Kulkukoira  Proturbo

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #555 : 12.09.2013, 13:52:42 »
mulla on 13C ahdin modattu 19T:ksi #7 pakopesällä sellanen 7-800€ remppa suunilleen. ja pakopaineet saa näppärästi kuriin ulkoisella hukkiksella. tosin nyttekin 1bar ahdoilla pitkässä vedossa pakopaineet nousee 1.2bar täytyy säätää vielä ahtimen oma hukkis avautumaan siinä 1 bar jos siitä olisi vielä apua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #556 : 12.09.2013, 17:25:45 »
mulla on 13C ahdin modattu 19T:ksi #7 pakopesällä sellanen 7-800€ remppa suunilleen. ja pakopaineet saa näppärästi kuriin ulkoisella hukkiksella. tosin nyttekin 1bar ahdoilla pitkässä vedossa pakopaineet nousee 1.2bar täytyy säätää vielä ahtimen oma hukkis avautumaan siinä 1 bar jos siitä olisi vielä apua.

Nojoo, mut taitaa karkaa vähän 19T idea kokonaan jos tekee sille pakosarjan ja ulkosen hukkiksen.

Samalla rahalla pistäis jo vaikka hx35.

Itsellä menossa kinugawan td05-16g jossain vaiheessa vakio sarjalla paikalle...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hanska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #557 : 12.09.2013, 21:20:11 »
Tarkista että se by passin kalvo on varmasti ehjä.

Pitää huomenna tehdä testit. Ikuisuusprojektista jää blitzin ulkoilmaan puhkuva ylitse, niin sen modaisi takaisin kierrättävänä siihen kompuran koteloon jos tuo vuotaa..
Volvo 945 -96 -Vakio
Nissan Silvia -93 -"Vakio"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #558 : 13.09.2013, 01:26:23 »
Itellä on toi 15G ja siinä kyllä mitään alavääntöä ole. Aika ylös saa kierrokset nousta että asfaltilla kun ajaa rupee tapahtumaan. Tai no, kaikki se rupee tapahtumaan mitä 0.6bar ahdoil voi.  ;D

Itse en huomannut kylläkään juuri mitään eroa heräämisessä 13c ja 15g välillä.

Molemmilla ahdot paukahtaa kiloon, että heilahtaa, kun kaasun painaa pohjaan.  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #559 : 13.09.2013, 15:37:55 »
Itse en huomannut kylläkään juuri mitään eroa heräämisessä 13c ja 15g välillä.

Molemmilla ahdot paukahtaa kiloon, että heilahtaa, kun kaasun painaa pohjaan.  ::)
18T heräs tuolla enemin 268ast kepillä noin 400rpm myöhemmin kuin vakiokeppi ja 13c.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #560 : 13.09.2013, 16:35:00 »
Itse en huomannut kylläkään juuri mitään eroa heräämisessä 13c ja 15g välillä.

Molemmilla ahdot paukahtaa kiloon, että heilahtaa, kun kaasun painaa pohjaan.  ::)

Samaa mieltä. Jos ei paine nouse, niin jossain on vikaa vikaaa vikaa...

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #561 : 13.09.2013, 21:06:21 »
Itellä on toi 15G ja siinä kyllä mitään alavääntöä ole. Aika ylös saa kierrokset nousta että asfaltilla kun ajaa rupee tapahtumaan. Tai no, kaikki se rupee tapahtumaan mitä 0.6bar ahdoil voi.  ;D
Megalogista katottuna oma 242 kerää kilon ahtoja alle 3000 kiekan tuolla Mitsun 15G:llä, että ihan kohtuudella tuntuis heräävän...? 0,8 baria@2700rpm.
Alakerta 2.3l, 9,3 puristuksilla. Kiinacooleri, ft-pakosarja ja 3" ränni perälle asti eli ei mitään ihmeellistä.

Ja nuo kartatkaan ei oo aivan 100% verrattuna jos joku ammattimies laittas.

