kysyn että voiko olla että se oli tosta kiinni koko rulianssi ja alunperinkin lämppärin kenno hajos liiasta paineesta, koska ennen sitä painetta keerty sinne oikeesti paljon (letkut kivikovina)

Minen enään ymmärrä 8 volvoa ollu enkä ole tommoseen ikinä ennen törmänny...
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1553 : 14.06.2015, 00:19:16 »
Tuon "vian" takia tein yhden turhan kansipahvinvaihdon viimesyksynä, ja todennäkösesti se on mun turinointiakin että se letku voi oikeesti tehdä aika typerästi kiusaa jos on tukossa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1554 : 14.06.2015, 12:58:42 »
Lainaan vähän topicia, B230Ft:ssä vahna pakosarja, jossa garretin vakio ahdin, käykö siihen suoraan Mitsubishi? Isompaan ollaan vaihtamassa, ei suinkaan 13c  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1555 : 14.06.2015, 22:34:56 »
Sarjaan ei käy mitsu suoraan, ellei satu olemaan joku huulloksellinen versio garretista (oisko semmosia?).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1556 : 14.06.2015, 22:45:26 »
On, ainakin mulla oli sellanen kiinni ysissä. Ahdin voi sopia suoraan,öljylinjat ei.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1557 : 15.06.2015, 05:52:48 »
Mullakin on mielestäni huullos pakopesän liitoksessa. Öljy putket olikin jo tiedossa :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1558 : 15.06.2015, 18:39:47 »
B230FT:ssä on ollut T(B?)25:sta ahdinta, jossa on sama laippa kuin mitsussa, joten ei tuota murheita.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1559 : 15.06.2015, 18:47:52 »
B230FT vuosimalliin 1989 saakka on vielä vanhaa huullettua halkosarjaa. Pulttijako on sama kuin Mitsussa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autoracing  KL-varaosat