Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1860 : 22.12.2016, 08:45:33 »
Toki, jos vaan liitin mallia tiivis.  Kierrettävä liitin saattas olla mallia hyvä
Voiko tavalisella rengaspainemittarilla mitata bensakiskon venttiilistä paineet?  :idiot2:
Mä oon tehnyt sellaisen mittarin jossa on paikka-ainepullosta kierrettävä Schrader-liitin, pätkä bensaletkua ja toisessa päässä hydrauliikkakaupasta ostettu 0-5 bar mittari. Liitokset kunnon klemmareilla.
Toimii hyvin paitsi että letkuun jää bensaa ja irroittaessa sitä valuu pitkin poikin jos ei tajua rättiä ottaa sieppariks.

Poissa volovo1

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1861 : 22.12.2016, 10:09:19 »
Morjens ja huomenet kaikille!
Voi olla että aiheesta on jo käyty jossain täällä keskustelua mutta varmistan nyt vielä kaiken varalta ettei tule turhia ostoksia, eli olisi suunnitelmissa tilata ebaysta Kinugawan 1.2 bar hukkaportin kello mitsun 15g ahtimeen. Onko ko. laitos aivan susi vai todellakin sijoitettua rahaa vastaava?
Toinen kysymys vielä lastuihin liittyen. Eli tämä jpstyling myy pakettina "viking racingin special 3" bensalastun ja LH2.4 EZK sytytyslastun. Nämä siis käyvät suoraan paikoilleen autoon ilman mitään muutoksia mihinkään muuta kuin heittää paikoilleen eikä tarvitse muita systeemejä ostaa ohelle?
Pahoitteluni näistä hieman ehkä jopa "typeristä" kysymyksistä päivänselviin asioihin liittyen. Mielummin silti varmistan kaikki ennen kuin rupeaa mitään itse ominpäin säätämään. :D
Kiitos ja anteeksi jo näin etukäteen. :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1862 : 22.12.2016, 10:49:19 »
Eli tämä jpstyling myy pakettina "viking racingin special 3" bensalastun ja LH2.4 EZK sytytyslastun.

ÄLÄ OSTA!

Ennemmin yhteys foorumin käyttäjänimimerkkiin Ari E tai Toni

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1863 : 22.12.2016, 11:26:19 »
Morjens ja huomenet kaikille!
Voi olla että aiheesta on jo käyty jossain täällä keskustelua mutta varmistan nyt vielä kaiken varalta ettei tule turhia ostoksia, eli olisi suunnitelmissa tilata ebaysta Kinugawan 1.2 bar hukkaportin kello mitsun 15g ahtimeen. Onko ko. laitos aivan susi vai todellakin sijoitettua rahaa vastaava?
Toinen kysymys vielä lastuihin liittyen. Eli tämä jpstyling myy pakettina "viking racingin special 3" bensalastun ja LH2.4 EZK sytytyslastun. Nämä siis käyvät suoraan paikoilleen autoon ilman mitään muutoksia mihinkään muuta kuin heittää paikoilleen eikä tarvitse muita systeemejä ostaa ohelle?

Tarvit 3" imm eli -012 ja lastuihin sopivat suuttimet myöskin  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1864 : 22.12.2016, 13:14:42 »
Morjens, mitä kannattaisi ensimmäisenä lähteä tekemään, kun tehotavoite on n. 250hp. Tekniikkana -92 b230ft + aw71l. Tällä hetkellä vaan rajapainevenalla ahdot nostettu 0.8bar ja vakio ilmanputsari avarrettu. Bensapumpun porsittua tuli tilalle 044, mutta sillä tuskin on vaikutusta näissä teholukemissa? ::)

E: Mietin tuossa mahdollista kokoonpanoa. Alucooleri, 3"DP, 15g tai 18/19T turbo, lastu. Mitkä mahtaisi olla sopivat suuttimet? Ja tarviisko IMM pistää myös vaihtoon?  :idiot2:  Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon jos tollasta projektia alkaa väsäämään? :D Pahoittelut ehkä "tyhmistä" kysymyksistä...
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 13:26:44 kirjoittanut MKT »
940 Turbo -92 "v8?"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1865 : 22.12.2016, 14:03:28 »
Morjens, mitä kannattaisi ensimmäisenä lähteä tekemään, kun tehotavoite on n. 250hp. Tekniikkana -92 b230ft + aw71l. Tällä hetkellä vaan rajapainevenalla ahdot nostettu 0.8bar ja vakio ilmanputsari avarrettu. Bensapumpun porsittua tuli tilalle 044, mutta sillä tuskin on vaikutusta näissä teholukemissa? ::)

E: Mietin tuossa mahdollista kokoonpanoa. Alucooleri, 3"DP, 15g tai 18/19T turbo, lastu. Mitkä mahtaisi olla sopivat suuttimet? Ja tarviisko IMM pistää myös vaihtoon?  :idiot2:  Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon jos tollasta projektia alkaa väsäämään? :D Pahoittelut ehkä "tyhmistä" kysymyksistä...
Lueppa tämä topikki iin saat vastauksen kysymyksiisi monta kertaa.
No kun halvalla sai.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1866 : 22.12.2016, 15:15:04 »
Morjens, mitä kannattaisi ensimmäisenä lähteä tekemään, kun tehotavoite on n. 250hp. Tekniikkana -92 b230ft + aw71l. Tällä hetkellä vaan rajapainevenalla ahdot nostettu 0.8bar ja vakio ilmanputsari avarrettu. Bensapumpun porsittua tuli tilalle 044, mutta sillä tuskin on vaikutusta näissä teholukemissa? ::)

E: Mietin tuossa mahdollista kokoonpanoa. Alucooleri, 3"DP, 15g tai 18/19T turbo, lastu. Mitkä mahtaisi olla sopivat suuttimet? Ja tarviisko IMM pistää myös vaihtoon?  :idiot2:  Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon jos tollasta projektia alkaa väsäämään? :D Pahoittelut ehkä "tyhmistä" kysymyksistä...