Kyllä sulla on hukkiksessa/bypassissa vikaa jos ei mitsu heräile.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #562 : 16.09.2013, 21:24:14 »
Jos jollain pöydällä suora (vinokin varmaan käy) pesällinen (ei 13g kartio) td04 ahdin... Tarvitsisin pari mittaa pakopuolelta.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #563 : 18.09.2013, 09:40:17 »
Kyllähän toi 15g aika alhaalta heräilee. Viking-lastuilla, kiinakuulerilla ja hiukan vakiota korkeammilla bensapaineilla 1.2-1.3bar paineet kesti itsellä ainakin ilman nukutusta. Putkisto muuten vakio mutta katti oli korvattu suoralla putkella.
Pari vuonna 2010 kuvattua viteoo. Oli se sillon uutta ja hienoo ku oli turbovolvo :D

http://www.youtube.com/watch?v=jghJ_KMDACw
http://www.youtube.com/watch?v=zqyNybl9Kms
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #564 : 23.09.2013, 16:44:03 »
Olen lukenut internetistä (joten sen on oltava niin) että 3" DP +13C ahdin saa aikaan tuon ilmiön. 13C ahdinhan on TD04H pakopesällä jossa huomattavasti pienempi hukkis kuin TD04HL pesällisissä pikkumitsuissa (Etuvetojen 15G/16T yms.)

Esim. tuossa Sävarin topicissa asia mainittu:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=63704

"Det finns en hel del folk som har fått skenladd med 13C samt 3" downpipe." sanoo nimim. philleee.

Suomeksi: "Löytyy useita joille tullut ongelmia ahtojen karkailun kanssa 13C ahtimella ja 3" DP:llä"

Nyt täytyy kyllä uskoa tämä.
Vaihdoin tänään alkuperäsen DP:n jossa katti kiinni. Ja enään ei ahdot karannut  ??? pysyivät 5000rpm asti 0.9bar nelosella vedettäessä. 3" ilman kattia karkas jo 3500rpm kohdalla.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #565 : 23.09.2013, 16:58:28 »
Nyt täytyy kyllä uskoa tämä.
Vaihdoin tänään alkuperäsen DP:n jossa katti kiinni. Ja enään ei ahdot karannut  ??? pysyivät 5000rpm asti 0.9bar nelosella vedettäessä. 3" ilman kattia karkas jo 3500rpm kohdalla.
Tuo kello jonka ostin sulta on nyt kiinni. Ei karkaile ahdot, nousee nopeasti ja pysyy tällä hetkellä 0.9:ssä.

Jos jaksaisi vielä 5dennen kerran avata tangon ja säätää lyhyemmäksi..   :D

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #566 : 23.09.2013, 17:13:47 »
Tuo kello jonka ostin sulta on nyt kiinni. Ei karkaile ahdot, nousee nopeasti ja pysyy tällä hetkellä 0.9:ssä.

Jos jaksaisi vielä 5dennen kerran avata tangon ja säätää lyhyemmäksi..   :D
Hyvä jos toimii, itellä kun taisi onglelma olla se 3"DP eikä kello, niin sai edes jotain takasin minulle turhasta osasta.  :P

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #567 : 30.09.2013, 21:44:37 »
Mulla 13c ahdin n.3" imm ja 578cc suuttimet. Näillä seos oli jotain matalaa 12.

Vaihdoin isompaan mitsuun, suurensin hieman imm (nyt 3") ja nyt kun mennään ahdoille niin 10afr ja rikastuu siitä vielä ahtojen myötä (mittari ei näytä alle 10afr).

Suurennanko vaan rohkeasti imm taas millin pari vai onko muuta keinoa (ei viittis suuttimia vaihtaa pienempiin)?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #568 : 01.10.2013, 00:59:54 »
Siis vaihdoit isomman ahtimen, ja isomman immun ja nyt ahdoilla seos on entistäkin rikkaampi.. :o
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa perttijt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #569 : 01.10.2013, 08:02:21 »
Siis vaihdoit isomman ahtimen, ja isomman immun ja nyt ahdoilla seos on entistäkin rikkaampi.. :o

Jos ahtimen vaihto nosti ahtopaineita, nousee isommilla ahdoilla myös bensanpaine -> enemmän bensaa koneeseen. Voi olla ettei sun suurennettu immu reagoi lineaarisesti ilmamäärän kasvuun. Muutama milli lisää saattaa auttaa ja lienee helpoin tapa testata...
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.

 

Samppasport  Futurez