Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1815 : 29.09.2016, 08:01:44 »
mutta joku sanoi että ev14 suuttimet  ei pelais näissä...

Ev14 pelaa näissä ehkä kaikista parhaiten


mutta mulla ei oo vielä sitä 3 tuuman immua kiinni kun ei niitä saa mistään:D

Niitä on esim. ebay pullollaan

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1816 : 29.09.2016, 08:34:27 »
Ne on sitten niitä Kiinaimmuja eBayssa, minkä mittaus on mitä sattuu. Niistä on juttua tälläkin foorumilla. Ostaa sitten aidon -016 ja siirtää 3" putkeen..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1817 : 29.09.2016, 13:49:18 »
Joo on lastu tehty niille, mutta joku sanoi että ev14 suuttimet  ei pelais näissä... ja en tiiä selittääkö asiaa mutta mulla ei oo vielä sitä 3 tuuman immua kiinni kun ei niitä saa mistään:D

Se, kuka väittää, ettei EV14 suuttimet toimi LH:n kanssa ei tiedä asioista yhtikäs mitään!  :nuhtelu
Aivan loistavasti +1100cc sumut toimivat ja tyhjäkäyntipäästötkin ovat loistavat.

Mutta jos sinulla on lastu, joka on tehty 012 IMMulle ja käytät 016 IMMua, niin asiat ovat taatusti päin persausta ja kone käy tolkuttoman paksulla.  :nohnoh

Koneessa pitää olla täsmälleen se setti, mille lastu on tehty tai se ei toimi oikein. Tyhmemmänkin tämä pitäisi tajuta.

Kyllä niitä 012 IMMuja saa. Tiettyä myytyä mallia on tosin syytä välttää, sillä siinä on ollut paljon juotosvikoja. Minulle on vain sattunut hyvä yksilö, joka on pelannut jo vuosia moitteettomasti.

Mutta jos ostat alle £40 IMMun, niin eipä siinä voi paljoa pettyä jos se hajoaa...
http://www.ebay.co.uk/itm/MAF-MASS-AIR-FLOW-Sensor-Meter-For-Saab-9000-Volvo-740-960-0280213012-0986280110-/252436499949?hash=item3ac6634ded:g:hEEAAOSwT6pVoM4F

Jos IMMun haluaa hankkia virosta, niin tuolta sitten:
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/111249/26211#!tab4

Sieltä olen myös toimivia 012 IMMuja ostanut.


Myyjä, jonka IMMut ovat pettäneet, on tämä.

Meille on sattunut huonoa tuuria, sillä palautteesta on 99.1% positiivista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1818 : 13.10.2016, 20:54:16 »
Vaihdoin 940 b230ft+aw71 autooni kinugawa 19t-7 ahtimen vakion tilalle. Virityksinä lastut ja 3" rööri alusta loppuun.
Kun kiihdyttää niin ahtojen nousu alkaa sieltä 2600rpm ja ei nouse yhtään lisää siitä mitä kokeilin 3200rpm asti.

Mikähän voisi olla ongelmana? Käynti on tosi hyvä, joten ei taida olla imuvuotoja, ei mitenkään tökertele, hukkaportinkellon tangossa ennakkoa semmonen reilu puoli senttiä. Ei pätki yhtään, ei vaan ahda 0.2bar enempää.
Niin ja maltillinen 0.5bar vieteri kellossa, kunnes saan oheiskilkkeitä suuremmille paineille.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2016, 22:52:37 kirjoittanut kanis187 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1819 : 13.10.2016, 22:29:37 »
Kinugawan jouset ilmotetaan sillai, että ilmotettu paine on se paine, jolla kello on täysin pohjassa. Portti lähtee siis aukeamaan noin puolella siitä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1820 : 15.10.2016, 12:53:05 »
. Mitä kyseinen letku tekee ja pitäisikö olla tukittuna? B230f turbotus kyseessä
« Viimeksi muokattu: 15.10.2016, 13:44:18 kirjoittanut sanntero »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1821 : 15.10.2016, 13:00:51 »
Äkkiseltään näyttäs kuuluvan huohotuspönttön letkuun,  semmonen y-haara

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1822 : 15.10.2016, 19:09:24 »
Äkkiseltään näyttäs kuuluvan huohotuspönttön letkuun,  semmonen y-haara
Joo se mistä menee 12 mm letku turbon ja putsarin väliseen lämmitettyyn nippaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1823 : 27.10.2016, 12:18:05 »
Oisko tässä espoo/helsinki/vantaa alueella ketään lh:n säätäjiä kun pitäs tuo 3 tuuman immi laittaa tohon autoon ja ne arvot pitäs laittaa sinne boksiin? Löytyy takakontista 016 imm laitettuna 3 tuuman putkeen ja nyt paikallaan autossa normaali 016 imm ja ei kyllä tunnu toimivan sillä

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1824 : 27.10.2016, 18:43:15 »
Oisko tässä espoo/helsinki/vantaa alueella ketään lh:n säätäjiä kun pitäs tuo 3 tuuman immi laittaa tohon autoon ja ne arvot pitäs laittaa sinne boksiin? Löytyy takakontista 016 imm laitettuna 3 tuuman putkeen ja nyt paikallaan autossa normaali 016 imm ja ei kyllä tunnu toimivan sillä

Kokeile http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54173.msg919608#msg919608
142

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1825 : 27.10.2016, 19:21:02 »
Tässä taisi olla kyse auttajasta joka jeesaa kun ei ole omaa emulaattoria.

Muutenkin tuollaisen linkin lähettäminen ja yli 600 viestin läpi kahlaaminen ei taida olla oikein mieltä ylentävää jos tiedon voisi ystävällisesti kertoa heti vaikka tässä viestissä..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1826 : 27.10.2016, 20:22:51 »
Tässä taisi olla kyse auttajasta joka jeesaa kun ei ole omaa emulaattoria.

Muutenkin tuollaisen linkin lähettäminen ja yli 600 viestin läpi kahlaaminen ei taida olla oikein mieltä ylentävää jos tiedon voisi ystävällisesti kertoa heti vaikka tässä viestissä..
Juuri näin ja lisäks tuolta vois joku poistaa ton ylimääräisen hymiö-paskan niin jaksais ehkäpä lukeakkin.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1827 : 27.10.2016, 23:45:13 »
Kokemuksia kellään noista aftermarket "koottavista" cb-venttiileistä? Mulla on tommonen kinugawa bypass tötterö ja ei millään toimi auto sen kanssa, vakiolla kyllä niin pitänyt sillä ajaa.. Pistin vielä ptfe teippiä nipan kierteisiin ja se korkkimutteri on kunnolla kiristetty. Silti vuotaa..
Ettei olisi rakenteellisesti vääränlaisia noihin volvoihin tms.?

EDIT: Olinpas tyhmä, nyt kun tarkemmin silmäili, no tämähän päästää ilmat pihalle.  :'(
Oishan se varmaan kuullostanut kivalle, mut ei auta..
« Viimeksi muokattu: 28.10.2016, 00:29:39 kirjoittanut kanis187 »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1828 : 05.11.2016, 16:16:51 »
Tapahtuukos merkittäviä muutoksia, jos kuulerin tyrkkää ilmastoinnin kennon eteen? Ilmastoinninkennoa ei pysty siirtämään ulospäin putkien takia ja sen takana on tilaa ainoastaan syylärille. Syylärihän ei asiasta kiinnostu, kun edessä on kaksi kennoa kuitenkin, mutta mites kylmästöinnin ominaisuudet muuttuu?

Kyseessä ei ole 940, mutta ilmastointi ja syyläri on sellaisesta, niin tämä lienee paras aihe kysyä asiaa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1829 : 05.11.2016, 18:00:53 »
No cooleri tarvitaan yleensä silloin kun ac:n pitäisi ollaa poiskytketty eli kun mennään vähän kovempaa.

Eli ei haittaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Ateho  Elekma