Autoracing  KL-varaosat

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #900 : 27.04.2014, 16:01:09 »
Joo näin mää vähän pähkäilin kanssa. Tuon T nenun ripustin seinälle koristeeks :) Ja mitä tyhjäkäyntiin tulee niin kylä race on race omaan korvaan mutta että miltähän se katastuskonttorin isännän korvaan kuulostaa niin jää nähtäväks ::)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #901 : 27.04.2014, 18:34:49 »
Jos se päästöistä menee läpi niin saahan siellä olla vaikka 320 asteinen nokka. Ja kyllä tuo vx3 on niin löyhä nokka, että ei sitä nokan vaihtoa katsuri tiedä ellet kerro.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2014, 18:47:07 kirjoittanut miikel »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #902 : 27.04.2014, 19:51:57 »
vx nokalla käynti oli ainakin normaali, nykyään timos motorin 12,2mm nostolla ja käynti on nyt muuttunut aika paljon, eikä se katsastus inssia haitannu, alucuuleri oli sen sijaan vaihdettava.  :idiot2:

ja vx pelasi itellä ainakin hyvin turbokäytössä tosin oli ulkoinen hukkis helpottamassa liiallista pakopainetta.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #903 : 20.05.2014, 01:38:36 »
E: vastaus löytyi ;D
« Viimeksi muokattu: 20.05.2014, 01:50:23 kirjoittanut stuge »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #904 : 22.05.2014, 16:32:16 »
-044 kopio pumppu,

 :idiot2: :buck2: Jättäisin ostamatta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #905 : 22.05.2014, 23:05:06 »
:idiot2: :buck2: Jättäisin ostamatta.

Miksi ihmeessä?
Aitoon boschin -044 verrattuna ostat 4-6kpl kopio pumppuja, ja vastaavat merkkipumput maksavat ainakin 150€ johon hintaan ostat kolme kopiota..

Mitä kaveripiirissä ollut niin kenelläkään ollut mitään valittamista, ja foorumeillakaan ole tullut vastaan hirveästi ongelmia nuiden kanssa..

Erittäin hyvä budjettipumppu mielestäni.  ::)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #906 : 22.05.2014, 23:26:46 »
Miksi ihmeessä?
Aitoon boschin -044 verrattuna ostat 4-6kpl kopio pumppuja, ja vastaavat merkkipumput maksavat ainakin 150€ johon hintaan ostat kolme kopiota..

Mitä kaveripiirissä ollut niin kenelläkään ollut mitään valittamista, ja foorumeillakaan ole tullut vastaan hirveästi ongelmia nuiden kanssa..

Erittäin hyvä budjettipumppu mielestäni.  ::)
Nimeltä mainitsematon Ari E voisi kertoa tähän väliin mielipiteensä kiinan pumpuista :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #907 : 23.05.2014, 00:21:39 »
Erittäin hyvä budjettipumppu mielestäni.  ::)

Tässä Wiinamäen miehenä Aito Bosch antautui 3kk kuluttua (orkkiksen nykyinen vastine).
Orkkis Bosch kesti 406tkm ja toimi vaihdettaessa, mutta vaihdoin sen siksi, että muilla se on levinnyt alle 360tkm matkalla. Ääntä se kyllä piti, joten pitkään se tuskin olisi pötkinyt.

Ostin tuon levinneen orkkiksen vastineen tilalle 8-pätkän pumpun ja se oli leviämässä jo 1,5kk jälkeen (tuotto laski).

Nyt tankissa on AEM:n 320LPH Wiinaa sietävä pumppu ja uskoisin sen kestävän avosandaaliatm pidempään kuin mikään noista ihan orkkista lukuunottamatta.
http://www.aemelectronics.com/products/fuel-delivery/high-flow-fuel-pumps/e85-high-flow-in-tank-fuel-pumps

Joten meikäläinen laiskana ei jaksa alvariinsa pumppuja vaihdella....   ;D

Hintaa tuolla Wiina AEM-pumpulla oli kotiintoimitettuna €159,- ja bensaversion saa €129,- kotiovelle asti.

Jenkeissä sitä saa ihan AEM:ltä hintaan $129,-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #908 : 23.05.2014, 05:56:08 »
Miksi ihmeessä?
Aitoon boschin -044 verrattuna ostat 4-6kpl kopio pumppuja, ja vastaavat merkkipumput maksavat ainakin 150€ johon hintaan ostat kolme kopiota..
Siksi ihmeessä. Ootko laskenut montako aitoa 044 pumppua saa sillä rahalla mitä menee kun kanki tulee lohkosta läpi?
Nimeltä mainitsematon Ari E voisi kertoa tähän väliin mielipiteensä kiinan pumpuista :D

Ja näin!  ;)
« Viimeksi muokattu: 23.05.2014, 09:39:10 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #909 : 23.05.2014, 06:11:35 »
Tässä Wiinamäen miehenä Aito Bosch antautui 3kk kuluttua (orkkiksen nykyinen vastine).
Orkkis Bosch kesti 406tkm ja toimi vaihdettaessa, mutta vaihdoin sen siksi, että muilla se on levinnyt alle 360tkm matkalla. Ääntä se kyllä piti, joten pitkään se tuskin olisi pötkinyt.

Ostin tuon levinneen orkkiksen vastineen tilalle 8-pätkän pumpun ja se oli leviämässä jo 1,5kk jälkeen (tuotto laski).

Nyt tankissa on AEM:n 320LPH Wiinaa sietävä pumppu ja uskoisin sen kestävän avosandaaliatm pidempään kuin mikään noista ihan orkkista lukuunottamatta.
http://www.aemelectronics.com/products/fuel-delivery/high-flow-fuel-pumps/e85-high-flow-in-tank-fuel-pumps

Joten meikäläinen laiskana ei jaksa alvariinsa pumppuja vaihdella....   ;D

Hintaa tuolla Wiina AEM-pumpulla oli kotiintoimitettuna €159,- ja bensaversion saa €129,- kotiovelle asti.

Jenkeissä sitä saa ihan AEM:ltä hintaan $129,-

Ai siulla on noin hieno pumppu, vakiokin riittänee 300hv korville viinalla, tai ei ainakaan mulla kyykkännyt paineet vielä. Tallissa odottaisi 255lph walbro asennusta, mutta saas nyt nähä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #910 : 23.05.2014, 10:54:51 »
mulla antautu orkkis pumppu 330tkm jälkeen kun otettiin enemmän painetta niin 4000rpm jälkeen tippui bensanpaine 2bar... :D nyt on jo vuoden päivät menty walbron voimin eteenpäin...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #911 : 23.05.2014, 17:22:23 »
Ai siulla on noin hieno pumppu, vakiokin riittänee 300hv korville viinalla, tai ei ainakaan mulla kyykkännyt paineet vielä. Tallissa odottaisi 255lph walbro asennusta, mutta saas nyt nähä.

Löytämäni tiedon mukaan 0580453420 pumppu antaa vain 90L tunnissa, joten se jää vaaditusta 170L aikas pitkälle vielä.
Toki tämä riippuu hyvin pitkälle BSCF arvosta, jossa Wiinalla käytän 0,9 arvoa. Ja kyllä nuo meikäläisen suuttimet ovat hyvän matkaa auki yli 50% pulssi-suhteella kun painelen sukka imusarjassa. Eli noilla meikäläisen suuttimilla (668cc/min) tuottaa hikeä saada se 300hv teho irti.

Siksi valitsin sitten pumpun, jonka ei pitäisi väsähtää Wiinaksiin, kuten tuo boschilainen ja tuo toinen. Pumppu ei ole järin pitkäikäinen, jos se tekee töitä täysillä.

Joten valitsin alkoholeille varmuudella sopivan pumpun, enkä käynyt pelleilemään millään "mikä-lie-kiinan-kama"-pumpulla, sillä se on ikävä jäädä tienposkeen pumpun pettämisen vuoksi.

Tarkemmin kun muistelen orkkispumpulla säätämistä, niin se oireili myös paineiden vähenemisellä ylärekisterissä.
Nyt moisia oireita ei enää ole!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #912 : 23.05.2014, 18:17:41 »
Tai pahempaa, kuten Ari Eemelillä. Täysvedossa pimeeks ja nam alakerta pam.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #913 : 23.05.2014, 18:28:19 »
Juu,motarilla miltei täyskaasuvedosta 60>110km/h pumppu sippas ihan kiihdytyksen loppupuolella, ahtoja kilo ja 3-4 sylinterien veivit ulostu lohkosta komeella pamauksella. 10tkm kesti -044 biltemalainen wiinalla, edellisellä mentiin 18 tkm, kunnes rupes niin ikään sippailemaan.
Ei kerrasta oppinu  :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #914 : 23.05.2014, 20:49:29 »
Ai siulla on noin hieno pumppu, vakiokin riittänee 300hv korville viinalla, tai ei ainakaan mulla kyykkännyt paineet vielä. Tallissa odottaisi 255lph walbro asennusta, mutta saas nyt nähä.

Eipä riitä ees bensalla 300hp. Testattu vakiolla (270tkm) ja uudella boschilla. Tuotto tipahtaa todella rajusti +1bar.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Samppasport  Futurez