Elekma  Autoracing

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #765 : 06.03.2014, 01:08:16 »
Omaan ysiin ajattelin 15g päivitystä nii minkäs kokoset suuttimet ois hyvät? tarviiko isompi imm tai lastuun muutoksia?
:facepalm:

Muutama sivu taaksepäin asiasta puhuttiin!

Lastu tarvitsee aina muutoksia, kun muutetaan moottorin polttoaineen syöttöön vaikuttavia komponentteja!
Tässä tapauksessa suuttimet ja IMMu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuusoV94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #766 : 06.03.2014, 08:55:54 »
Joo mutta jossain oli että 370cc suuttimet riittäs 15g:lle ja ne menis vakio immullakin...

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #767 : 06.03.2014, 14:13:38 »
Joo mutta jossain oli että 370cc suuttimet riittäs 15g:lle ja ne menis vakio immullakin...

No meneehän ne pienillä paineilla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #768 : 06.03.2014, 14:21:58 »
Joo mutta jossain oli että 370cc suuttimet riittäs 15g:lle ja ne menis vakio immullakin...
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Siitä vaan laskemaan, mihin suuttimet riittävät!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #769 : 10.03.2014, 08:55:13 »
Öljynpaluu fk.n lohkoon tuli ns.vähän korkeaks sillä normaali asennossa tökkää suodattimeen. Ja suodatinta ei pysty nostamaan riittävän ylös koska ottaa öljyntulo sekä vesiputkeen mikä tulee pumpulta. No ajattelin että laittais saman tien uuden lauharin keulille mutta ei taida ysisatasessa mahtua vaan ottaa suodatin kiinni koneenkorvakkeeseen. Onko muilla ollu samaa vikaa?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #770 : 11.03.2014, 11:17:16 »
mä laitoin siirtosarjalla kun otti uus pakosarja siihen siirtojalkaan kiinni, niitä siirtopalikoita saa nykyään montaa eri sorttia on kulma mallisia ym ja sitten toki liittimet ja teräspunosletkut mahdollisuuksia löytyy.

ja kupariputkesta ei kannata tehdä mitään öljy/vesilinjoja jos joutuu esim banjoliittimen juottamaan päähän, ei kestä.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #771 : 11.03.2014, 17:15:12 »
Asia kunnossa. Täytyy laittaa tiluuseen.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #772 : 12.03.2014, 07:41:40 »
Öljynpaluu fk.n lohkoon tuli ns.vähän korkeaks sillä normaali asennossa tökkää suodattimeen. Ja suodatinta ei pysty nostamaan riittävän ylös koska ottaa öljyntulo sekä vesiputkeen mikä tulee pumpulta. No ajattelin että laittais saman tien uuden lauharin keulille mutta ei taida ysisatasessa mahtua vaan ottaa suodatin kiinni koneenkorvakkeeseen. Onko muilla ollu samaa vikaa?
Se nestekierron laippa siinä suodatinsiirtojalassa on irroitettavissa. Avaa vaan sen olikohan 28mm mutterin siitä suodattimen alta (pinnapultissa) ja lyhentää sitä pinnapulttia, ettei pohjaa suodattimeen. Lohkon ja suodatinsiirtojalan väliin sitten tämä laippa. Sen kiinnittämiseen pidempi banjopinnapultti esim sorvilla. Sitten 90ast kulmanipat, jotka käy laippaan. Teräspunosletkuin sitten keulalle. Ei oo mukava väli, mutta itselläni oli näin ja toimi oikein hyvin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #773 : 12.03.2014, 15:12:40 »
Varmaan säästäis vähän ku tekis noin mutta saispahan tolla siitosarjalla siirrettyä suodattimen vaikka kabiiniin jos letku riitäis. :)

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #774 : 17.03.2014, 20:39:39 »
ebaysta tilasin 0.55 bar kellon 940 FK:hon.
Moottoritiellä 5 vaihteella kiihdyttelin niin 0.68 baariin sain enimmillään, onko liikaa?
Paljonko sitä tankoa pitäisi pidentää jos haluaa 0.6 baaria? Nyt se on alkuperäisen pituinen tai korkeintaan 1 mm alle.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #775 : 17.03.2014, 21:04:05 »
...Moottoritiellä 5 vaihteella kiihdyttelin niin 0.68 baariin sain enimmillään, onko liikaa?..
Sanoisin että todella passeli.
Pienemmillä vaihteilla pysyy 0,6 paikkeilla vai?

