Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1875 : 23.12.2016, 18:13:44 »
No okei paljonko on nyt enkat tehoa LH2.4:sella? Dynotettu missä? Ajettu varttimailia tai rataa?

Tonilla enkat? Kymmenen vuotta sitten? 12 sek ja 400 heppaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1876 : 23.12.2016, 18:15:07 »
Tonilla enkat? Kymmenen vuotta sitten? 12 sek ja 400 heppaa.

Eikös JuHaU:lla ollut vielä enemmän?

edit: ei ollukkaan

Penkissä tässä moottorissa oli noin 350 hv 1.2 bar ahdoilla ja vääntöä muistaakseni noin 600 nm.
Tuossa esimerkkivedossa painetta oli 1.4 bar.

Polttoaineena oli 98/99 Vpower ja tulpat ym sytkäosat virheettömässä kunnossa.

Mutta ei tuo 350hv mitenkään huono ole
« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 18:18:35 kirjoittanut razori »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1877 : 23.12.2016, 19:44:56 »
Offtopic: 405hv/551nm@1,15bar vuosia sitten. Ei yhtään varttia ajettu, rataa siitäkin edestä. 7000km kestävä kone oli se.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1878 : 23.12.2016, 20:12:29 »
pahus sulla oli 2 hv enemmän  ;D . Mulla sentään enemmän vääntöä  ::) . Tosin pääasia että maaginen 400 hv ylittyi! Muistan vaan että Jappe Malinen tokaisi "miten vakio imusarjasta saa noin paljon ulos..??" Koneen vaihduttua T6een ja vanhan myytyä, niin Sebben porttaamaa 531stä jäi ikävä..



Oli vaikeaa saada se 12,645 vartilla kun oli pelkät kesärenkaat alla..

« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 20:19:21 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Zanee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1879 : 24.12.2016, 15:02:52 »
Mul olis tollanen b200f jetronikilla ja tarkotus ahtaa ja siihe liittyvää kysymyksii eli joudunko alustaa tekee mitää katsastusta aatellen? Mitä moottorin ohjaus sanoo ahtopaineesta?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1880 : 24.12.2016, 16:53:18 »
Oisko 240 korissa? Ois kannattanu tota alustaa varten mainita...  ;)

Käytännössä et tonne alustaan tarvi suuria muutoksia, paitti jos jäähdyttämättömät etujarrut niin ne joutuu päivittään.

Oikeestihan tuolta pitäis löytyä 1031-akseli, turbon vakaajat mutta on noita leimattu 21/19mm vakaajillakin. Samaten 1030 akselillakin on noita leimattu. Pääasia että on vakaajat nyt ainakina. Ja turbo-malleissahan tais -25mm matalempi alusta olla?

Vakio LH-jet nyt vaatii turbon boxit/lastut, suuttimet ja IMM joudut siirtään toiselle puolelle = pikkasen piuhatöitä.
Mitäs muuta mainittavaa siinä oli...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1881 : 24.12.2016, 19:09:53 »
Käytännössä et tonne alustaan tarvi suuria muutoksia, paitti jos jäähdyttämättömät etujarrut niin ne joutuu päivittään.
Kaasuiskarit joka kulmaan.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1882 : 24.12.2016, 19:31:10 »
Meneekö tollanen Aem 320lph pumppu suoraan tankkilaitteeseen ? Mistä saa halvimalla? :idiot2:

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1883 : 24.12.2016, 20:05:26 »
Meneekö tollanen Aem 320lph pumppu suoraan tankkilaitteeseen ? Mistä saa halvimalla? :idiot2:

Helpoimmalla pääsee Wallbro 255 pumpulla ja jos käytät erillistä keruusäiliöta vaikka vähän reilun kahden litran tilavuudella niin ei lopu kyllä aine.
Imuletku saattaa mennä uusiks mitan takia. Ei jaksa muistaa. Se nyt ei maksa paljoa. Cohlene RE85 letku tilalle.

