Elekma  Autoracing

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #405 : 25.06.2013, 09:45:01 »
kyl melkeen modelpassande coolerin siihen haluisin :) ruotsista?
Vaikkapa tuolta:
http://www.do88.se/fi/artiklar/volvo/index.html

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #406 : 25.06.2013, 22:27:23 »
Uskaltaako vakio 940 turbosta ottaa yli 1baarin ahtoja?

 B230FK
bensa lastu
vapaavirtasuodatin

Unohda!  Suuttimet ei riitä!  Ja vakiocoolerikin voi antautua, puhumattakaan siitä, että saat parhaimmillaan sillä vakiokalustolla (cooleri/turbo) aikaiseksi yli 100C imuilman lämpötiloja.

Ja unohda tuo Varis-suodatin suosiolla (ns. vapaavirtaus-suodatin). Kaikki talitinttiä pienemmät menevät siitä lävitse. Huolehdi vain siitä, että vaihdat ilmanputsarin riittävän usein.

auto on juuri -91. mitenkäs kun tässä kuullut tuollaisesta imm:n siirrosta painepuolelle jolloin riittäisi tuotot hyvinkin vakio maffilla myös ?
kyl melkeen modelpassande coolerin siihen haluisin :) ruotsista?
Mutta tosiaan mitkähän suuttimet tuohon pitäisi hankkia? :)

IMMun siirto painepuolelle palvelee nopeampaa reagointia kaasunpainallukseen. Turha sinne on siirrellä, ellei hakusessa ole yyber-nopeat reaktiot kaasupolkimeen.

IMMun muuhun toimintaan/riittävyyteen se painepuolelle siirto ei vaikuta, koska IMMu nimensä mukaisesti mittaa ilman massaa!

Suuttimet niin suuriksi kuin tehotavoitteesi on ja lastu sen mukaisesti! Liian suuria suuttimia ei kannata laittaa, kuten ei liian pieniäkään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #407 : 27.06.2013, 11:17:07 »
Nopea kyssäri, voinko laittaa 0,8b hukkiksen -97 230FT sellasenaan? Bensa ja sytkälastut on tilattu jo ja valmiina mutta ei kerkee samaannippuun. :idiot2:
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #408 : 27.06.2013, 11:20:46 »
Nopea vastaus. Fuelcut tulee 0,8bar kohalla ilman lastua joten itse en laittaisi.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #409 : 27.06.2013, 11:37:18 »
Nopea vastaus. Fuelcut tulee 0,8bar kohalla ilman lastua joten itse en laittaisi.

Lastut voi varmasti laittaa ennen Hukkista? Eli lastulle, ajaa lugnisti kotiin ja asentaa hukkiksen ja kaikki ok.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #410 : 27.06.2013, 11:46:11 »
Joo kyllä voit laittaa lastut vakiopaineilla.  :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #411 : 27.06.2013, 11:48:02 »
Kiitos!  :hello:
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #412 : 03.07.2013, 21:13:46 »
Voi tosiaan unohtaa kaikki vaparisuotimet niin kauan kun on IMM imupuolella. Käytiin Classicilla penkissä ja oli sellanen lepsun puoleinen imuputki IMMn ja ahtimen välissä. Ihmetys oli melkoinen, kun oli kierroksia ja alkoi ahtamaan niin vetäsi imuputken kasaan!! Eli siellä IMM jälkeen on näköjään melkoisesti alipainetta vaikka tässäkin oli -012 80mm IMM. Ja kokeiltiin avata vakkariputsarin kanttakin, jotta saisi suoraan ilmaa niin ei ollut mitään vaikutusta tehoihin.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #413 : 08.07.2013, 22:29:51 »
Tekeekö kukaan täällä b230ft:n kylkeen sopivaa pakosarjaa mulle? :)

Tarttis ulkosen hukkiksen lähdön myös, itsellä ei riitä hitsaustaito...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #414 : 09.07.2013, 06:34:09 »
Tekeekö kukaan täällä b230ft:n kylkeen sopivaa pakosarjaa mulle? :)

Tarttis ulkosen hukkiksen lähdön myös, itsellä ei riitä hitsaustaito...

Kysy kkdmotorsport -nimimerkiltä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #415 : 09.07.2013, 21:06:06 »
Kysy kkdmotorsport -nimimerkiltä.

Tuli tarjous jo yhdeltä klubilaiselta. En tiedä haluaako hän että mainostan, mutta katsotaan jos sieltä tulis ehkäpä... :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #416 : 17.07.2013, 20:38:53 »
Hei mites tommosen 16T (suoralla pakopesällä) ahtimen laitto vaatis vinokoneeseen (940 volvo). mitä siinä tarkkaan ottaen pitää muuttaa ja kääntää että sopii??
S60 2.4T 2001

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #417 : 17.07.2013, 21:10:48 »
Ainakin pakoputkenlaippa,pesienkääntö,hukkaportin teline,

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #418 : 17.07.2013, 21:22:54 »
Hei mites tommosen 16T (suoralla pakopesällä) ahtimen laitto vaatis vinokoneeseen (940 volvo). mitä siinä tarkkaan ottaen pitää muuttaa ja kääntää että sopii??

Suora pesä käy nimensä mukaisesti suoraan orkkis pakoputkeen eli downpipeen kiinni. Ahtimen pako ja imupuolen pannan/lukitussokan irrottamisen jälkeen saat osat irrotettua toisistaan. Sitten irroitat ne tapit pihdeillä pois ja laitat paketin takaisin kasaan ottamalla mallia alkuperäisesta ahtimesta miten ne pako ja imupuoli sijoittuu. Hukkaportin kellolle takaiset uuden kiinnitysraudan tai tilaat valmiin KL-racingilta. Muuten on täysin bolt on vakkariahtimen tilalle.

Ja tarvitset hommaan myös virilastun tehonlisäykseen:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #419 : 18.07.2013, 16:26:33 »
Suora pesä käy nimensä mukaisesti suoraan orkkis pakoputkeen eli downpipeen kiinni. Ahtimen pako ja imupuolen pannan/lukitussokan irrottamisen jälkeen saat osat irrotettua toisistaan. Sitten irroitat ne tapit pihdeillä pois ja laitat paketin takaisin kasaan ottamalla mallia alkuperäisesta ahtimesta miten ne pako ja imupuoli sijoittuu. Hukkaportin kellolle takaiset uuden kiinnitysraudan tai tilaat valmiin KL-racingilta. Muuten on täysin bolt on vakkariahtimen tilalle.

Ja tarvitset hommaan myös virilastun tehonlisäykseen:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0

Mulla ainakin vakio 13c:ssä oli kartio liitos. Jotenka ei tuo ihan bolt on pakopuoli ole?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi