Elekma  Autoracing

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730280 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2025 : 30.06.2017, 16:12:58 »
Mikä noissa rajapaineventtiileissä närästää? Useammassa autossa niin lähipiirissä kuin itselläkin ollut näitä boost tee-tyyppisiä halvimpia kiinalaisia ja asiansa ovat ajaneet oikein hyvin. Paineet pysyneet säädetyssä ilman mitään yllätyksiä.

Vai onko mun kohdalle vaan sattunut ne toimivat yksilöt? ???
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2026 : 30.06.2017, 18:34:28 »
Itse koitin bilteman boostiventtiiliä ja 0.7 bar kellolla ahdot karkaili 1.2-1.3 jäi kokeilut siihen. Ei siinä ehdi kissaa sanoa kun ahdot piikkaa. Mielummin rehellinen bleedi ja oikean kokoinen painerasia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Tatu P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2027 : 30.06.2017, 18:35:36 »
Kyllä ainakin alkupeeräinen boost tee pelannut jonkun vuoden eikä mitään ongelmaa

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2028 : 30.06.2017, 21:26:24 »
Ahtojen säätökeskustelu lienee oma topiccinsa mualla, mutta todettakoon että rajapainevenallakin ahdot saa ihan kohdilleen, kunhan se on rakenteeltaan semmonen, että kuulajousi pitää enintään noin puolet ahtojen lisäyksestä, näin karkeana yleistyksenä. Mulla oli rajapainevena, jolla ilman jousta ahdot nousi noin 0.1bar, sillä jos nosti ahtoja 0.4bar niin käytöksestä tuli tosi kulmikasta, mutta kun poras reikää sillain isommaks että bleedin vaikutus nousi 0.2bar nurkille, homma pelasi kivasti.

ZF on kuitenkin se vahvempi loota kun AW, noin tehonkeston kannalta, jotenka jos pitää tolkun käytössä niin hyvinkin se voi kestää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tatu P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2029 : 30.06.2017, 21:57:49 »
Onhan aw:lla ajettu 400hp varttimailia, että pitäis aika hyvin kestää

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2030 : 30.06.2017, 22:45:39 »
Onhan aw:lla ajettu 400hp varttimailia, että pitäis aika hyvin kestää
Aski kestää jos rengas luistaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2031 : 04.07.2017, 18:05:22 »
ZF on kuitenkin se vahvempi loota kun AW, noin tehonkeston kannalta, jotenka jos pitää tolkun käytössä niin hyvinkin se voi kestää.
onko tästä jossain mitattua dataa tms todisteita?
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2032 : 06.07.2017, 21:04:03 »
onko tästä jossain mitattua dataa tms todisteita?
B230FT med 265Nm on äkein kone minkä yhteyteen AW7x on saanut, ZF on saanut roverin kasin perään ja B230ET perään jne, en muista missä bemarin koneissa oli samaa 4hp22 ja missä kohden se vaihtu 4hp24... Jostain syystä silti volvollakin eniten vääntöä tarjoavien patojen perässä on aina ollut ZF.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2033 : 06.07.2017, 22:16:48 »
Onhan aw:lla ajettu 400hp varttimailia, että pitäis aika hyvin kestää

No, kestää se vedon tai kaksi, maksimi väännöstä riippuen.....    :buck2:

Meillä pontikkapäiden klaanilla on ihan ajettua kokemusta siitä, kuinka se kestää olematonta +400Nm vääntöä oikeassa katu-ajossa....

Vastaus on useiden laatikoiden kokemuksella: EI KESTÄ, kuin hetken!

Kannattaa etsiä Aisin-Warnerin sivuilta se datalehti AW71:stä ja katsoa, että laatikko on suunniteltu 200Nm vääntöluokkaan, edottoman ylärajan ollessa 250Nm.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2034 : 07.07.2017, 05:20:02 »
No, kestää se vedon tai kaksi, maksimi väännöstä riippuen.....    :buck2:

Meillä pontikkapäiden klaanilla on ihan ajettua kokemusta siitä, kuinka se kestää olematonta +400Nm vääntöä oikeassa katu-ajossa....

Vastaus on useiden laatikoiden kokemuksella: EI KESTÄ, kuin hetken!

Kannattaa etsiä Aisin-Warnerin sivuilta se datalehti AW71:stä ja katsoa, että laatikko on suunniteltu 200Nm vääntöluokkaan, edottoman ylärajan ollessa 250Nm.
Laitatko tästä faktaa näkyville kun en itse löydä ?

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2035 : 07.07.2017, 12:44:32 »
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2036 : 07.07.2017, 13:11:38 »
Nyt tarttis pikaseen vinkkiä että onko noi Kinugawan 19T:n hukkiksen jouset ilmoitettu tosissaan niin köpsästi että 1.0 barin jousella saa sellaset 0.5 ahdot? Tarvis tiukempaa jousta tilata, tavote siinä 1.0 barin hujakoilla, joten tilaanko 1.7 vai peräti 2.0 barin jousen?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2037 : 07.07.2017, 13:13:05 »
Nyt tarttis pikaseen vinkkiä että onko noi Kinugawan 19T:n hukkiksen jouset ilmoitettu tosissaan niin köpsästi että 1.0 barin jousella saa sellaset 0.5 ahdot? Tarvis tiukempaa jousta tilata, tavote siinä 1.0 barin hujakoilla, joten tilaanko 1.7 vai peräti 2.0 barin jousen?

Täältä löytyy yksi 1.5bar jousi (Sininen)

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2038 : 02.11.2017, 23:59:36 »
Auto suuttimia / lastujs vaille valmis ja nyt pitäisi päättää että millä polttoaineella sitä ajaisi. 668cc dekat bensalla vai isommat suuttimet ja etanolilla? Ahtopaineet tulisi olemaan n 1.8bar. Turbona hx40 ja vinokone vakio puristuksilla. Riittääköhän noi 668 dekat sinne 400hv..

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2039 : 03.11.2017, 14:40:39 »
Auto suuttimia / lastujs vaille valmis ja nyt pitäisi päättää että millä polttoaineella sitä ajaisi. 668cc dekat bensalla vai isommat suuttimet ja etanolilla? Ahtopaineet tulisi olemaan n 1.8bar. Turbona hx40 ja vinokone vakio puristuksilla. Riittääköhän noi 668 dekat sinne 400hv..

Bensalla pitäisi riittää, viinalla ei.
142

 

Futurez  Kulkukoira