Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S_Kaulaote

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • "Lähtää ostelee jotaa.."
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #210 : 15.12.2012, 20:39:52 »
Eipä mainittu myöskään muutakun vikingin lastu ja 2bar ahtoja

Poissa S_Kaulaote

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • "Lähtää ostelee jotaa.."
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #211 : 15.12.2012, 20:40:20 »
Sori! Siis se parempi lastu..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #212 : 15.12.2012, 22:42:33 »
Luetaampas huolellisesti!   ;)

Toni sanoi tarkasti ottaen näin:

Minulta saa parempia lastuja ja halvemmalla.
"Mahdollistaa ahtopaineen nostamisen n. 2,0-2,1bar, jolloin saavutetaan n. 410-420hv teho."  :)

Eli ei sanaakaan ahtimesta yms. vaan ainoastaan lastusta, jolla on mahdollista nostaa ahtopaine yli 2 baarin ja muusta ei puhuttu mitään.   :hello:

Nimittäin vakiolastulla tuo temppu ei käytännössä onnistu, edes kikkailemalla!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ASalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #213 : 21.12.2012, 17:21:41 »
Varmaankin vastaukset näihin kysymyksiin löytyisi täältä jostakin, mutta eipä ottanut silmään pikaisella selailulla, joten kysäisen:

Teknisten tietojen mukaan 230FK ja FT koneet ovat lähes samanlaiset. Tehoa ja vääntöä FT:ssä kuitenkin enemmin.

Millä minimimuutoksilla FK:n saisi FT:n teho- ja vääntölukemille ?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #214 : 21.12.2012, 17:36:36 »
Millä minimimuutoksilla FK:n saisi FT:n teho- ja vääntölukemille ?
Vaihtamalla hukkaportin kello jäykempään tai muulla tavalla ahtopainetta nostamalla.

Minimimuutos voisi olla bleedi-reikä kellon kanteen ;D


Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #215 : 21.12.2012, 17:36:54 »
Hukkaportin kellon vaihdolla, muuta eroahan noissa ei ole. FK:ssa 0.3bar kello, joka suuremmille paineille liian löysä ilman lisäjousta

Poissa ASalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #216 : 21.12.2012, 17:49:42 »
Tuo on selvä, ahtopainetta pitää lisätä.
Mutta mistä se tarvittava lisäbensa saadaan ?
Osaako LH-Jetronic annostella sitä automaattisesti lisää havaitessaan, että kas, ahtopaine onkin kohonnut ?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #217 : 21.12.2012, 17:53:49 »
Osaa.
Noin 0.8 bar asti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Poissa ASalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #218 : 21.12.2012, 18:03:22 »
Sitten vielä kaipaisin hyviä vinkkejä mistä 0,8 barin kellon ostaisin.

Oliko bleedin reijittäminen vakavassa mielessä annettu ehdotus ?
Onko se täysin käypänen konsti, vai voiko jotakin ongelmia esiintyä ?
Paljonko FT:n ahtopaine on vakiona ?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #219 : 21.12.2012, 18:29:52 »
FT = noin 0.6 bar
FK = noin 0.3 bar

Koita heittää hakusanoiksi bleed, rajapaine, lisäjousi tai vaikka ahtojen nosto ja luettavaa riittää loppuillaksi.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2012, 18:41:50 kirjoittanut jaippi »

Poissa ASalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #220 : 21.12.2012, 20:16:42 »
Homma alkaa selkiytyä.

Kysyisin vielä kumpaan suuntaan hukkaporttia säätävä (kellon) tanko liikkuu painetta rajoittaessaan, kellosta ulos vai sisään ?
Mietin miten siihen saisi säädettävän lisäjousen.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #221 : 21.12.2012, 20:31:23 »
Tanko liikkuu kellosta ulospäin kalvoon vaikuttavan ahtopaineen vaikutuksesta.
Eli kun ahdot nousevat yli kellon jousikuorman, alkaa hukkaportti avautumaan.

Tähän väliin kehoitus että kunnollinen ahtopainemittari on oltava.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #223 : 21.12.2012, 22:30:11 »
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/modellanpassat/volvo-22/900/trimchipp-2/wastegate-klocka-940-turbo.html

Turhan kovat postit tulee jos pelkän kellon tilaa?   ::)

Tai no köyhällehän se kallista on, kaikille saman hintaista.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #224 : 22.12.2012, 11:58:22 »
Mulla on perus bleedi t-haarassa FK motissa. Antanee jotain 0,6 bar. En oo viiteen vuoteen mittaillu kun kyseessä käyttöauto joka seisoo kehä 1 ruuhkassa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Elekma  Autoracing