Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730307 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1260 : 18.09.2014, 21:43:37 »
tästä on todella paljon tietoa, jos viitsii vaan etsiä haun avulla vaikka. ahdin, välijäähy, suuttimet. kanget jos vanhempi kone. kytkin/vauhtipyörä vaihtoon.
Onhan sitä kaikkea..
Tietoa on ja tiedän kyllä mitkä rupeaa ahdistamaan, mutta kiinnostaisi tietää mikä rupeaa ensimmäisenä ahdistamaan?
Eikai pitäisi liian vaikea kysymys olla  :pomo:
Kaikkea ollut ja mennyt.

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1261 : 18.09.2014, 21:53:31 »
Tietoa on ja tiedän kyllä mitkä rupeaa ahdistamaan, mutta kiinnostaisi tietää mikä rupeaa ensimmäisenä ahdistamaan?
Eikai pitäisi liian vaikea kysymys olla  :pomo:
Riippuu siitä kenen tietoon uskot? Mutta tuskin pahasti väärässä oon jos sanon et välijäähyn/putkiston päivittäminen ei ainakaan turhimpia hommia oo. Pelkkä downpipen+putken vaihto nosti mulla ahtoja noin 0,2bar joten vakio kyllä ahistaa.
Ja helpompi olis koittaa avittaa jos kertoisit mikä sulla on tavotteena? Tätä foorumia kun kahlaat niin näistä vinokoneista on niin palijo juttua et luulis alkavan asiat selviämään. Toki täytyy poimia jyvä sieltä ja toinen täältä...  :)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1262 : 18.09.2014, 21:54:05 »
Tietoa on ja tiedän kyllä mitkä rupeaa ahdistamaan, mutta kiinnostaisi tietää mikä rupeaa ensimmäisenä ahdistamaan?
Eikai pitäisi liian vaikea kysymys olla  :pomo:
Aikalailla nuo kaikki yhdessä. Ahdin varmaankin pahiten, kilon verran kannattaa sillä ahtoja nostaa, sen jälkeen se tuottaa lähinnä lämpöä. Seuraavaksi suuttimet ahdistaa ja vakio välijäähy leviää siinä 1-1.2 bar paikkeilla

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1263 : 18.09.2014, 22:01:24 »
Riippuu siitä kenen tietoon uskot? Mutta tuskin pahasti väärässä oon jos sanon et välijäähyn/putkiston päivittäminen ei ainakaan turhimpia hommia oo. Pelkkä downpipen+putken vaihto nosti mulla ahtoja noin 0,2bar joten vakio kyllä ahistaa.
Ja helpompi olis koittaa avittaa jos kertoisit mikä sulla on tavotteena? Tätä foorumia kun kahlaat niin näistä vinokoneista on niin palijo juttua et luulis alkavan asiat selviämään. Toki täytyy poimia jyvä sieltä ja toinen täältä...  :)
Tavoitteena on nostaa ahdot 1.0 nurkille, poistaa siinävaiheessa kuristavat osat ja ajaa - tai ainakin näin luulisin  :2funny:

Onha tätä foorumia jo luettu päivät pitkät ja tietoa on kanssa vähän karttunut kanssa   ELK

Mutta tulipahan vain mieleen että mikä olisi ensimmäinen kuristava osa jos tehoja haetaan  :pomo:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1264 : 18.09.2014, 22:05:21 »
Mutta tulipahan vain mieleen että mikä olisi ensimmäinen kuristava osa jos tehoja haetaan  :pomo:

Ahdin, suuttimet, välijäähy, katalysaattori/takapönttö ja lastut ja niin edelleen.
Valitse järjestys vapaasti!  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1265 : 18.09.2014, 22:16:16 »
Ahdin, suuttimet, välijäähy, katalysaattori/takapönttö ja lastut ja niin edelleen.
Valitse järjestys vapaasti!  :buck2:
Sittenhä suunta on oikea - autoha on pilattu jo vaimentimien poistolla & lastulla. Kissa poistuu putkesta kun töiltä kerkeää  ;D

Ahdin,suuttimet, välijäähy sitten niitten jälkeen listalle. 19T haaveissa  :pomo:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1266 : 18.09.2014, 23:15:43 »
Ja koska oletettavasti -91 vanhempi, niin veivit roppaa iloseen noilla muutoksilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1267 : 18.09.2014, 23:22:09 »
Ja koska oletettavasti -91 vanhempi, niin veivit roppaa iloseen noilla muutoksilla.
-90, turbobricks foorumille joku oli joskus linkannu jonkun tavan tarkistaa kummat kanget löytyy - ei kukaan sattuisi tietämään keinoa tarkistaa?

No sitten tulee lohkosta läpi, uutta konettaha se sitten on vain vailla  :2funny:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1268 : 18.09.2014, 23:28:30 »
-90, turbobricks foorumille joku oli joskus linkannu jonkun tavan tarkistaa kummat kanget löytyy - ei kukaan sattuisi tietämään keinoa tarkistaa?