Muistaakseni pelkällä tankkipumpulla ilman keruusäiliötä Walbro piisaa 500 heppaan bensalla. Liekö mitkä tehotavoitteet?
« Viimeksi muokattu: 24.12.2016, 20:25:07 kirjoittanut Eikka »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1884 : 24.12.2016, 20:59:17 »
Tuo AEM320 menee suoraan tankkivarusteeseen, joten en lähtisi väsäilemään mitään keruusäiliöitä tms. askartelua ja pumppu riittää kaikkeen mihin vinokone käytännössä kykenee ilman täydellistä rakentamista lohkosta alkaen (vaparissa pumpun tuoton luvataan riittävän 1000hv tehoille).

LH/EZK mekaanisia purkkeja ei tarvitse vaihtaa, vaan ne tarvitsevat turbolle sopivat lastut. Toki minä päivittäisin ihan suosiolla 9xx sarjan purkkiin LH:n, EZK on täysin sama mekaanisesti kaikissa vinokone autoissa ja täydellisen yhteensopiva keskenään raudan osalta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1885 : 24.12.2016, 21:08:48 »
Meneekö tollanen Aem 320lph pumppu suoraan tankkilaitteeseen ? Mistä saa halvimalla? :idiot2:
Menee :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1886 : 24.12.2016, 21:18:31 »
Tuo AEM320 menee suoraan tankkivarusteeseen, joten en lähtisi väsäilemään mitään keruusäiliöitä tms. askartelua ja pumppu riittää kaikkeen mihin vinokone käytännössä kykenee ilman täydellistä rakentamista lohkosta alkaen (vaparissa pumpun tuoton luvataan riittävän 1000hv tehoille).

LH/EZK mekaanisia purkkeja ei tarvitse vaihtaa, vaan ne tarvitsevat turbolle sopivat lastut. Toki minä päivittäisin ihan suosiolla 9xx sarjan purkkiin LH:n, EZK on täysin sama mekaanisesti kaikissa vinokone autoissa ja täydellisen yhteensopiva keskenään raudan osalta.

Voihan se bensapumppu riittää vaikka 2000:teen heppaan mutta siellä tulee jo vakio polttoainelinjaston koko vastaan. Jos Walbro riittää bensalla varmasti 500:taan heppaan vakiolla polttoainelinjastolla niin se riittää vissiin aika monelle? Miten 320 l:n pumppu voi riittää tuhanteen heppaan jos 255 l:n riittää varmasti vain 500 heppaan bensalla samalla kolmen barin vastapaineella?
Muistaakseni Volvo 940 B230FT:n polttoainelinjasto on pienimmillään 5.5 mm:stä juuri kun tulee vakiolle polttoainekiskolle. Polttoainekiskon tulon voi suurentaa 6 mm:ksi.
Polttoainekiskon koko lie sama lie sama kaikissa sähkoruiskullisissa Bosch LH2.4:lla ohjatuissa vinokoneissa.
Ei vaan se vakio polttoainelinjaston koko riitä ihan mahdottomiin tehoihin.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2016, 15:49:16 kirjoittanut Eikka »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1887 : 26.12.2016, 11:32:03 »
Jos ajaa viinalla niin kandee unohtaa ihan suosiolla noi normi pumput (myös -044 mille Bosch lupaa E85 käytössä max. 500h).

Viinapumput maksaa sen muutaman euron enemmän, mutta varmasti kestää etanolia pidempään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1888 : 26.12.2016, 13:52:26 »
Itellä yhdellä bilteman -044 kopiolla 542hv. E85. Pumppu ollut käytössä n.3v. Nyt näitä on kaksi, mutta yllättävän pitkälle yhdelläkin pääsee. Polttoainelinjat vakiot.

Poissa MKT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • blöb
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1889 : 26.12.2016, 15:03:17 »
Heips.
Valaiskaapa nyt hieman ummikkoa. Olenko ymmärtänyt oikein, että kyseinen vempele menee pelkällä imupuolen käännöllä ja kellon kiinnityksen modauksella suoraan 13c:n tilalle? :D




940 Turbo -92 "v8?"

 

Elekma  Autoracing