Elekma  Autoracing

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #135 : 03.09.2012, 18:03:51 »
Luulisi että nykypäivänä löytää internetistä kaiken mutta en löydä mistään matalaohmisia  n.400-500cc siittimiä.
Kertokaa  joku liike joka myy 940 volvoon mulle siittimet.

Mulla on 2 pumppua autossa (siirtäjä pumppu tankissa?)

Pitää vaihtaa bensapumppu tehokkaampaan, kumpiko istuu paremmin 940, ulkoinen walbro vai bosch? walbro on 50-60€ halvempi
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 18:06:22 kirjoittanut kreator »

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #136 : 03.09.2012, 18:14:05 »
Luulisi että nykypäivänä löytää internetistä kaiken mutta en löydä mistään matalaohmisia  n.400-500cc siittimiä.
Kertokaa  joku liike joka myy 940 volvoon mulle siittimet.

Mulla on 2 pumppua autossa (siirtäjä pumppu tankissa?)

Pitää vaihtaa bensapumppu tehokkaampaan, kumpiko istuu paremmin 940, ulkoinen walbro vai bosch? walbro on 50-60€ halvempi
Mulla olis yhdet koekäytetyt 620cc siemens dekat ja walbron käyttämätön bensapumppu, pistä yv jos kiinnostaa
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #137 : 06.09.2012, 12:53:12 »
Luulisi että nykypäivänä löytää internetistä kaiken mutta en löydä mistään matalaohmisia  n.400-500cc siittimiä.
Kertokaa  joku liike joka myy 940 volvoon mulle siittimet.

Mulla on 2 pumppua autossa (siirtäjä pumppu tankissa?)

Pitää vaihtaa bensapumppu tehokkaampaan, kumpiko istuu paremmin 940, ulkoinen walbro vai bosch? walbro on 50-60€ halvempi

Mä ostin jenkki ebaystä 4kpl Boschin Brown Top suuttinta (Ford E5ZE) joita on käytetty 80-luvun mustangeissa ja Merkur X4ti:ssä. Näitä nyt ei oikein suomen romiksilta yllättäen löydy mutta jenkki ebaystä noita saa välillä suht. edukkaasti. Vinkin tähän löysin tuolta turbobricksin forumilta:

http://forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-5385.html

Suuttimet ovat volvon kiskossa 3bar paineella n. 400cc/min, matalaohmiset, ja olivat täysin bolt on vinokoneen kiskoon. Toimivat mun pikkuviri B230FT:ssä hienosti.

Bensapumpuksi auton alle ehdottomasti halvin ja järkevin on (Lähes) minkä tahansa K-jet auton pumppu. Ei maksa käytettynä juuri mitään, ja eipä uusikaan ole kun jonkun reilun huntin esim. Motonetissä. Vapari K-jet pumput tuottavat 128lph 5Bar vastapaineella ja turbon 148lph. Mä oon näillä käytetyillä K-jet pumpuilla ajellut viimeiset 15 vuotta ilman mitään ongelmia.

Kattava katalogi Boschin pumpuista ja niiden tuotoista löytyy tuolta:

http://www.bosch.com.au/content/language1/html/4560.htm

Walbroa en laittaisi mihinkään tuon perusteella:

http://realstreetperformance.com/store/pages/fuel-pump-comparison-test-5.html
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #138 : 06.09.2012, 13:41:26 »
"Walbroa en laittaisi mihinkään tuon perusteella"

Lainattu linkittämältäsi sivulta:

This test ranked 4 popular fuel pumps in terms of flow performance and amperage draw. Whats important to remember is that not every setup needs the biggest baddest fuel pump on the market. We have provided you with a mathmatically calculated engine horsepower chart to help you decide which pump will best suit your needs. For example, although it didnt shine in comparison to the Bosch, the Walbro 255 is not a bad pump by any means. If you're not going to make 1000hp all motor or 820hp at 20psi, you just might not need that much fuel pump, and spending more on a fuel pump bigger than what you need would be a waste of money.

Aikas tehokkaita laitteita löytyy tältäkin foorumilta joissa Walbrolla on pärjätty... :pomo:


Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #139 : 17.09.2012, 23:18:30 »
Näin ohimennen kysyn mitkä mahtaisi olla 940 orggis coolerin mitat?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #140 : 17.09.2012, 23:23:17 »
Näin ohimennen kysyn mitkä mahtaisi olla 940 orggis coolerin mitat?

940:ssä on kolmea erikokoista cooleria. Dieselissä on matalin ja paksuin.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #141 : 17.09.2012, 23:33:06 »
Hohhoijjaa unohin! kyseessä siis -97 Fk
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #142 : 17.09.2012, 23:50:04 »
940:ssä on kolmea erikokoista cooleria. Dieselissä on matalin ja paksuin.
Onko se muka erilainen kun ilmastoidun bensakoneen cooleri? Mulla oli pienen viiveen välein molemmat lattialla, ja väittäsin että samat ovat?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #143 : 23.09.2012, 14:23:49 »
Luulisi että nykypäivänä löytää internetistä kaiken mutta en löydä mistään matalaohmisia  n.400-500cc siittimiä.

Laita korkeaohmiset ja osta etuvastusten ohitusadapteri.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #144 : 23.09.2012, 14:40:51 »
Näin ohimennen kysyn mitkä mahtaisi olla 940 orggis coolerin mitat?
Tuossa oon joskus mittaillut 740:n cooleria. Se on ilmastoimattomassa ysissä sama.



Tuolla vielä juttua samasta mallista: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Intercooler/volvo_intercooler.htm

Tuolla linkissä sanotaan että malli muuttui -92 sopiakseen matalampaan keulaan. Onkohan vaan noin? Eihän se ysin keula nyt juurikaan matalampi oo kuin seiskan... Ilmastoidussa ehkä eri juttu.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 14:58:25 kirjoittanut hevonen »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #145 : 23.09.2012, 21:58:12 »
Hei, kiitos paljon! O:-) O:-)

Mitä joutuukaan muokkaamaan jos ostaa tämmöisen?


Eikös tuo ole 60mm paksu?

Eli : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-12/volvo-940-utan-ac-60mm.html
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 22:05:34 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #146 : 23.09.2012, 22:51:33 »
loppupään 9satkussa ilmastoidussa isompi syyläri, ja coolerissa lähdöt keskellä ja sähköflekti viskon tilalla.....

mulla on muistaakseni toi omassa keulilla,http://shop.klracing.se/sv/artiklar/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-12/volvo-940-med-ac-60mm-.html eikä se ihan niin vaan sovi paikalleen... laitoin sille sitten kaveriksi S14 nissanin alumiinisyylärin  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 22:58:41 kirjoittanut Niksa »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #147 : 23.09.2012, 23:10:30 »
Mulla on juurikin tuo malli mistä Hevonen laittoi kuvan... Kait nuo vissiin ihan hintansa väärtejä ovat vai mitä oot Niksa mieltä?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #148 : 23.09.2012, 23:11:52 »
Itsellänikin on tuo KL-racing cooleri (sama kuin niksan) ja se menee heittämällä paikalleen, kunhan sahaa ne orkkiscoolerin kannattimet poikki ja laittaa sen coolerin lepäämään etupalkin päälle (kumilevy väliin!).

Eli eihän se täysin "bolt on" ole mutta hyvin liki.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #149 : 23.09.2012, 23:47:42 »
no ei oo päässy viel kunnol testailee kun mulla on seos ongelmia mut täytyy heti se koeponnistaa reippaasti yli kilon paineilla kun saa soosit järjestykseen.

 

Futurez  Kulkukoira