15g mitsu riittää tohon tavotteeseen. Viritysresepteistä löytyy +280hv em. ahtimella. Alucooleri kova sana myös. Mulla ollu saman tyylinen kokoonpano tonin lastuilla ja vakio sumuilla, bensanpaineilla ja immulla. 1,4bar mä sitä rääkkäsin enkä rikki saanut mitä vajaan 10tkm ajelin  :D

On varmaan pohjannu imm ja sumutkin varmaan ollu rajoilla joten en mä välttämättä noin suosittele...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1867 : 22.12.2016, 19:13:15 »
ÄLÄ OSTA!

Ennemmin yhteys foorumin käyttäjänimimerkkiin Ari E tai Toni
Samaa mieltä. Noilla lastuilla tuhottu useampi kone ihan jo omasta takaa. Kävi myös tutkittavana aikanaan Tonilla nuo lastut. 6800rpm rajoitin oli oikeasti 6923rpm ja se 3" imm nimessä antaa ymmärtää, että ois pidemmällekin muokattu. Tosiasiassa pelkkää sanahelinää.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1868 : 22.12.2016, 23:44:25 »
Samaa mieltä. Noilla lastuilla tuhottu useampi kone ihan jo omasta takaa. Kävi myös tutkittavana aikanaan Tonilla nuo lastut. 6800rpm rajoitin oli oikeasti 6923rpm ja se 3" imm nimessä antaa ymmärtää, että ois pidemmällekin muokattu. Tosiasiassa pelkkää sanahelinää.
No nyt on kyllä semmonen tilanne että on pakko todeta tuossa padan soimanneen kattilaa tosi lujasti  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1869 : 23.12.2016, 08:58:53 »
No nyt on kyllä semmonen tilanne että on pakko todeta tuossa padan soimanneen kattilaa tosi lujasti  :2funny:
En sitten ota kantaa siihen, olenko pata vaiko kattila. Yritin ilmaista vain, että jokainen noista tuhotuista varmasti olisi kestänyt ainakin pidemmät kilometrit kunnon säädöillä. Pikkuvirivehkeet ehkä meneekin vielä bulkkilastuin, mutta ei mikään pysy loputtomiin läjässä vähän sinnepäin säädöillä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1870 : 23.12.2016, 09:10:58 »
Kannattaa seurata nettivaraosan ja tori.fi markkinaa oikeilla hakusanoilla kun säädettävää ruiskua hakee. Tietysti ulkomaan Ebaytakin. Voi tehdä löytöjä..
Eihän tuolla alkuperäisellä Bosch LH 2.2 -tai 2.4:lla saa kuin ennenaikaiset harmaat hiukset tai vähintään pälvikaljun ja verenpainelääkityksen ja pahimmillaan vuosien terapiakäynnit vahvalla masennuslääkityksellä. ;-D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1871 : 23.12.2016, 15:08:47 »
Eihän tuolla alkuperäisellä Bosch LH 2.2 -tai 2.4:lla saa kuin ennenaikaiset harmaat hiukset tai vähintään pälvikaljun ja verenpainelääkityksen ja pahimmillaan vuosien terapiakäynnit vahvalla masennuslääkityksellä. ;-D

Nyt kuuluu kohtuu kovaa jupinaa Kouvolasta :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1872 : 23.12.2016, 16:20:00 »
En sitten ota kantaa siihen, olenko pata vaiko kattila. Yritin ilmaista vain, että jokainen noista tuhotuista varmasti olisi kestänyt ainakin pidemmät kilometrit kunnon säädöillä. Pikkuvirivehkeet ehkä meneekin vielä bulkkilastuin, mutta ei mikään pysy loputtomiin läjässä vähän sinnepäin säädöillä.

Olet asian ytimessä!  -H-

Nyt kuuluu kohtuu kovaa jupinaa Kouvolasta :D

Kutsuit?

Eihän tuolla alkuperäisellä Bosch LH 2.2 -tai 2.4:lla saa kuin ennenaikaiset harmaat hiukset tai vähintään pälvikaljun ja verenpainelääkityksen ja pahimmillaan vuosien terapiakäynnit vahvalla masennuslääkityksellä. ;-D

Totaalisen tietämättömyyden suomalla absoluuttisella varmuudella! :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1873 : 23.12.2016, 17:43:02 »
Totaalisen tietämättömyyden suomalla absoluuttisella varmuudella! :facepalm:

*klik*

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1874 : 23.12.2016, 18:06:44 »
No okei paljonko on nyt enkat tehoa LH2.4:sella? Dynotettu missä? Ajettu varttimailia tai rataa?

 

Futurez  Kulkukoira