Kulkukoira  Proturbo

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1245 : 17.09.2014, 21:25:23 »
Bensapainetta en oo mitannu ku en omista mittaria jolla sen sais mitattua. Ja tuo ecu vois olla kokkeilun arvonen idea jos vaan jostain sais boksia lainaan. nii ja käykös nuo turbojen ecut mitenkä hyvin ristiin.

9xx sarjaiset käyvät ristiin siten, että 984 tilalle sopii mikä tahansa. Käynnistyksenesto määrää yhteensopivuuden.

Mutta mittaa se bensanpaine! Mittariksi käy hätätilassa vaikka rengaspainemittari, joka saa rikkoutua bensaan/wiinaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1246 : 17.09.2014, 22:00:31 »
itsekkin uhrasin yhden rengaspainemittarin mittausta varten ja silloin todettiin että autossa jo edellisen omistajan toimesta ollut säädettävä bensanpaineensäädin oli säädetty 1.5bar liian pienelle.  >:(

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1247 : 17.09.2014, 22:05:47 »
Juu jos akalla ois huomenna kuopiossa käyntiä nii tois mulle biltemasta paine mittarin. Ja mulla tais se ecu olla 937 jos en ihan väärin.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1248 : 18.09.2014, 12:21:54 »
Jonkin näköistä käyntiongelmaa on tääläkin.
-95 fk. t3/4, vx3, bensa/sytkälastut, 3"imm, 440cc.
Hetken sahaamisella lähtee käymään ja käy ihan ok. Kierroksia antaessa hiukan röpeltää ja jos ei pidä kierroksia riittävän yläällä niin sammuu eikä jää käymään tyhjäkäyntiä olleskaan. Eli alkuun käy mutta kun koskee kaasuun niin ei jää käymään enää. Laitoin säädettävän paineensäätimen paluulinjaan ja sen mukaan bensapaine sahaa kierrättäessä 2-3bar. Tyhjäkäynnillä säädetty 3bar. PLX.n mukaan seos pysyy hyvänä tyhjäkäynnillä mutta kieroksilla vetää 12-13afr paikkeille.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1249 : 18.09.2014, 12:34:33 »
Eihän sulla nyt siis kahta säädintä ole peräkkäin? Onhan lastuissa huomioitu isompi imm ja suuttimet?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1250 : 18.09.2014, 14:25:46 »
On peräkkäin. Eikös sillein pysty nostamaan painetta mutta laskea ei enempää mitä vakio säätää mikäli ei oo toho.
Ja kyllä on huomioitu imm ja suuttimet. Sytkälastu on http://www.jpstyling.com/kauppa/?11,en_teholastu-turbo-lh2.4-ezk-sytytysboksiin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1251 : 18.09.2014, 17:02:14 »
Ja taas pääsee näin maanataina jännän äärelle. Eli vm -92 b230ft rupee rykimään ja vetää seokset todella laihalle (17-20) kun kaasun runttaa pohjaan, samalla flexin suutinten merkki valo alkaa vilkkumaan ja polttamaan putkessa. 1/3 kaasu kiihytyksen kärsii ottaa sillon seos pyrkii sinne 15 pintaan mutta korjaantuu kuitenki ja tasakaasulla ajaissa ei mitään ongelmaa paitsi jyrkissä ylämäissä seos pakenee taas sinne 16 tuntumaan. Oma epäilys on että polttoaine pumppu alkaa olee finaalissa, mutta onko jollain vastaavan laista propleemaa ollu?

Nii ja ajatus asteella on, että jos/kun polttoaine pumpun uusii nii rykäsis sinne tankkiin sellasen pumpun, joka pystyy tuottamaan sen tarvittavan paineen ja nakkais sieltä auton alla olevalla pumpulla vaikka sorsaa. Tämä lienee täysin mahollista? Ainakaan ite en oo keksiny mitään syytä miks ei onnistus.

Jos ymmärsin oikein että nopeasti ahdoille mentäessä on laihalla. Mutta hitaasti mentäessä parin sekunnin viiveellä rikastaa. Niin mulla oli tälläinen ongelma Tonin lastulla, 984 boksissa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1252 : 18.09.2014, 17:12:24 »
Täällä käy kanssa pirun laihalla Tonin lastun kanssa.. Täytynee laitella vakiolastu, kun toimi koko auto sillä kaikinpuolin paremmin

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1253 : 18.09.2014, 19:13:55 »
Jos ymmärsin oikein että nopeasti ahdoille mentäessä on laihalla. Mutta hitaasti mentäessä parin sekunnin viiveellä rikastaa. Niin mulla oli tälläinen ongelma Tonin lastulla, 984 boksissa.

Auto on vakio lastulla. viikon loppuna pitää mennä auton tykö ja jatkaa tutkimista. Ja tähän ecu asiaan palatakseni nii eikös tuon 937:n tilalle käy mikä tahansa 9xx ecu kuhan ei oo käynnistyksen estolla?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1254 : 18.09.2014, 20:21:10 »
Auto on vakio lastulla. viikon loppuna pitää mennä auton tykö ja jatkaa tutkimista. Ja tähän ecu asiaan palatakseni nii eikös tuon 937:n tilalle käy mikä tahansa 9xx ecu kuhan ei oo käynnistyksen estolla?

Toimiko bensalla normaalisti? Ecut käy keskenään. 957 binääristä eteenpäin huomaa eron parempaan.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1255 : 18.09.2014, 20:57:11 »
Auto on vakio lastulla. viikon loppuna pitää mennä auton tykö ja jatkaa tutkimista. Ja tähän ecu asiaan palatakseni nii eikös tuon 937:n tilalle käy mikä tahansa 9xx ecu kuhan ei oo käynnistyksen estolla?

Jep! 954/962/967 käyvät heittämällä tilalle. Tosin 962 binin toiminta on vähintään "outoa" jos ahtoja on nostettu.


Toimiko bensalla normaalisti? Ecut käy keskenään. 957 binääristä eteenpäin huomaa eron parempaan.

Tarkoitit varmaankin 954!  :juhau:    ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1256 : 18.09.2014, 21:00:01 »
Jep! 954/962/967 käyvät heittämällä tilalle. Tosin 962 binin toiminta on vähintään "outoa" jos ahtoja on nostettu.


Tarkoitit varmaankin 954!  :juhau:    ;)

Niihä mä tarkotin, kirjotin näköjään eri.  :D :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1257 : 18.09.2014, 21:15:17 »
Toimiko bensalla normaalisti? Ecut käy keskenään. 957 binääristä eteenpäin huomaa eron parempaan.

Bensalla toimimisesta en ossaa sannoo ku autossa on melkein täystankki viinaksia. Mutta pitää viikonloppuna mittailla bensapaineet ja tutkia kaikki ecun johot ja tarkistaa ettei flexillä oo mittään hättää. Seuraava missio lienee jos noista ei vikaa löyvvy nii on hankkia toinen ecu ja kokkeilla sillä.

Ja minäkö jo viikkositten juhlin ku rahhoo sain että nyt on helppo kuukaus ku ei tarvii penniä venyttää  :-\
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1258 : 18.09.2014, 21:17:26 »
Mikä osa rupeaa 23FT koneessa kuristamaan ensimmäisenä jos rupeaa ottamaan lisätehoja?

Ilmansaati oletettavasti riittää pitkälle, suuttimet&ahdin aika nopeasti tapissa?

Osaavat kertoo  :idiot2:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1259 : 18.09.2014, 21:25:29 »
Mikä osa rupeaa 23FT koneessa kuristamaan ensimmäisenä jos rupeaa ottamaan lisätehoja?

Ilmansaati oletettavasti riittää pitkälle, suuttimet&ahdin aika nopeasti tapissa?

Osaavat kertoo  :idiot2:

tästä on todella paljon tietoa, jos viitsii vaan etsiä haun avulla vaikka. ahdin, välijäähy, suuttimet. kanget jos vanhempi kone. kytkin/vauhtipyörä vaihtoon.
Onhan sitä kaikkea..
« Viimeksi muokattu: 18.09.2014, 21:30:29 kirjoittanut Chall »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron