Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1050 : 01.08.2014, 16:54:19 »
Ei ihan kauheen montaa sivua tarvi selata taaksepäin, niin löytyy kuvaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1051 : 01.08.2014, 16:56:51 »
Mikä olisi järkevin vaihtoehto jo valmiiksi 0.8bar turbon kellon ahtoen nostoon? Kireämpi jousi? Prikkoja väliin? Vai Rajapaineventtiili?
Jousi on hyvä, mutta tuossa tapauksessa rajapainevettiilikin pelaa ja on helppo asentaa sekä säätää kun vertaa jouseen.

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1052 : 01.08.2014, 20:51:36 »
Mites kun asensin nyt 0.8 kellon ja ei ollut sit sopii letkua kellolta niin ajettiin motonettiin ilman letkua ja ahdot nousi just siihen 0.8barriin. Sit kun laitoin letkun niin ahdot eivät nousseet kun 0.55bar :o. Voiko ilman sitä letkua ajaa? Vai mitä ksnnattas tehdä ahtoen nostamiseksi?
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1053 : 02.08.2014, 01:28:25 »
Mites kun asensin nyt 0.8 kellon ja ei ollut sit sopii letkua kellolta niin ajettiin motonettiin ilman letkua ja ahdot nousi just siihen 0.8barriin. Sit kun laitoin letkun niin ahdot eivät nousseet kun 0.55bar :o. Voiko ilman sitä letkua ajaa? Vai mitä ksnnattas tehdä ahtoen nostamiseksi?

Olitkos laittanut sen esikiristyksen oikein?
Jos, et raottuu hukkis jo pienehköstäkin pakopaineesta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1054 : 02.08.2014, 02:04:46 »
Olitkos laittanut sen esikiristyksen oikein?
Jos, et raottuu hukkis jo pienehköstäkin pakopaineesta.

Kyllä sen verran esikiristin että tanko pysyi ilman sokkaakin paikallaan... Voiko ilman hukkaportin letkua painella menemään kun paineet näyttävät pysyvän kurissa
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1055 : 02.08.2014, 10:19:34 »
Voi,jos tarviit rajapaine venttiiliä mulla on yksi ylimääräinen.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1056 : 02.08.2014, 13:26:01 »
Kyllä sen verran esikiristin että tanko pysyi ilman sokkaakin paikallaan... Voiko ilman hukkaportin letkua painella menemään kun paineet näyttävät pysyvän kurissa

Meikäläisellä (BSR:n kello) esikiristystä piti olla reilun 5mm, että kaikki pelasi oikein.
Nykyisessä turboneticsin kellossa on myös erikiristystä aikas reilusti, tosin on myös kiristysvarojakin.

Nimittäin jotain on pielessä, jos pakopaine aukaisee hukkaportin kellon kellon nimellispaineen tietämissä!
0,8 baarin kellolla "ameriikan bleedillä" (haljennut letku) ahtoja tuli niin paljon kuin mitsu antoi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1057 : 02.08.2014, 17:40:31 »
Meikäläisellä (BSR:n kello) esikiristystä piti olla reilun 5mm, että kaikki pelasi oikein.
Nykyisessä turboneticsin kellossa on myös erikiristystä aikas reilusti, tosin on myös kiristysvarojakin.

Nimittäin jotain on pielessä, jos pakopaine aukaisee hukkaportin kellon kellon nimellispaineen tietämissä!
0,8 baarin kellolla "ameriikan bleedillä" (haljennut letku) ahtoja tuli niin paljon kuin mitsu antoi.

Mitähän kannattaisi asialle tehdä? Esikiristää lisää?
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1058 : 02.08.2014, 17:51:26 »
Mitähän kannattaisi asialle tehdä? Esikiristää lisää?

Jep! 0,8 baarin kello on sopivalla tiukkuudella, kun sitä joutuu jo selvästi lievää voimaa käyttäen laittamaan paikoilleen. Tällöin ahdot toimivat kuten tarkoitettu. Tosin pitää samalla tarkistaa, ettei se mene liikaa esikiristyksen puolelle, ettei hukkaportin liike rajoitu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1059 : 18.08.2014, 21:06:28 »
Löytyykö keltään noita R suuttimia paikaltaan FT/FK koneista? http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bosch-968-spridare-grona-465cc.html
Ilmeisesti täysin bolt on? Vai mitenkä vastusten kanssa?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1060 : 18.08.2014, 21:10:38 »
Mulla oli 2h ja sitten lähti vaihtoon   :D jäi kerralla liian pieniksi. mutta suoraan paikalleen, en vastuksille tehnyt mitään

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1061 : 18.08.2014, 21:11:55 »
Mulla oli 2h ja sitten lähti vaihtoon   :D jäi kerralla liian pieniksi. mutta suoraan paikalleen, en vastuksille tehnyt mitään
Vieläkö on ylimääräsenä?  ::)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1062 : 18.08.2014, 21:14:15 »
Löytyykö keltään noita R suuttimia paikaltaan FT/FK koneista? http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bosch-968-spridare-grona-465cc.html
Ilmeisesti täysin bolt on? Vai mitenkä vastusten kanssa?
Anteeksi, en vastaa kysymykseesi.
Mutta 4x73,5 euroa plus postikulut...
Uusia penkitettyjä suuttimia saa suomesta kotiin tuotuna alle 250€:llä.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1063 : 18.08.2014, 21:38:59 »
Löytyykö keltään noita R suuttimia paikaltaan FT/FK koneista? http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bosch-968-spridare-grona-465cc.html
Ilmeisesti täysin bolt on? Vai mitenkä vastusten kanssa?

Itselläni ollut tuollaiset paikallaan jo kohtuu pitkään (b230ft). Menee ihan heittämällä, en ainakaan muista tehneeni mitään ihmeellisempää niiden kanssa. Vastuspaketti on otettu poissa. :hello:
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1064 : 18.08.2014, 21:57:49 »
Vieläkö on ylimääräsenä?  ::)

Ne myin pois seuraavana päivänä, mutta pssst. http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev6_bosch_suutin_443_cc_12_ohm_e_20_jetronic_liitin_o_o_61mm_tot_74mm_pitka-p-517580-185/

Mulla on korkea ohmiset ihan vastukset paikallaan, eipä oo mitään ollu

 

Kulkukoira  Proturbo