Autoracing  KL-varaosat

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1035 : 26.07.2014, 16:26:07 »
 BuchkaSpark toimii hyvin, on itsellä käytössä kahdessa autossa. Tämän jälkeen ei toisiaan tarvitse enää jakajanuraa nokkaan eli voi laittaa minkä tahansa kepin pellin alle + muut hyödyt. Tosin tuolla TB-foorumilla viimeinen postaus on viime vuoden syksyltä eli en tiedä onko hemmolla enää myynnissä noita. Onneksi tuli aikanaan tilattua kolme eli on vielä yksi jäljellä.

Ei se kipinä ahdoilla lopu, jos palikat on kunnossa.

nimi. 403hv vakio sytkällä.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1036 : 26.07.2014, 19:43:11 »
Jakaja tulisi lohkoon, eli uraton nokka rokkaisi muutenkin kyllä tässä setissä. Lähinnä tässä nyt säästyisi apuakselin vaihdolta jos tuon laittaisi ja tietty muiden palikoiden haalimiselta. Muistelisin että JuHaU:lla olis sinkussa kipuna ongelmaa 1,4bar jälkeen, mutta tähän ei sitten oikein muuta "faktaa" olekkaan.

Voihan se toki olla että tohon omaan koneeseen jää se 165hp, mutta aina on kiva olla tietoinen mahdollisista ratkaisuista ja niiden tuomista hyödyistä tulevaisuutta ajatellen.


Laitetaan herra Buchkalle viestiä ja katsotaan kuinka äijän käy.  :hello:
« Viimeksi muokattu: 26.07.2014, 19:44:51 kirjoittanut Kalamies »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1037 : 26.07.2014, 21:02:30 »
Mulla oli ahtimena HX40 ja kipinä ongelmat alkoi nelosella 5000 rpm kohdilla. Kolmosella jaksok vielä puuskuttaa.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1038 : 26.07.2014, 21:17:39 »
Auto alko pelkää kuskia, et ny mennään liian kovaa ja alko pätkiä sytkää  :D
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1039 : 28.07.2014, 14:27:04 »
Hyväksi todettua ja fiksun hintasta 3" putkistoa olisin vailla omaan ft koneelliseen omaavan farkkuun. Osaisitteko suositella? Mielellään sellainen joka alkaa turbolta ja päättyy tietenkin loppu vaimentimeen asti.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1040 : 28.07.2014, 16:32:24 »
wsq: JT-Tuningin putki itellä. Jonkinmoinen kimppatilausprokkis oli jollakin vrcf yhteistyökumppaneista... hintaa tuli jotain vähän alle tonnin katteineen. Väärinymmärryksen mahdollisuus. Siis katalysaattorilla varustettu putki maksoi alle tonnin.

http://www.jt-tuning.se/shop/default.aspx?lng=ENG

Sillon kun pari vuotta sitten etsin niin ei ainakaan ollut mitään viksumpaa tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 16:34:37 kirjoittanut pelleeee »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1041 : 28.07.2014, 22:25:02 »
Tein 3" röörin alusta loppuun bilteman mutkista , putkista ja vaimentimista ja 200cel katti, tuli hintaa vähän päälle 400e. Vanhasta downpipestä lähtö, levitys pala 2"->3" ja kaksi 60ast. mutkaa niin tuli downpipelle hintaa huimat 35e.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1042 : 29.07.2014, 18:38:12 »
Ite tein yhdellä rosteri pöntöllä, 80e katalysaattoriin, pari mutkaa ja suoraa ja yhteensä maksoi 260e. Pönttö US-partsilta 3" Magnaflowin hitsattu turbo vaimentaja, maksoi jopa 50e. Mutta downpipe olikin jo valmiiksi 3"  :P

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1043 : 29.07.2014, 23:22:19 »
15G:ssä isompi kompura kuin 13G, muuten sama.

Eli 13G myöskin #7?


Minkähänlaiset halkeamat pakopesässä sitten haittaavat? Tossa on taas yks sohlo 15g josta pesä halki enemmän ja vähemmän.

Hukkaportin läpän kohalla kunnon railo perinteisesti, jos vähän hitsiä ja hukkaportin porttausta suorittaisi, niin voisi mennä talven yli..
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1044 : 29.07.2014, 23:51:08 »
Eli 13G myöskin #7?


Minkähänlaiset halkeamat pakopesässä sitten haittaavat? Tossa on taas yks sohlo 15g josta pesä halki enemmän ja vähemmän.

Hukkaportin läpän kohalla kunnon railo perinteisesti, jos vähän hitsiä ja hukkaportin porttausta suorittaisi, niin voisi mennä talven yli..
Mullakin oli ihan isot vaot siellä, mutta pahempi oli se, että akseli oli palanut. Öljynä oli sama käyttää biltsua koska sitä meni kuin deekuun konsanaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1045 : 30.07.2014, 00:38:36 »
Mullakin oli ihan isot vaot siellä, mutta pahempi oli se, että akseli oli palanut. Öljynä oli sama käyttää biltsua koska sitä meni kuin deekuun konsanaan.

Anna mulle parempi pesä?

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1046 : 30.07.2014, 07:19:04 »
Anna mulle parempi pesä?

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Paremmasta en tiedä, mutta saat ku otat.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1047 : 01.08.2014, 12:33:42 »
Mikä olisi järkevin vaihtoehto jo valmiiksi 0.8bar turbon kellon ahtoen nostoon? Kireämpi jousi? Prikkoja väliin? Vai Rajapaineventtiili?
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1048 : 01.08.2014, 13:26:04 »
Mikä olisi järkevin vaihtoehto jo valmiiksi 0.8bar turbon kellon ahtoen nostoon? Kireämpi jousi? Prikkoja väliin? Vai Rajapaineventtiili?

Jousi!
Lisäjousi vaijerisakkelilla kiinni hukkiksen tankoon ja toinen pää kiinnitysrautaan.
Prikoilla rajoitat kellon liikettä. Rajapainehässäköistä en oikein innostu.
Lisäksi toimivista patenteista jousi on halvin.  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1049 : 01.08.2014, 15:07:04 »
Jousi!
Lisäjousi vaijerisakkelilla kiinni hukkiksen tankoon ja toinen pää kiinnitysrautaan.
Prikoilla rajoitat kellon liikettä. Rajapainehässäköistä en oikein innostu.
Lisäksi toimivista patenteista jousi on halvin.  ;)

Löytyskö kuvaa vastaavasta patentista :D
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

 

Autoracing  KL-varaosat