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #776 : 17.03.2014, 22:40:31 »
Sanoisin että todella passeli.
Pienemmillä vaihteilla pysyy 0,6 paikkeilla vai?
Tällainen käsitys on jäänyt että hankalampi saada niin ylös pienimmillä vaihteilla.
Pitänee tarkistaa sekin vielä uudelleen, nyt kun olen hankkinut tarkan mittarin: Nestetäytetty 0... 1 bar asteikolla, sillä näkyy käytännössä 0.01 baarin tarkkuudella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #777 : 18.03.2014, 22:31:13 »
ebaysta tilasin 0.55 bar kellon 940 FK:hon.
Moottoritiellä 5 vaihteella kiihdyttelin niin 0.68 baariin sain enimmillään, onko liikaa?
Paljonko sitä tankoa pitäisi pidentää jos haluaa 0.6 baaria? Nyt se on alkuperäisen pituinen tai korkeintaan 1 mm alle.

Ahtoja ei säädetä tankoa pidentämällä tai lyhentämällä, vaan jousilla tms.
Ja jos se on tosiaan tuon 0,68 baaria, niin anna olla, koska se menee ihan hyvin ilman lastua vielä. Tuossa 0,8 baarin kohdilla alkaa yleensä rapisemaan ilman lastuja.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #778 : 18.03.2014, 23:22:42 »
:facepalm:

Muutama sivu taaksepäin asiasta puhuttiin!

Lastu tarvitsee aina muutoksia, kun muutetaan moottorin polttoaineen syöttöön vaikuttavia komponentteja!
Tässä tapauksessa suuttimet ja IMMu.

Jöö, minulla 870cc suuttimet, hx35, 3"imm ja täysin vakiokokoonpanoon tehdyt lastut.
Ongelmitta rokkasi.

En väitä että viisasta olisi, enkä kyseenalaista sanomaasi, totesin vain.

Nyt tosin tuli tonilta customlastut paikoillaan oleville osille ja 7000rpm rajoittajalla, koska kaverit väkisin osti samaan hintaan edelliset lastut pois. Auto leimataan ja LHn tilalle mega.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #779 : 19.03.2014, 01:31:45 »
Jöö, minulla 870cc suuttimet, hx35, 3"imm ja täysin vakiokokoonpanoon tehdyt lastut.
Ongelmitta rokkasi.

En väitä että viisasta olisi, enkä kyseenalaista sanomaasi, totesin vain.
"Ongelmitta" siinä mielessä, että kävi varmaan, koska LH:n lambda-säätö on erittäin agressivinen, mutta jos tehoista on 30% kateissä, niin.....   

Viisasta se ei ole, mutta pystyyhän ilman IMMuakin ajamaan vaikka ahdoilla! :buck2:

Toimiiko se oikein tai hyvin, onkin toinen juttu!  :hello:
Käyhän kaasarikoneetkin, mutta pärjääkö ne ruiskutusmoottoreille päästöissä, kulutuksessa ja tehoissa?


Nyt tosin tuli tonilta customlastut paikoillaan oleville osille ja 7000rpm rajoittajalla, koska kaverit väkisin osti samaan hintaan edelliset lastut pois. Auto leimataan ja LHn tilalle mega.

No, miksi et samoin tein ryhdy säätämään LH:ta, kun senkin pystyy tekemään ihan siinä missä megankin!   :(
Kannattaa muistaa, että sama LH2.4 on käytössä saabissa, Volvossa ja myös 928 possussa samalla binäärillä mutta eri kartoilla! Joten se taipuu aika moneen ja paljoon päälle!  :pomo:

Ja LH/EZ116K kombossa saat värkättyä sitä nakutuskarttaakin mielesi mukaan?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo