Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1395 : 29.10.2014, 06:36:17 »
FT:n kellon kanssa ihan toimiva systeemi käyttää rp-venttiiliä. FK:ssa tahtoo olla liian löysä kello siihen(kin).
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1396 : 29.10.2014, 09:34:01 »
Eikös oo todettua paremmaks ku bleedi

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1397 : 29.10.2014, 11:49:48 »
Juu, rajapaineventtiili on hyvä siihen hommaan, varsinkin hienosäätöön. Ainoastaan paremmaksi voi sanoa noita sähkösiä magneettiventtiilipohjasia ratkaisuja.
Eli sopiva kello (esim se FT:n), sekä siihen RPV kaveriksi niin tulee hyvä.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1398 : 29.10.2014, 11:59:49 »
Itellä FT:n kello (niinku vakiona kuuluukin olla) + rajapaine venttiili.... Ei mitään valittamista toiminnasta  S*

Tuommonen kikkare

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1399 : 29.10.2014, 14:32:10 »
Itellä FT:n kello (niinku vakiona kuuluukin olla) + rajapaine venttiili.... Ei mitään valittamista toiminnasta  S*

Tuommonen kikkare


Mulla oli samanlainen ja messingistä korkkas kierteet.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1400 : 29.10.2014, 14:54:30 »
Mulla oli samanlainen ja messingistä korkkas kierteet.

Tää ei oo voimalaji, vaikka voimaa halutaanki.  ;D

Samoja paskoja täälläkin käytössä ollut. Lisäjousi parempi.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1401 : 29.10.2014, 22:42:42 »
Itselläni myös samanmoinen mikä jogiinilla ja hyvin pelittää   8)

Ei itselläni ole pahemmin piikkaillut
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1402 : 30.10.2014, 19:59:06 »
Kukas näitä oikein tekikään? :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1403 : 30.10.2014, 20:31:15 »
Kukas näitä oikein tekikään? :D

Tee ite? Ei ole vaikeeta.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1404 : 30.10.2014, 22:08:04 »
Noniin, mitenkäs paljon voimaa toi toi m90 vakio kytkin kestää? Tai alakerta? Ihan vaan mielenkiinnosta ettei turhaan riko paikkoja. Ihan niinkuin normaalissa ajossa.  ???
V70 D5 -04

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1405 : 31.10.2014, 08:39:24 »
Noniin, mitenkäs paljon voimaa toi toi m90 vakio kytkin kestää? Tai alakerta? Ihan vaan mielenkiinnosta ettei turhaan riko paikkoja. Ihan niinkuin normaalissa ajossa.  ???
m90 vakiokytkin kestää varmaankin sen, mitä tolla pikkumitsulla saa tehoja irti. Alakerta kestää 300-400 hp, jos on paksuilla kangilla, mutten kyllä itse ainakaan kovin paljoa yli 300 hp ottaisi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1406 : 31.10.2014, 11:17:38 »
Alakerta kestää 300-400 hp, jos on paksuilla kangilla, mutten kyllä itse ainakaan kovin paljoa yli 300 hp ottaisi
Turhaa rahanmenoa vaihtaa kankia ennen 400hv ja ~550Nm rajaa. Ellei ole ns. väärin viritetty.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1407 : 31.10.2014, 11:45:32 »
No kukakin tykkää sitten elää vaarallisesti näiden kanssa, aika halpa "vakuutus" kuitenkin nuo h-profiilit

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1408 : 01.11.2014, 14:55:00 »
aika halpa "vakuutus" kuitenkin nuo h-profiilit
Onko enää yhtään niin halpa ja varsinkaan helppo vakuutus kun laskee päälle koneen pois noston, avaamisen ja sen jälkeen tarvittavat tiivisteet, laakeroinnit ja mahdolliset koneistustyöt? Ei sillä että homma mitenkään vaikea tai erityisen kallis olisi juuri vinokoneeseen, mutta kolminumeroisen summan voi kuitenkin lisätä tykötarpeisiin pelkän kankien hinnan lisäksi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1409 : 01.11.2014, 15:25:36 »
sehän on tietty katsonta kannasta kiinni mikä mieletään halvaksi... Onko se lohkosta läpi tullu veivi sitten halvempi  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron