Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1980 : 08.05.2017, 22:29:05 »
Bensa vai etanoli? 044 pumput, niin aidot kuin kopiotkin olleet aika hyväks todettuja...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1981 : 08.05.2017, 23:12:59 »
Bensa vai etanoli? 044 pumput, niin aidot kuin kopiotkin olleet aika hyväks todettuja...
Etanoli. Eli jos ton 044 bilteman pumpun vaihdan vakion tilalle ja sitten etanolia kestävät letkut, etuvastuksien poisto ja suuttimet kiinni niin pitäs bensapuoli olla riittävä noille tavoitteille?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1982 : 08.05.2017, 23:22:39 »
Etanoli. Eli jos ton 044 bilteman pumpun vaihdan vakion tilalle ja sitten etanolia kestävät letkut, etuvastuksien poisto ja suuttimet kiinni niin pitäs bensapuoli olla riittävä noille tavoitteille?

Kokemuksiemme mukaan kaikki ysin vakio komponentit kestävät etanolia (RE85) sellaisenaan. Paitsi polttoainepumppu (tuotto loppuu).

Polttoainepumpuksi suosittelen AEM320 E85 versiota. Sellainen löytyy itseltäni ja kymmeniltä muilta pontikkapäältä. Toimivat ja kestävät. Lisäksi siinä riittää paineet ja tuotot sinne +800hv luokkaan.

Suuttimien koko riippuu täysin tehotavoitteestasi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1983 : 09.05.2017, 16:05:59 »
Kokemuksiemme mukaan kaikki ysin vakio komponentit kestävät etanolia (RE85) sellaisenaan. Paitsi polttoainepumppu (tuotto loppuu).

Polttoainepumpuksi suosittelen AEM320 E85 versiota. Sellainen löytyy itseltäni ja kymmeniltä muilta pontikkapäältä. Toimivat ja kestävät. Lisäksi siinä riittää paineet ja tuotot sinne +800hv luokkaan.

Suuttimien koko riippuu täysin tehotavoitteestasi.
Helppoo ja kivaa! Pitää laittaa toi AEm tilaukseen.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1984 : 09.05.2017, 18:53:22 »
Onko tuo AEM tankin sisäiseen käyttöön vai ulkoinen pumppu? Vai käykö peräti molempiin asennuksiin?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1985 : 09.05.2017, 18:57:37 »
Onko tuo AEM tankin sisäiseen käyttöön vai ulkoinen pumppu? Vai käykö peräti molempiin asennuksiin?

Sisäinen

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1987 : 09.05.2017, 21:44:50 »
Tyhmiä kysymyksiä taas
miten paljo painetta toi vakioahtomittari näyttää?tai mihin kohtaan näyttää 0,5bar?
Ei satu nyt muuta mittaria löytyy nii kyselen.
Vedossa menee mittari pohjaan ja sit pätkäsee 13c mitsu ft:n vakio kellolla.
Voiko tuo putkisto nyt vaikuttaa noihi ahtoihin
Vakio dp muuten 2,5" putki ja 2vapaasti virtaavaa vaimentajaa, katti jätetty pois.



Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1988 : 09.05.2017, 22:16:57 »
Noin karkeasti  0.8 - 1bar kohdalla loppuu asteikko
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1989 : 09.05.2017, 23:43:15 »
Voiko tuo putkisto nyt vaikuttaa noihi ahtoihin
Vakio dp muuten 2,5" putki ja 2vapaasti virtaavaa vaimentajaa, katti jätetty pois.

Porukalla, minä mukaanlukien on kokemuksia tästä kun putkisto avartuu, nousee ahdot korkeammalle vakio-Mitsulla.

Itselläni on KL-Racingin 3" DP, siitä sit 2,5" putkisto yhdellä läpivirtaavalla. Ja on pitänyt toki mennä kokeilemaan riskillä että kiloon tuntuis nousevan isommalla pykälällä kunnon täyskaasuvedolla...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1990 : 11.05.2017, 12:27:53 »
Itsellä 3" kl racing dp ja 3" röörillä loppuun asti, race katti ja 2 vaimenninta. 13c:llä ahdot karkaili ihan niin pitkälle kun oisi uskaltanut kaasutella.

Syy tähän yliahtamiseen oli onneton pakopesä ja pieni hukkareikä, heti kun vaihtoi 19t:n seiskapesällä niin ongelmat loppui siihen, eikä ahdot karkaile.

Saa varmaan vakioturpollakin kuriin, kun jurnuttaa hukkareiän maksimikokoon vaikka dremelillä. Opetusvideoita toimenpiteestä löytää juutuubasta.

Lisään vielä, itselläni nyt 0.5bar ja vakiomittari menee n. puoliväliin.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2017, 12:30:19 kirjoittanut kanis187 »

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1991 : 11.05.2017, 18:46:39 »
Itsellä 3" kl racing dp ja 3" röörillä loppuun asti, race katti ja 2 vaimenninta. 13c:llä ahdot karkaili ihan niin pitkälle kun oisi uskaltanut kaasutella.

Syy tähän yliahtamiseen oli onneton pakopesä ja pieni hukkareikä, heti kun vaihtoi 19t:n seiskapesällä niin ongelmat loppui siihen, eikä ahdot karkaile.

Saa varmaan vakioturpollakin kuriin, kun jurnuttaa hukkareiän maksimikokoon vaikka dremelillä. Opetusvideoita toimenpiteestä löytää juutuubasta.

Lisään vielä, itselläni nyt 0.5bar ja vakiomittari menee n. puoliväliin.
Itellä oli just sama vika ja poistui samalla muutoksella. Fuelcut viimeistään muistuttaa, kun ahdot piikkaa.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1992 : 12.05.2017, 21:22:41 »
Rupesin öljypaluuta häsläämään kohilleen ja onnistuukin jopa mutta paluuletku käy vaakatasossa. Onko kuinka tarkkaa?

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1993 : 13.05.2017, 10:44:49 »
Rupesin öljypaluuta häsläämään kohilleen ja onnistuukin jopa mutta paluuletku käy vaakatasossa. Onko kuinka tarkkaa?

Jos menee koko matkalta vaakatasossa niin veikkaisin että tulee ongelmia.
142

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1994 : 23.05.2017, 08:32:01 »
Minkäkokoinen cooleri tonne 940 keulalle menee helpoiten? Siis mahd iso ja silleen että menis jotenkin ilman väkivaltaa paikoillee;D

 

Ateho  Elekma