RallyBaron  Samppasport

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730268 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1230 : 13.09.2014, 18:07:55 »
Miten mittasit tuon napojen välisen?
Mittari suutinten piuhaan aja virrat päälle, käyttää siinä sen 10,5V ja samaten kun auto käynnissä. Itekin arvelin mittarin vasteaikaa auton pyöriessä...
Jos suutinten jännitettä mitataan plussan puolelta, ei auto saa käydä tai mittaustulos on mitä sattuu.
Maadoituksen puolta et voi mitata, sillä boxi maattaa suuttimia ja normaalisti suutinten molemmilta puolilta löytyy sama jännite kun boxi ei maata suuttimia.
Siis mittasin suutinten maajohtojen resistanssit ecun kamman liittimeen. Jos siellä olis huono liitos jonkun suuttimen johdossa, johtosarjan sisällä tehdyssä jaossa, se olis näkyny tod.näk ohmeina johdossa.
Meinaatko että jännite molemmin puolin suutinta on sama kun autossa on esim. virrat päällä ja suutin kytkettynä, vai ilman suutinta?
Mutta auto alko kumminkin pyörimään 4 jo. Kiitän nopeista vastauksista  :)
« Viimeksi muokattu: 13.09.2014, 18:09:27 kirjoittanut filth »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1231 : 15.09.2014, 16:23:49 »
Ja taas pääsee näin maanataina jännän äärelle. Eli vm -92 b230ft rupee rykimään ja vetää seokset todella laihalle (17-20) kun kaasun runttaa pohjaan, samalla flexin suutinten merkki valo alkaa vilkkumaan ja polttamaan putkessa. 1/3 kaasu kiihytyksen kärsii ottaa sillon seos pyrkii sinne 15 pintaan mutta korjaantuu kuitenki ja tasakaasulla ajaissa ei mitään ongelmaa paitsi jyrkissä ylämäissä seos pakenee taas sinne 16 tuntumaan. Oma epäilys on että polttoaine pumppu alkaa olee finaalissa, mutta onko jollain vastaavan laista propleemaa ollu?

Nii ja ajatus asteella on, että jos/kun polttoaine pumpun uusii nii rykäsis sinne tankkiin sellasen pumpun, joka pystyy tuottamaan sen tarvittavan paineen ja nakkais sieltä auton alla olevalla pumpulla vaikka sorsaa. Tämä lienee täysin mahollista? Ainakaan ite en oo keksiny mitään syytä miks ei onnistus.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1232 : 15.09.2014, 17:53:34 »
Vastaavaa ongelmaa oli ja kaikki järellinen ja järetön käytiin läpi pumppua myöten, mutta ei vaan alkanu toimimaan. Ohjainboksi oli rikki ja korjaantu megan vaihtamalla.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1233 : 15.09.2014, 22:59:50 »
Ja taas pääsee näin maanataina jännän äärelle. Eli vm -92 b230ft rupee rykimään ja vetää seokset todella laihalle (17-20) kun kaasun runttaa pohjaan, samalla flexin suutinten merkki valo alkaa vilkkumaan ja polttamaan putkessa. 1/3 kaasu kiihytyksen kärsii ottaa sillon seos pyrkii sinne 15 pintaan mutta korjaantuu kuitenki ja tasakaasulla ajaissa ei mitään ongelmaa paitsi jyrkissä ylämäissä seos pakenee taas sinne 16 tuntumaan. Oma epäilys on että polttoaine pumppu alkaa olee finaalissa, mutta onko jollain vastaavan laista propleemaa ollu?

Nii ja ajatus asteella on, että jos/kun polttoaine pumpun uusii nii rykäsis sinne tankkiin sellasen pumpun, joka pystyy tuottamaan sen tarvittavan paineen ja nakkais sieltä auton alla olevalla pumpulla vaikka sorsaa. Tämä lienee täysin mahollista? Ainakaan ite en oo keksiny mitään syytä miks ei onnistus.

Kyllä vahva lotto on sinne polttoaineen paineen puolelle noilla oireilla.

Vika voi olla pumpussa tai piuhoissa tai säätimessä.

Omasta kokemuksesta laittaisin AEM320 Wiina pumpun, notta tuotto ja paineet riittävät siihen mitä volvossa kestää voimasiirto ja pumppu siettää mitä tahansa pålttåainetta!
http://shop.mamasan.fi/product/show/3389/polttoaineensyotto/2291/aem-320lph-e85-polttoainepumppu


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1234 : 16.09.2014, 12:39:10 »
Kyllä vahva lotto on sinne polttoaineen paineen puolelle noilla oireilla.

Vika voi olla pumpussa tai piuhoissa tai säätimessä.

Omasta kokemuksesta laittaisin AEM320 Wiina pumpun, notta tuotto ja paineet riittävät siihen mitä volvossa kestää voimasiirto ja pumppu siettää mitä tahansa pålttåainetta!
http://shop.mamasan.fi/product/show/3389/polttoaineensyotto/2291/aem-320lph-e85-polttoainepumppu

Samaa pumppua saa ebayn maailmasta 120e

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1235 : 16.09.2014, 19:18:49 »
Samaa pumppua saa ebayn maailmasta 120e
ja kun narahtaa tulliin niin on saman hintainen
No kun halvalla sai.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1236 : 16.09.2014, 19:33:36 »
euro alueelta ei tulleja
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1237 : 16.09.2014, 20:19:44 »
Samapa se on mistä sen pumpun hankkii, mutta suosittelisin tuota AEM320lph pumppua, jossa riittää tuotto ja ennenkaikkea sen luvataan varmuudella sietävän bensaa, Wiinaa ja sitä juomakelvotonta Wiinaa!

Minä ostin pumpun suomesta siksi, että täällä pätee Suomalainen takuu/tuotevastuu ja sen ehdot.
Muistutan tässä samassa hengenvedossa siitä, että kalliimpi Bosch pumppu kesti vain muutaman kuukauden.

Ja jos €159,- sisältää postituskulut ja verot, niin voin aivan hyvin suosia suomalaista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1238 : 16.09.2014, 21:12:54 »
No nii nyt on laitettu autoon aem:n viinapumppu ja sama meno jatkuu. En tässä nyt tiiä että paaliin vai tuikata tulleen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1239 : 17.09.2014, 07:35:35 »
Suuttimet? mulla ainakin ryki pahasti niin vaihoin suuttimet ja se loppui... tosin ennen sitä vaihdettu kasa muita osia joilla ei ollut vaikutusta...

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1240 : 17.09.2014, 09:22:57 »
Nii ja tosiaan sillä ei oo vian kanssa kanssa mitään tekemistä onko imusarjassa yli vai ali painetta. Ja vapaalla kaasutellessa nopeella kaasun painalluksella alkaa heti rykimään ja korkeilla kierroksilla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1241 : 17.09.2014, 14:07:13 »
Nii ja tosiaan sillä ei oo vian kanssa kanssa mitään tekemistä onko imusarjassa yli vai ali painetta. Ja vapaalla kaasutellessa nopeella kaasun painalluksella alkaa heti rykimään ja korkeilla kierroksilla.
En sano että ois sama vika ku mulla, mutta oireet on ihan samankuuloset. Tyhjäkäynniltä nopea kaasunpainallus ja päkse kävi ku laihalle veti. Ainaki kokeilemisen arvonen vois olla kokeilla toista ecua.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1242 : 17.09.2014, 17:57:30 »
Nii ja tosiaan sillä ei oo vian kanssa kanssa mitään tekemistä onko imusarjassa yli vai ali painetta. Ja vapaalla kaasutellessa nopeella kaasun painalluksella alkaa heti rykimään ja korkeilla kierroksilla.

Oletko mitannut miten se bensanpaine oikeasti käyttäytyy? Säädin paskana/suodatin tukossa tms?
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1243 : 17.09.2014, 18:20:55 »
Täällä on nyt samaa vikaa... Tosin helpottaa vähäksi aikaa ku bensapumppua hakkaa :D (uus pumppu oottaa vklp)
Joop.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1244 : 17.09.2014, 20:55:47 »
Bensapainetta en oo mitannu ku en omista mittaria jolla sen sais mitattua. Ja tuo ecu vois olla kokkeilun arvonen idea jos vaan jostain sais boksia lainaan. nii ja käykös nuo turbojen ecut mitenkä hyvin ristiin.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Elekma  Autoracing