KL-varaosat  Race.fi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730268 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1350 : 03.10.2014, 00:58:00 »
Siis siihen asti pitää tuon alle kilon että saa muut osat hommattua/kiinni... IMM jos tarvikkeena ostaa nii onko sama tehä lotto samalla?  ;D sytkä boksista oon sen käsityksen saanu että ne on melkeen samanlaisia, paitsi toisesta puuttuu juuri tuo kortti paikka?
Joop.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1351 : 03.10.2014, 00:58:14 »
Juujuu. Eiku lähinnä vaa mietin jos toi käyttiksen 13c hajoaa niin pistänkö 15g, 16t vai minkä sinne tilalle...  :D
Suoraan 18t tai 19t, koska hinta sama ja riittävät hiukan mehevämmille tehoille.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1352 : 03.10.2014, 01:04:43 »
Itellä kävi kans mielessä laittaa isompi,vaan tuon 15g sain nii halvalla että pakkohan se oli ostaa ::)

Ja juu missäs moinen lh/ezk topikki, vois vähän paremmin perehtyä  :o
Joop.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1353 : 03.10.2014, 01:07:11 »
Itellä kävi kans mielessä laittaa isompi,vaan tuon 15g sain nii halvalla että pakkohan se oli ostaa ::)

Ja juu missäs moinen lh/ezk topikki, vois vähän paremmin perehtyä  :o

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0

Tuosta vaikka alotat  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1354 : 03.10.2014, 13:05:44 »
Olen ymmärtänyt että 016 sekä 012 immeihin on linearisointikäyrät, mutta 3" putkeen siirrettyä 016 immuun ei ole linearisointikäyrää. Tarkoittaako tämä että tuollaisella modatulla immulla on mahdollista ettei lastut ym pelaa kunnolla?

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1355 : 03.10.2014, 14:32:32 »
Röntässä oli vakiosiittimet ja olikohan karalan softa mitsun 15g:llä. 0,9bar 199hv/427nm lapussa mulle tullessa.  Nimimerkki Dumppi ei säälinyt autoa kyllä yhtään enkä sitä tehnyt minäkään. Ei se hajonnu millään ja kun tein ko koneen uusiks niin ei löytyny ainakaan jälkiä naulaamisesta.
se oli todellakin ihme auto. Leipää sai ihan kokoajan, ahdot karkaili välillä puoleentoista kiloon, MUTTA kone ei suostunut hajoamaan vaikka sitä melkein yritettiin. Tosin melkein kaikki voimansiirron osat siitä laukesi vähintään kerran... sitä en väitä ettäkö oli ollut seokset ikinä kohdillaan, mutta auto toimii joka päivä ja toimi erittäin hyvänä rönttämobiilina ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1356 : 03.10.2014, 15:01:55 »
Olen ymmärtänyt että 016 sekä 012 immeihin on linearisointikäyrät, mutta 3" putkeen siirrettyä 016 immuun ei ole linearisointikäyrää. Tarkoittaako tämä että tuollaisella modatulla immulla on mahdollista ettei lastut ym pelaa kunnolla?

Olet ymmärtänyt oikein!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1357 : 03.10.2014, 20:34:44 »
Eli jos haluaa pelata varman päälle niin se on silloin 012imm. Muistan kuitenkin lukeneeni täältä että porukalla olisi myös nuo itse suurennetut immut toimineet?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1358 : 03.10.2014, 20:56:12 »
Mulla oli ainakin vakio 016 imm siirrettynä 78mm putkeen ja hienosti pelas 012 immulle tarkoitetulla lastulla.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1359 : 03.10.2014, 21:22:28 »
:)
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014, 21:25:27 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1360 : 03.10.2014, 23:39:17 »
Eli jos haluaa pelata varman päälle niin se on silloin 012imm. Muistan kuitenkin lukeneeni täältä että porukalla olisi myös nuo itse suurennetut immut toimineet?

Kyllä täällä ainakin on pelannut vakio IMM 3" putkessa, bensa ja sytkäpuolella lastut. Kaverina 19t ja isommat suuttimet, cooleri, putki ja muuta hilua. Päästöistä myöskin mennyt heittämällä läpi. Lukemin hc 20-30 pintaan kierroksilla ja tyhjäkäynnillä, co 0,04. Kattina Kl-racingin nyrkinkokonen.
Pari vuotta tällänen kokoonpano nyt ollut alla.. Rajotin ei oo ollut hukassa ja ajettu on niinkuin ajettavaksi tehdyillä autoilla kuuluukin, eikä tämä ole vieläkään särkynyt..

Täältäpäin siis ainakin 1 kellä tommoset viemäriputki immut sun muut väärin tehdyt viritykset ovat toimineet, silleen mitä niiltä nyt uskaltaa odottaakaan, ei kovin paljoa. :hello:
Omakohtainen kokemus vain, ei tarvii alkaa syyttelee jos vehkeet hajoaa :D
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1361 : 04.10.2014, 12:24:33 »
Kellään kuvia nuista ite tehdyistä imm :)
Joop.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1362 : 04.10.2014, 14:02:35 »
Ei kai siinä muutakun putkesta rälläkällä sopiva palanen pois ja vakiosta anturi irti ja sikaliimalla kiinni..
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1363 : 04.10.2014, 17:45:48 »
Se, mikä noista viemäriputki IMMuista puuttuu, on ne verkot päissä, joilla on virkansa.

Kun toimivan 012 IMMun saa €79,- niin minä en viitsisi paljoa askarrella vanhan IMMun kanssa, josta voi katketa se kuumalankakin askertelun ohessa.

Lisäksi se 016 IMMun romut eivät ole keskellä putkea, joten se on tuurissaan kuinka hyvin se lopulta toimii.

Tämä toimiminen on aikas häilyvä käsitys, sillä jonkun mielestä bensalastulliselle autollekkin voi tankata Wiinaa ja se "toimii" hyvin, vaikka polttoaine ja sytty on täysin erilaisia säätöjä vaativa.
Minun kirjoissani tuollainen ei ole toimiva.

Tuon askartelun ymmärrän sitten, kun sen 012 IMMun mittausrajat tulevat vastaan isommissa ahdistuksissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1364 : 04.10.2014, 20:07:25 »
Ehjän ja toimivan IMM:n herkkyys on helppo todeta.

Hetkeksi imuputki ilmamassamittareineen ilmanputsarikotelosta irti, kone tulille ja testaamaan.

Jo yhdenkin sormen asettaminen IMM:n imupuolen verkon päälle sekoittaa tyhjäkäynnin.
Innokkaat voivat myös koittaa puhaltaa sinne IMM:n sisuksiin auton käydessä.
Molemmilla konsteilla saa helpostikin moottorin sammumaan.
Tästä voi päätellä miten herkkä tuo kampe on virtauksen muutoksille.

 

Futurez  Kulkukoira