No sitten tulee lohkosta läpi, uutta konettaha se sitten on vain vailla  :2funny:
Katsoin omasta koneesta vm 90, 9mm veivit :(
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=257212
eli 9mm veiveissä se kohta mistä pultin pää tulee ulos on koneistettu tasaiseksi, ja 13mm veiveissä ei.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2014, 23:50:17 kirjoittanut lakeshead »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1269 : 19.09.2014, 13:21:47 »
Sittenhä suunta on oikea - autoha on pilattu jo vaimentimien poistolla & lastulla. Kissa poistuu putkesta kun töiltä kerkeää  ;D

Ahdin, suuttimet, välijäähy sitten niitten jälkeen listalle. 19T haaveissa  :pomo:

Suutinten vaihto aiheuttaa lastun muutoksen tarpeen!

Vaimentimien poisto sinällään ei paranna tilannetta erityisesti, muutoin kuin lisäämällä mölyä älyttömästi. Toisaalta se saa aikaiseksi kuvitelman voiman lisääntymisestä, vaikkei teho lisäänny kuin 0,1%.

Tarviketakavaimennin on virtauksiltaan kehno täyskaasulla ja kovilla kierroksilla ja lisää omalta osaltaan pakopainetta, kuten vakio katalysaattorikin, turbosta puhumattakaan.

Minun ratkaisuni tuohon on vaihtaa ne paremmin virtaaviin, sillä muutoin on luvassa katsastus-jumppaa, jota en laiskana viitsi tehdä.

Välijäähdytin on minusta aikas kärkipäässä vaihtolistalla suuttimien lisäksi, jos tehoa haetaan.

Teho löytyy harkitsemalla koko kokonaisuutta ja vaihtamalla komponentteja sen mukaan.
Mitään yhtä asiaa/komponenttia, jonka vaihtamalla saat "jarrun" pois ei ole, vaan kyse on kokonaisuudesta, kuten aina!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1270 : 19.09.2014, 15:31:38 »
Suutinten vaihto aiheuttaa lastun muutoksen tarpeen!

Vaimentimien poisto sinällään ei paranna tilannetta erityisesti, muutoin kuin lisäämällä mölyä älyttömästi. Toisaalta se saa aikaiseksi kuvitelman voiman lisääntymisestä, vaikkei teho lisäänny kuin 0,1%.

Tarviketakavaimennin on virtauksiltaan kehno täyskaasulla ja kovilla kierroksilla ja lisää omalta osaltaan pakopainetta, kuten vakio katalysaattorikin, turbosta puhumattakaan.

Minun ratkaisuni tuohon on vaihtaa ne paremmin virtaaviin, sillä muutoin on luvassa katsastus-jumppaa, jota en laiskana viitsi tehdä.

Välijäähdytin on minusta aikas kärkipäässä vaihtolistalla suuttimien lisäksi, jos tehoa haetaan.

Teho löytyy harkitsemalla koko kokonaisuutta ja vaihtamalla komponentteja sen mukaan.
Mitään yhtä asiaa/komponenttia, jonka vaihtamalla saat "jarrun" pois ei ole, vaan kyse on kokonaisuudesta, kuten aina!

Ja tuohon lisäten vaihtamalla vain yhden osan siirtyy hajoava "jarru" seuraavaan  ::) Vaihtaa osia sen verran että on myös luotettava, eikä niin että kokeillaan kauan kestää.
( vaikka Mikan ei tykkää yhtään mun -016 immusta 1.5bar kanssa.  :D ) Koska aina hajoaa tehon lisäyksenä jotain vanhasta autosta, jos ei rakenneta juurikin kokonaisuutena.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1271 : 19.09.2014, 19:29:53 »
Suutinten vaihto aiheuttaa lastun muutoksen tarpeen!

Vaimentimien poisto sinällään ei paranna tilannetta erityisesti, muutoin kuin lisäämällä mölyä älyttömästi. Toisaalta se saa aikaiseksi kuvitelman voiman lisääntymisestä, vaikkei teho lisäänny kuin 0,1%.

Tarviketakavaimennin on virtauksiltaan kehno täyskaasulla ja kovilla kierroksilla ja lisää omalta osaltaan pakopainetta, kuten vakio katalysaattorikin, turbosta puhumattakaan.
Moottorin penkityksessä todistettu että enemmän tehoja äänenvaimentimen kanssa kuin amis tyylin tyhjällä pöntöllä  :hello: ei suuria määriä mutta kumminkin  ;D tarvikkeet on tarvikkeita....

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1272 : 20.09.2014, 11:50:41 »
Jep! 954/962/967 käyvät heittämällä tilalle. Tosin 962 binin toiminta on vähintään "outoa" jos ahtoja on nostettu.

Millä lailla outoa?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1273 : 20.09.2014, 13:07:18 »
No nii nyt sain aikaseks mitattua bensan paineet ja tyhjäkäynnillä näytti 2,5 baaria ja ku kaasua antaa nii pysyy samassa/nousee aavistuksen. Sitten ku alkaa prötäämään nii putoo 2barin tuntumaan. Paljonko sen paineen pitäs noin olla?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1274 : 20.09.2014, 13:37:30 »
Tyhjäkäynnillä 3bar, siitä ylöspäin ahtojen mukaan. Ettei ois vaan reikä letkussa mikä menee paineen säätimelle

 

Futurez  Kulkukoira